• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman
    Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 16:54:15 följande:
    Någon mer som är besviken efter UL? Vi, eller speciellt jag, ville absolut ha en kille, men fick veta att det är tjej. Hon låg dessutom helt fel, med näsan ned mot min rygg så man såg ju bara ryggraden. Rörde väl på huvudet lite grann bara. Bilderna är ju rena skämtet. Och de ska jag visa upp för släktingar och vänner nu som kommer vilja se. Hon såg att jag blev besviken när hon sa att det är en tjej, och önskade mig väl bara bättre lycka nästa gång. Usch, vill inte ha någon tjej som leker med dockor och gillar blommor och volanger.
    Jag upphör inte att bli förvånad över folk Förvånad
    Det kan bli både flicka och pojke när man blir gravid, det är en sak man helt enkelt inte kan bestämma över. Var glad över att du BLIVIT gravid. Tänk alla som kämpar år ut och år in och ändå inte blir gravida, trots hjälp!
    Näej, sånt här gör mig illamående! 
  • Someday
    Någon mer som är besviken efter UL? Vi, eller speciellt jag, ville absolut ha en kille, men fick veta att det är tjej. Hon låg dessutom helt fel, med näsan ned mot min rygg så man såg ju bara ryggraden. Rörde väl på huvudet lite grann bara. Bilderna är ju rena skämtet. Och de ska jag visa upp för släktingar och vänner nu som kommer vilja se. Hon såg att jag blev besviken när hon sa att det är en tjej, och önskade mig väl bara bättre lycka nästa gång. Usch, vill inte ha någon tjej som leker med dockor och gillar blommor och volanger.
    Det måste inte tjejer göra! Tjejer kan vara jättetuffa! Ha tuffare kläder även om de har klänningar ibland...
  • Bullen i ugnen
    nya mamman skrev 2011-08-24 17:05:03 följande:
    Jag upphör inte att bli förvånad över folk Förvånad
    Det kan bli både flicka och pojke när man blir gravid, det är en sak man helt enkelt inte kan bestämma över. Var glad över att du BLIVIT gravid. Tänk alla som kämpar år ut och år in och ändå inte blir gravida, trots hjälp!
    Näej, sånt här gör mig illamående! 
    Jag vet, och jag ska väl vara glad över att allt såg bra ut även den här gången (var på ett i v. 12-13 också). Men ändå, jag blev faktiskt besviken över det här. Det måste jag erkänna. Jag har alltid varit lite grabbigare själv, så det är väl mest därför jag önskade mig en kille. Men kanske nästa gång då, för vi ska ju skaffa ett syskon till henne.
  • shadowstorm
    Men varför vill du så gärna ha en pojke? Det är ju inte könet som gör personen. Jag var världens pojkflicka som liten, lekte med lego och bilar allt som min lillebror lekte med. Så bara för att du väntar en tjej betyder det inte att hon kommer vilja leka med dockor och ha rosa klänningar på sig. :) Det är lite av vad vi föräldrar tycker i dem också....
  • bumbi 84
    Jag har med alltid velat ha en liten kille men vet du när du får den där lilla tjejjen upp på magen så försvinner alla dom känslorna. även efter tjej nr 3 var jag helt salig Nu väntar vi fjärde och har ingen aning om vad som gömmer sig där inne och visst tusan önskar jag att det är en med snopp men bara den mår bra så får det vara vad det vill sen så tillåt dig att vara lite besviken för ett tag och se sen fram mot din lilla tjejja där inne.

Lycka till! 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • marickan

Jag tycker inte det är konstigt att man önskar att bebisen ska vara av ett visst kön. Jag tror att många av oss har fantasier och föreställningar om hur framtiden ska se ut. Jag är dock övertygad om att när bebisen väl kommer ut, även om den inte har det kön man sett framför sig, så kommer man älska den för den lilla underbara människa den faktiskt är. Jag tror det kan vara lätt att bara fixera på könet när den fortfarande är kvar i magen, innan man skapat en relation till den lilla.

• bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-08-24 17:57:02 följande:
    Bumbi 84: Jag har känslan att du väntar en gosse denna gång :)
    Då hoppas jag att du har rätt
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-08-24 17:59:54 följande:
    Då hoppas jag att du har rätt
    Brukar ha rätt :) Fast inte om mig själv då ;P
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-08-24 18:01:00 följande:
    Brukar ha rätt :) Fast inte om mig själv då ;P

Svar på tråden Januaribebis 2012