• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Hittade svaret ganska lätt:

1. Anmäla föräldrapenning första gången

När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig.

• nadia bk
    LillaEko skrev 2011-08-16 08:57:31 följande:
    Ringde precis till bm för att boka nästa tid (här gör man det efter rul). Fick tid 19/9 Så en månad kvar.
    Men kom på detta med moderskapsintyget.
    Hon lovade att skicka detta, men ni som har barn sen innan....hur går man tillväga nu när man ska söka fp?!?!?! 
    tips,skicka allt i tid,så du får pengar i tid,som vanligt när det gäller fk
  • Someday

Jag ska på mitt RUL idag och har av någon outgrundlig anledning blivit nervös! Jag har ju gjort två VUL innan och ett UL och allt har sett bra ut... Kanske beror på allt man läst om de som det gått snett för. Maken följer med som stöd i alla fall! Tror inte att vi ska ta reda på kön men det kanske skymtar ändå =)

• Skåne85

Var det här inne någon tipsade om en gravid/mamma sida där man kunde handla allt från stödstrumpor och stödgördlar ? 
    Jag hittar inte den sidan igen....=(  

• minjalin

Enligt den kinesiska kalendern tidiagre i tråden så väntar vi en flicka, men då skulle vår son blivit en flicka istället så det är nog mest bluff och båg. Är ju trots allt 50 % chans att den säger rätt så inte så konstigt att den stämmer på många :p

• nadia bk
    minjalin skrev 2011-08-16 09:33:12 följande:

Enligt den kinesiska kalendern tidiagre i tråden så väntar vi en flicka, men då skulle vår son blivit en flicka istället så det är nog mest bluff och båg. Är ju trots allt 50 % chans att den säger rätt så inte så konstigt att den stämmer på många :p

ja men det är klart det är,men himla kul ändå=)
  • minjalin
    nadia bk skrev 2011-08-16 09:34:36 följande:
    ja men det är klart det är,men himla kul ändå=)

ja det är det :)
  • sandra8686

Har nu äntligen varit på rul, och fick med tre bilder hem...Tänkte fråga om kön, men vet att de ändå inte brukar säga det... Jag skulle visst tillbaka v32 för att se så moderkakan flyttar sig lite mer uppåt. Annars såg allt bra ut:)

• minjalin

Nån mer med foglossning som upplever att bäckenet knakar? Sen igår så har mitt bäcken hållt på och knakat hur mycket som helst, typ om jag lyfter ett ben i sängen "knak" om jag vänder mig "knak" ibland när jag tar ett steg "knak" gör inte extra ont än jag redan har utan låter bara läskigt :p

• Moniqe1979
    Skåne85 skrev 2011-08-16 09:09:38 följande:
    Var det här inne någon tipsade om en gravid/mamma sida där man kunde handla allt från stödstrumpor och stödgördlar ? 
    Jag hittar inte den sidan igen....=(  
    kan det varit minimundus tro
Svar på tråden Januaribebis 2012