• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet

Hur vet man att man behöver börja med järntabletterna, någon? BM sa att jag skulle börja någon gång mellan v.18-v.20 är nu i v.18+6 men med redan trög mage :S vill man ju vänta så länge som möjligt. Ni pratar om olika järndepåer och blodvärde? Jag fick ju bara veta att mitt blodvärde låg på 130, perfekt sa hon. Tycker jag är lika trött och yr som tidigare så ingen förändring.

• tandra
    shadowstorm skrev 2011-08-15 22:27:53 följande:
    Vi fick ju veta att det förmodligen är en tjej, men hur ser man det på ett UL? Pojke går bara inte ta miste på hehe...det fick vi uppleva med sonen...men jag tyckte det såg mera "tomt" ut denna gång
    Man ser dom välkända "tre strecken"  
  • bumbi 84
    GoodEnough mom skrev 2011-08-15 22:39:34 följande:
    Hur vet man att man behöver börja med järntabletterna, någon? BM sa att jag skulle börja någon gång mellan v.18-v.20 är nu i v.18+6 men med redan trög mage :S vill man ju vänta så länge som möjligt. Ni pratar om olika järndepåer och blodvärde? Jag fick ju bara veta att mitt blodvärde låg på 130, perfekt sa hon. Tycker jag är lika trött och yr som tidigare så ingen förändring.

har man bra i början brukar det sjunka på mitten av grav(ja annars med förstås ). men det bästa är ju att ta ett nytt hb för att se. jag hade 146-148 i början av grav och kommer nog inte behöva äta alls.

hb kan du kolla på vc och har du tur slipper du äta dom  
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Cia80

Vi har börjat fundera på om vi ändå inte ska ta reda på könet, mest för storasysters skull. Kunna förbereda henne ifall det är en lillebror, för just nu vill hon bara ha en lillasyster

• shadowstorm
    tandra skrev 2011-08-15 22:48:06 följande:
    Man ser dom välkända "tre strecken"  
    jag har nog för otränat öga :)

Som tur har vi ju ett till UL 1 sep eftersom jag blev flyttad 1 vecka så de ville ha ett nytt när bebisen var lite större så de fick bättre bild av hjärtat. Och då skulle de ta en extra koll och verkligen försäkra sig om att de är en tös....och det känns skönt att få höra det igen...samtidigt som jag känner mig nervös om jag skulle höra att det var en gosse nu när man fått höra att det var en flicka! hmm.. men hon verkade extremt säker på på RUL. Bebisen låg med vidöppna ben (vad säger det om framtiden ;) så var ju vara titta hehe
  • nadia bk
    doriah skrev 2011-08-15 22:11:55 följande:
    Hahaa - vad roligt, det stämmer på båda mina tjejerSolig
    haha vad kul..ja då kanske den stämmer för oss med=)
  • shadowstorm

God morgon my ladys. Hoppas ni sovit gott.

Jag tycker det är sååå himla sköönt med regn, nu läängtar jag bara tills hösten. Och 1 september så vi får se våran bebis igen ♥

• Carolaj83

någon som vet hur de funkar med narkos när man är gravid?

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • LillaEko

Ringde precis till bm för att boka nästa tid (här gör man det efter rul). Fick tid 19/9 Så en månad kvar.
    Men kom på detta med moderskapsintyget.
    Hon lovade att skicka detta, men ni som har barn sen innan....hur går man tillväga nu när man ska söka fp?!?!?! 

Svar på tråden Januaribebis 2012