• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-08-15 18:32:35 följande:
    men sist jag var gravid skulle man ligga över 116 nu fattar jag inte vart jag ligger
    man har två värden. det ena är det vanliga hb som ska ligga runt 110-140 om jag inte minns fel. sen är det depåerna som ska vara över 14 tror jag.  inte helt hundra på siffrorna.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • Cvb
    shadowstorm skrev 2011-08-15 18:32:35 följande:
    men sist jag var gravid skulle man ligga över 116 nu fattar jag inte vart jag ligger
    De räknar på ett annat sett nu tyudligen, på Ferritin (nånting med järn). Jag hade 10 och skulle äta järntabletter. Hade man under 20 skulle man börja med järntabletter direkt, om man hade över 20 kunde man vänta till efter rul. :)
  • chicopico
    Mea skrev 2011-08-15 18:22:29 följande:
    Började jobba idag efter 4 v semester...  Alla arbetskamrater fick reda på att man är gravid iag..  Har ju lyckats hålla det rätt så hemligt än.

RUL på torsdag! Ser att många väljer att ta reda på kön.. Någon som funderar på att inte titta efter? Själv så är jag sååå nyfiken men ska försöka hålla mig...
    Vi lyckades hålla oss från att kolla kön och då frågade ändå vår bm som gjorde det om vi ville veta könet för hon kollade gärna.... det var svårt att säga nej
  • Frökenolson
    shadowstorm skrev 2011-08-15 18:22:17 följande:
    Min BM ringde mig idag och sa att jag har 8 i järnvärde vad betyder det? Hon sa att jag måste börja äta järntabletter. Minns när jag vänta sonen var det andra siffror.
    Jag har 40 och behöver också äta, man skulle ha över 60 sa de till mej.det är skillnad på järnvärde och blodvärde/hb..
  • Krikiz

Grattis till alla lyckade RUL!!! Så härligt att höra att allt verkar vara bra med bäbismagarna runtom i landet  

Själva har vi vårt den 24:e, så nu börjar jag nästan att längta lite. Förstår inte riktigt var dagarna och veckorna tar vägen? Det känns ju som att det var nyss jag var i v.8 och det enda som upptog tankarna var hur man skulle överleva det djävulska illamåendet och tröttheten......och nu går jag helt plötsligt in i v.18 på onsdag.......  Skall det rusa på i den här takten kommer det ju snart att vara slutet av januari   I lördags kväll kände jag för första gången en tydligt buff från lillskrutt*n där inne, och på söndagmorgonen kunde t.o.m. sambon känna av aktiviteten där inne. Har för mig att jag inte kände av sonen förrän kring v.20, så jag hade inte räknat med att känna av den här heller förrän däromkring

Läser om er som börjat shoppa så smått. Kom då på att jag hade en tanke på att köpa ett plagg när jag passerat v.12, precis som jag gjorde när jag väntade sonen, men det har jag heeeelt glömt bort Inte för att vi på något sätt behöver bäbiskläder, utan mest för att den lill* åtminstone skall få åka hem från BB i sina egna kläder - sedan lär det ändå bli arvegods så det räcker och blir över   Nåja, shoppingtarmen fick sitt lystmäte under vistelsen i Ungern - där gick det att hitta hur mycket fina mammakläder som helst till sjukt bra priser! Kändes nästan lite synd att det här är det sista barnet, annars hade jag ju kunnat rättfärdiga ytterligare lite klädinköp

Nåja, hur mår ni i övrigt? Läste om någon/några som tycker att tröttheten har tagit om igen. Kan inte annat än skriva under på det. Har haft en väldigt lugn och skön semester, så jag borde ju vara ordentligt utvilad, men jag kan sova hur mycket som helst och ändå känna mig trött. Samtidigt vaknar jag oftast vid 07-tiden, och även om jag känner mig trött kan jag inte somna om. Ohyggligt irriterande!!!  Kanske rättar det till sig när jobbet drar igång igen på onsdag?

Nosce te ipsum.
  • Some
    Frökenolson skrev 2011-08-15 19:04:10 följande:
    Jag har 40 och behöver också äta, man skulle ha över 60 sa de till mej.det är skillnad på järnvärde och blodvärde/hb..
    Lustigt det där, jag ligger på strax över 40 och min bm har inte sagt ett ljud om att äta järntabletter och då har jag ändå varit där en gång extra.
    happy until proven otherwise
  • nadia bk
    shadowstorm skrev 2011-08-15 18:22:17 följande:
    Min BM ringde mig idag och sa att jag har 8 i järnvärde vad betyder det? Hon sa att jag måste börja äta järntabletter. Minns när jag vänta sonen var det andra siffror.
    man brukar ligga mellan 10 och 20
  • nadia bk
    nadia bk skrev 2011-08-15 19:15:44 följande:
    man brukar ligga mellan 10 och 20
    blandade med blodvärde fel av mig
  • Alltochinget

Väldigt många av er som kollar kön :) vi kommer inte kolla men vi får inte veta i vår Kommun ändå. Kanske hade tänkt annorlunda om det erbjöds :) fast nu känns det självklart att inte ta reda på det och vänta med spänning på förlossningen. 25/8 är det dags för RUL för oss :D

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • fabler
    Alltochinget skrev 2011-08-15 19:36:38 följande:
    Väldigt många av er som kollar kön :) vi kommer inte kolla men vi får inte veta i vår Kommun ändå. Kanske hade tänkt annorlunda om det erbjöds :) fast nu känns det självklart att inte ta reda på det och vänta med spänning på förlossningen. 25/8 är det dags för RUL för oss :D
    jag är så sjukt nyfiken. Skulle inte klara av vetskapen om att bm visste men inte jag.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012