• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 16:54:15 följande:
    Någon mer som är besviken efter UL? Vi, eller speciellt jag, ville absolut ha en kille, men fick veta att det är tjej. Hon låg dessutom helt fel, med näsan ned mot min rygg så man såg ju bara ryggraden. Rörde väl på huvudet lite grann bara. Bilderna är ju rena skämtet. Och de ska jag visa upp för släktingar och vänner nu som kommer vilja se. Hon såg att jag blev besviken när hon sa att det är en tjej, och önskade mig väl bara bättre lycka nästa gång. Usch, vill inte ha någon tjej som leker med dockor och gillar blommor och volanger.

Jag förstår att du är besviken över att bebisen låg med näsan ner mot ryggraden, det hade jag med varit. Absolut. Man vill ha en fin bild med sig hem från ultraljuden. Och vetskapen om att barnet är friskt så klart. Men att haka upp sig på könet.. vi kvinnor bär fram ett helt nytt liv, en helt ny person. Det är det som spelar roll, inte könet. Även om det finns önskningar vilket kön man vill ha så finns det ju gränser. Min sambo vill gärna ha en flicka men han skulle absolut inte bli besviken om vi får en pojk.
  • Someday

Är det någon som har en Edge duo Emmaljunga av nyare modell eller som beställt en inför kommande bebis?

• Pebbles82

UL imorgon kl 15 och jag ligger fortfarande hemma med både feber och rejäl förkylning! :( Tror ni man behöver omboka för en sån sak? 
    Känns ju som att man har väntat SÅ länge nu, det sista jag vill är att behöva vänta ÄNNU längre..
    Vad tror ni?  

• Bullen i ugnen

Nej, men jag vill bara ha en son helt enkelt. Tycker att det har varit tillräckligt jobbigt själv att vara tjej. Önskade mig en son, och hoppas på det nästa gång istället.

• bumbi 84
    Pebbles82 skrev 2011-08-24 18:21:58 följande:
    UL imorgon kl 15 och jag ligger fortfarande hemma med både feber och rejäl förkylning! :( Tror ni man behöver omboka för en sån sak? 
    Känns ju som att man har väntat SÅ länge nu, det sista jag vill är att behöva vänta ÄNNU längre..
    Vad tror ni?  

du kan ju alltid vänta och se hur du mår i morgon och i värsta fall ringa och fråga vad dom säger. för din del gör det ju inget. men vet inte vad dom har mer för patienter där ni gör ul.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • harmonihalsa
    Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 18:36:20 följande:
    Och det handlar inte om kläderna. Det handlar om att jag vill ha en kille.

Kan inte låta bli att tycka att det kanske är bäst för dig att inte skaffa fler barn då för hur kul kan det vara att vara oönskad hela livet om ett syskon skulle bli en flicka till.
  • Skåne85

Jag vet exakt hur du känner dig, när jag var på mitt första rul 2009 och fick reda på att det var en pojke jag väntade blev jag så fruktansvärt besviken och ledsen, nästan lite äcklad fast att det känns förbjudet att säga eller känna så, så kunde jag inte hjälpa det! Jag var så inställd på en flicka, det enda jag önskat mig men så blev det inte.... Jag kände inte såhär hela graviditeten (tack o lov för det var jobbigt) idag är min son 2 år och han kan inte vara mer älskad och önskad av mig! hoppas det vänder för dig också men det kan ta sin tid, jag vet!

Svar på tråden Januaribebis 2012