• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    marickan skrev 2011-08-24 20:04:27 följande:
    Jag tror knappast önskan om ett visst kön är något som den som känner så är stolt över. Det är väl snarare ganska tabu och därmed modigt att våga stå för en sån känsla. Varje sund människa förstår ju att det här är en bagatell gentemot att exempelvis förlora sitt barn vilket är fruktansvärt och inte borde hända i den bästa av världar. Men dessa tankar om kön, om än de är fåniga i jämförelse, är lika fullt en känsla som så mycket annat man kan känna och oroa sig för då man väntar barn. Det vore ju tråkigt om det bara ska vara vissa problem och tankar som accepteras i den här tråden. Alla bekymmer stora som små är väl värda att tas upp tycker jag, utan att man ska behöva skämmas.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • fabler

idag har jag vart och shoppat med min mamma då jag ska på dop/bröllop på lördag och ska då även bli gudmor. Har haft svårt ang. klädsel men nu har min kära mamma köpt mig en jeans kjol från pop som jag verkligen kan rekommendera den va grymt skön, så blir de den, svarta leggings, vit skjorta och nått halsband eller sjal. Då dem valt att ha fokus dop så behöver jag inte ha nå fest blåsa på mig, de känns skönt.

elias är världens sötaste!!!
  • Jessica82

måste oxå berätta, har min stora pojk på 6 år sedan missfall sedan en graviditet där jag faktiskt önskade mig en tjej för mannen hade igentligen redan bestämt sig för att det inte blir fler än 2 barn... vi var och gjorde könsul som visade på en pojke och jag kände ett LITET sting av besvikelse.. ingenting jag vågade utra högt ens för min man :( var ledsen över detta i kanske en vecka eftersom  tanken att inte ens få en chans till att få en dotter kändes ledsam (samtidigt som tanken på att inte få fler än 2 barn var för mig ledsam) OCH det kändes hemskt att ha dessa tankar, speciellt så tätt inpå mitt missfall :( kände mig inte värd att få barnet alls när jag tänkte så så det var inte lätt.

Men efter en vecka när vi började fundera på namn och jag hade köpt dom första kläderna kom glädjen tillbaka och sonen är idag en busig härlig helt underbar liten kille på 2 år.

plötsligt ändrade sig min man och vi försökte igen vilket resulterade i missfall :( innan denna graviditet då!

trots mina missfall missunnar jag inte andra runtomkring som fått barn under den tiden och alla har rätt till sina tankar och känslor, sen tycker jag ändå att man kanske inte ska ta upp det på ett forum där det är som upplagt att folk tar illa vid sig, jag ångrar att jag aldrig pratade om hur jag kände just då med min man men är glad att jag inte nämnde det för någon annan, jag tillät mig själv att i mitt innersta ha dessa tankar och sen glömma det och det satt väll kvar till denna graviditet oxå, det hade absolut inte spelat nån roll längre, är bara glad att min käre man ändrade sig och att naturen varit snäll mot mig så jag fick ett 3dje barn :) 

nu visade rul på att det faktiskt är en flicka denna gången och tänk vad förvånad jag var, kände ingenting speciellt utöver lyckan att barnet faktiskt är friskt, jag var så inställd på en till pojk oxå så förvåningen var dubbel men absolut inget mer.

bearbeta detta för dig själv, vänj dig vid tanken så kommer det bli bra tillslut, du kommer ändå tillslut tycka att just ditt barn oavsett kön är världens underbaraste finaste unge.

• shadowstorm
    Jessica82 skrev 2011-08-24 20:43:34 följande:
    måste oxå berätta, har min stora pojk på 6 år sedan missfall sedan en graviditet där jag faktiskt önskade mig en tjej för mannen hade igentligen redan bestämt sig för att det inte blir fler än 2 barn... vi var och gjorde könsul som visade på en pojke och jag kände ett LITET sting av besvikelse.. ingenting jag vågade utra högt ens för min man :( var ledsen över detta i kanske en vecka eftersom  tanken att inte ens få en chans till att få en dotter kändes ledsam (samtidigt som tanken på att inte få fler än 2 barn var för mig ledsam) OCH det kändes hemskt att ha dessa tankar, speciellt så tätt inpå mitt missfall :( kände mig inte värd att få barnet alls när jag tänkte så så det var inte lätt.

Men efter en vecka när vi började fundera på namn och jag hade köpt dom första kläderna kom glädjen tillbaka och sonen är idag en busig härlig helt underbar liten kille på 2 år.

plötsligt ändrade sig min man och vi försökte igen vilket resulterade i missfall :( innan denna graviditet då!

trots mina missfall missunnar jag inte andra runtomkring som fått barn under den tiden och alla har rätt till sina tankar och känslor, sen tycker jag ändå att man kanske inte ska ta upp det på ett forum där det är som upplagt att folk tar illa vid sig, jag ångrar att jag aldrig pratade om hur jag kände just då med min man men är glad att jag inte nämnde det för någon annan, jag tillät mig själv att i mitt innersta ha dessa tankar och sen glömma det och det satt väll kvar till denna graviditet oxå, det hade absolut inte spelat nån roll längre, är bara glad att min käre man ändrade sig och att naturen varit snäll mot mig så jag fick ett 3dje barn :) 

nu visade rul på att det faktiskt är en flicka denna gången och tänk vad förvånad jag var, kände ingenting speciellt utöver lyckan att barnet faktiskt är friskt, jag var så inställd på en till pojk oxå så förvåningen var dubbel men absolut inget mer.

bearbeta detta för dig själv, vänj dig vid tanken så kommer det bli bra tillslut, du kommer ändå tillslut tycka att just ditt barn oavsett kön är världens underbaraste finaste unge.

• Pebbles82

Maho89: Jag håller alla mina tummar för att det går alldeles utmärkt för er på SMC imorgon! Fanns en tjej när jag var gravid med dottern som stod inför samma dilemma, men de uteslöt problemen eftersom båda föräldrarna inte var några långa individer och den lille killen är fullt frisk idag! 

Bullen i ugnen: Jag tycker det är jättestarkt av dig att våga uttrycka den typen av känslor, för du är säkerligen inte ensam i situationen. För hur många har inte drömt om sina prinsessdöttrar eller fotbollspojkar eller vadsjuttondetnumåvara sen de var små. Däremot kan jag tycka att det är lite oaktsamt i en sån här tråd där det tyvärr varit en hel del olyckliga utfall som innebär att de blivande föräldrarna inte ens kommer få se sina barn i livet, men samtidigt måste ju alla få ventilera sina tankar.  Hoppas oavsett dock att du kommer ändra uppfattning när barnet väl är fött!  

• Jamirl

Nån mer som har jobbig halsbränna, speciellt på kvällarna? Urk, bränner i mage å hals.

• Pebbles82
    Jamirl skrev 2011-08-24 21:34:20 följande:
    Nån mer som har jobbig halsbränna, speciellt på kvällarna? Urk, bränner i mage å hals.
    Inte än, men sist höll jag på att bli TOKIG! 
    Har du börjat äta något för det? Jag levde på Rennie sista 3-4 månaderna... 
  • bumbi 84
    Jamirl skrev 2011-08-24 21:34:20 följande:

*räcker upp en hand*
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Jamirl

Pebbles 82: Nä, det har jag inte, det kanske jag borde Smart! Kan man äta det som gravid alltså?
    Hoppas du slipper dena gång! Minns att jag haft lite innan men inte såhär mycket.

Bumbi84: Hoppas det går över fort för dig me!

• twistedtofit

Har varit på RUL idag. Vi fick veta kön om vi ville, men jag sa nej - sambon ville. Det var en liten blygis som knappt ville visa sig och vi fick bråka lite med den för att få en bra bild ;) Allt såg i alla fall bra ut och vi blev flyttad ett par dagar till 24 januari.

Däremot får vi ett till Ultraljud i v 32 för moderkakan låg så långt ner. Då blir det i 3D, perfekt! hihi!

Svar på tråden Januaribebis 2012