Syoss skrev 2011-08-23 22:29:09 följande:
Ja dom är ju gravida dom med, inte bara vi. Det cirkulerar nog en del i huvudet på dom också, så det är bra att dom för utlopp för det :)
Vi gjorde ett VUL efter en blödning i v.10 och sen KUB, så det blir tredje nu för oss. Synd att nervositeten inte minskar för varje gång :/ Mam vet ju att det är störst chans för att det ska gå bra men samtidigt så vet man ju att det kan gå åt andra hållet också.. och jag tänker så himla mycket hela tiden så tankarna glider lätt iväg. Sambon får hejda mig ibland.
Åh jag vill också höra hjärtljuden! Det måste ju vara helt fantasktiskt <3
Går det att se så vill vi gärna veta könet. Könet spelar så klart ingen roll men jag är för nyfiken haha :) Jag tror det är en pojke :)
Vet du när man får sitt moderskapsintyg? Är det på RUL eller sen när man träffar sin BM igen?
Precis! Det är nog viktigt för dom att få känna sig så delaktiga som möjligt också. Det är ju ändå i vår kropp som allt händer.
Ja, hade för mig att ni gjorde ett tidigt UL. Visste dock inte att ni gjort KUB. Nej, nervositeten blir nästan värre för mig! Efter ett UL eller VUL har jag kunnat slappna av och inte varit så nervös ett tag, men efter några veckor är jag där igen och oroar mig över precis allting! Jag tänker också alldeles för mycket. För oss tog det nästan 2,5 år att äntligen lyckas bli gravida så jag tror att det är lite därför som jag känner mig så orolig också. Är så rädd att något ska hända och att det ska ta lika lång tid igen tills vi lyckas.
Ja, det var skithäftigt att få höra lilla hjärtat. det slog snabbtsnabbt. :)
Har börjat bli mer och mer nyfiken kag också på om det är en flicka eller en pojke, men tycker ändå att det är roligare att inte veta. Jag tror att vi får en pojke. Jag har hela tiden trott att ni får en flicka!
Jag fick mitt moderskapsintyg idag efter att jag varit på bm-besök, Tror det är vanligast att man får det då, vid nästa besök efter man varit på RUL. Ska du söka gravidpenning?