• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Ja nu är det 2 dagar kvar på mitt sommarlov. Börjar på onsdag och jobbar sista dagen den 22 december..sen blir det ledigt fram till lilla skruttan föds.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • LillaEko

Vi börjar också ons, har kick off med roiga aktiviteter och sen planeringsdag på fre. Sen kommer våra härliga elever på måndag =)

• Sofie emma 80

Jag vill också säga lycka till alla som har rul i dag. Mitt är i morgon och jag är toknervös. Drömde i natt att babyn stack ut ett ben ur magen. Jag drog ut den och såg att det var en pojke. Men han hade jättetätt sittande ögon och det betydde i drömvärlden att han hade Downs.
    Jag kom på att jag bara är i vecka 20 och att han inte kan överleva så jag försökte trycka tillbaka honom i magen. Sen ringde jag ambulansen men det kom bara en grå Volvo för ärendet var inte prio sa de. Sedan slutade barnet andas i mina armar.
    Jag var rätt så glad att vakna och känna sparkar kan man säga.

• mabuse

Så skönt att läsa om alla variationer så att man kan bli lite lugnare! Jag mår illa, går ner i vikt och det känns som att magen krymper, vilket jag inte trodde var så vanligt i v 16+5... Men 25 augusti är det RUL och tills dess tänker jag vara inställd på att allt är som det ska!

Var ute och flög i förra veckan - fy vad obehagligt det var i magen, det gör jag aldrig om som gravid. Någon annan som flugit?

Vilken dröm Emelie Sofie 79! Låter som något jag själv skulle kunna drömma, usch vad obehagligt det är! 

• Sussolita
    minjalin skrev 2011-08-14 12:35:44 följande:
    Jo men det klart att man vill känna så man får bekräftelse på att allt är bra. Men försök att släppa oron. Oftast är det lättast att känna när man ligger helt stilla på rygg så tänk på att ligga på rygg när du exempelvis ligger och kollar på tv så ska du se att snart får du också känna små buffar. Jag känner massor med sparkar (men jag är andragångsföderska) och är i v 18+4 idag, men har inte vart på rul än så är skitnojig att det kommer visa nåt jätteallvarligt så man måste avbryta grav. Längtar tills det är över så man förhoppningsvis kan slappna av och njuta istället :p Så alla har vi nog våra nojor :)
    Okej, får nog testa liggande ställning mest hela dagarna  så man kankse känner bebben snart
     Jag tror/hoppas och håller alla tummar och tår för att din lill* i magen mår prima När är det dags för RUL då?

Haha ja nojjor har man gott om... :-P
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sussolita
    VRVL skrev 2011-08-14 15:36:01 följande:
    jag är i vecka 18 och känner inget heller. Detta är femte barnet och jag har ALDRIG känt nåt innan vecka 24-25 med dom andra barnen. Så du kan nog lugna ner dig!
    Det var nog det bästa jag hört på länge, känns bra att man inte är ensam om att känna lill* "sent"  
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Marsätt
    LillaEko skrev 2011-08-15 08:42:18 följande:
    Vi börjar också ons, har kick off med roiga aktiviteter och sen planeringsdag på fre. Sen kommer våra härliga elever på måndag =)

Våra elever börjar inte förrän den 29.. men mycket planering med de nya kursplanerna innan..
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Carolaj83
    mabuse-jag flög sist jag var gravid, 2 mån innan bf sista veckan man får flyga....men det var tungt att sitta så länge
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • minjalin
    Sussolita skrev 2011-08-15 09:30:49 följande:
    Okej, får nog testa liggande ställning mest hela dagarna  så man kankse känner bebben snart
     Jag tror/hoppas och håller alla tummar och tår för att din lill* i magen mår prima När är det dags för RUL då?

Haha ja nojjor har man gott om... :-P

Hehe, precis ;)

Tack så mycket. Jag har rul på fredag. 
Svar på tråden Januaribebis 2012