• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

God morgon :) Uuha vad jag tycker tiden går sakta nu, men den förklaringen finns säkert i att jag blev flyttad tillbaka 1 vecka :( Och går och inväntar ett nytt RUL den 1 september....uuuh känns så långt bort! Plus jag vill ju börja handla lite smått nuuu, och de skulle dubbel kolla så det var en tös i magen den 1.a så innan dess vågar jag nog inte. Även fast hon var väldigt säker sist men en extra koll är nog lika bra.....

KOM IGEN NU SEPTEMBER KOOOOM! :)

• Västeråsmamman

Det är 5:e barnet vi väntar och jag är snittad 3 ggr tidigare.
    Har inga planer på fler efter detta men tycker att sterilisering är min fråga och mitt beslut och vill inte bli utsatt för massa påtryckningar.

• mia1986

Nu är jag nyss hemkommen från ul allt såg jättefint ut . Bebis sov och sög på tummen bf 19/1

• Snusmumriken80

Här hänger man inte med mer=) Var på ul förra veckan....igen:) Ett extra eftersom de inte kunde kolla hjärtat ordentligt förra gången. Allt såg bara fint ut och nu vet vi vem som bor där inne:) Underbart! Är dock sjukskriven tills jag går på mammaledigt 19/11 Har haft hemsk huvudvärk + andingsproblem, så nu gäller d att vila vila vila. Har gått på fysioterapi pga spänningshuvudvärken också, men nu känns d ganska bra. Kan heller inte dammsuga, lyfta tunga saker eller barn m.m.:( Nå, det går över=)

På tal om buffar/sparkar, maken kände det för ett par veckor sen:) Har ju som sagt beräknat 26/12, men enligt beräkningarna nu senast så är det 1/1-12, så vi får väl se vad det blir:) Myckat sparkar är d iaf:) Är i v.22+1 idag!

Ha en bra dag!    

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • shadowstorm

Hur mycket har ni gått upp än? Själv ligger jag på - 2 kg. Trodde jag skulle börja gå upp nu när jag slutat må dåligt men tydligen inte.

Men sonen tappa jag ju 8 kg och gick upp kanske 5-7 kg och då var jag gravid på sommaren och gick upp det mesta när jag svällde sista månaden.

• fabler
    Snusmumriken80 skrev 2011-08-24 09:32:47 följande:
    Här hänger man inte med mer=) Var på ul förra veckan....igen:) Ett extra eftersom de inte kunde kolla hjärtat ordentligt förra gången. Allt såg bara fint ut och nu vet vi vem som bor där inne:) Underbart! Är dock sjukskriven tills jag går på mammaledigt 19/11 Har haft hemsk huvudvärk + andingsproblem, så nu gäller d att vila vila vila. Har gått på fysioterapi pga spänningshuvudvärken också, men nu känns d ganska bra. Kan heller inte dammsuga, lyfta tunga saker eller barn m.m.:( Nå, det går över=)

På tal om buffar/sparkar, maken kände det för ett par veckor sen:) Har ju som sagt beräknat 26/12, men enligt beräkningarna nu senast så är det 1/1-12, så vi får väl se vad det blir:) Myckat sparkar är d iaf:) Är i v.22+1 idag!

Ha en bra dag!    
    Ursch vad jobbigt. Vet inte vad jag skulle ta mig till just nu om jag hade blivit sjukskriven, mest för pengarnas skull då vi behöver allt vi kan få in till renoveringen hemma. Dammsugningen skulle ni behöva vårat senaste inköp till, en robot dammsugare får se om dem är nått att ha eller ej. Jag ser mest fram emot att släppa den lös i hallen när man åker hemifrån för att sen när man kommer tillbaka slippa se allt grus. Mina arbetskamrater bara skrattade åt vårat inköp. Men vi har inte köpt den för att slippa dammsuga med vanlig dammsugare för de vet jag att vi behöver göra ändå på lister och i hörnen. Köpte även en handdammsugare som man kan dammsuga upp matrester med som vi ska ha i köket.
    elias är världens sötaste!!!
  • MissT
    mia1986 skrev 2011-08-24 09:25:25 följande:
    Nu är jag nyss hemkommen från ul allt såg jättefint ut . Bebis sov och sög på tummen bf 19/1

Stort grattis
  • jordgubbe0812
    shadowstorm skrev 2011-08-24 09:44:42 följande:
    Hur mycket har ni gått upp än? Själv ligger jag på - 2 kg. Trodde jag skulle börja gå upp nu när jag slutat må dåligt men tydligen inte.

Men sonen tappa jag ju 8 kg och gick upp kanske 5-7 kg och då var jag gravid på sommaren och gick upp det mesta när jag svällde sista månaden.

Jag ligger typ +- 0 kg. Men det kommer nog. Midjemåttet ökar dock.
Svar på tråden Januaribebis 2012