• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • anette85
    J L skrev 2011-05-05 09:43:35 följande:
    Åh där nere?? Är inte det rätt fina "lyor" där??
     Du verkar vara rätt så berest av dig. Hur kommer det sig att du hamnat i V-ås?? *nyfiken*

Tråkigt å höra att du mått så pass dåligt... hualigen! Men skönt att det börjar vända åt rätt håll!
    Det är en stundentlägenhet, en liten 2a som vi bor i nu men den duger helt klart än så länge. Vi kommer dock måste flytta eftersom sambon blir klar med sitt pluggande nu i juni.

Jag har en bakrund inom att spela WoW och träffade min samob Christoffer genom spelet så när jag var klar med min utbildning förra året föll det sig typ naturligt att jag flyttade hit eftersom han fortfarande hade ett år kvar på sin utbilning. Det är ju alldeles för långt och framför allt dyrt att pendla mellan Skellefteå som jag bodde i då och Västerås.
  • J L
    anette85 skrev 2011-05-05 09:47:41 följande:
    Vi var på vårat ultraljud förra veckan och vi antog att de skulle ta kort som betalning för ultraljudsbilder eftersom det står i kallelsen att man gärna ska betala med kort när man betalar besöket (om man nu inte är gravid och får det gratis). Sen antar man ju bara att alla tar kort nu för tiden men det gör dom inte där. Man var tvungen att betala med kontanter, 30 kr /bild. Vi blev nästan utan bild men vi lyckades skrapa ihop 20 kronor iaf och fick köpa en bild för det. Närmsta ställe att ta ut pengar var i huvudreceptionen i en annan byggnad och man skulle betala inne där man gjorde undersökningen. Så tänk på att ta med lösa pengar.

Men det var iaf en underbar upplevelse att få se bebisen röra sig och få veta att allt var okej.
    Men jösses! Tsck för tipset!  Jag får rensa spargrisen innan besöket med andra ord!
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    anette85 skrev 2011-05-05 09:51:34 följande:
    Det är en stundentlägenhet, en liten 2a som vi bor i nu men den duger helt klart än så länge. Vi kommer dock måste flytta eftersom sambon blir klar med sitt pluggande nu i juni.

Jag har en bakrund inom att spela WoW och träffade min samob Christoffer genom spelet så när jag var klar med min utbildning förra året föll det sig typ naturligt att jag flyttade hit eftersom han fortfarande hade ett år kvar på sin utbilning. Det är ju alldeles för långt och framför allt dyrt att pendla mellan Skellefteå som jag bodde i då och Västerås.
    Ah okej! Skrattande "Finns det hjärterum så finns det stjärerum!"
    Kul å höra att det är fler som träffats via "internet"
  • skyrocket

Får man vara med här trots att jag bor i hallstahammar? Har tidigare bott i västerås (haga och senast östermalm) 89:a med bf 9/10 och rul imorgon. :)

Känner inte jätte många häromkring då jag är uppvuxen i sthlm och bott i västmanland snaart 3 år. Så vore kul att ha lite fler att prata med och speciellt gravida (som orkar med allt bebisprat, hehe).

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-05 10:13:04 följande:
    Får man vara med här trots att jag bor i hallstahammar? Har tidigare bott i västerås (haga och senast östermalm) 89:a med bf 9/10 och rul imorgon. :)

Känner inte jätte många häromkring då jag är uppvuxen i sthlm och bott i västmanland snaart 3 år. Så vore kul att ha lite fler att prata med och speciellt gravida (som orkar med allt bebisprat, hehe).
    Men sjlvklart får du det! Välkommen!
    Ta en stol och sätt dig i soffan och känn dig som hemma! Flört

Hoppas du kommer att trivas!
  • Limpan 83

anette85: Fick ni alltså betala för bilderna som togs på rul på centrallsasrettet i Västerås?? Aldrig hört talas om det tidigare! Låter konstigt.

Själv har jag många veckor kvar till RUL (27/5). Men tyckte iaf igår att jag kände lite puffar innifrån magen :P Det var skönt!

Jag bor också ganska centralt, precis utanför cityringen, ganska nära högskolan. Jobbar inte för tillfället då jag mått så himla dåligt fram tills nu. Spytt och haft konstant illamående och en sjuk trötthet. Men det börjar bli lite bättre. Ska förska jobba nästa vecka.

Skoj med så många gravida Västeråsare :)

• anette85
    Limpan 83 skrev 2011-05-05 10:48:55 följande:

anette85: Fick ni alltså betala för bilderna som togs på rul på centrallsasrettet i Västerås?? Aldrig hört talas om det tidigare! Låter konstigt.

Själv har jag många veckor kvar till RUL (27/5). Men tyckte iaf igår att jag kände lite puffar innifrån magen :P Det var skönt!

Jag bor också ganska centralt, precis utanför cityringen, ganska nära högskolan. Jobbar inte för tillfället då jag mått så himla dåligt fram tills nu. Spytt och haft konstant illamående och en sjuk trötthet. Men det börjar bli lite bättre. Ska förska jobba nästa vecka.

Skoj med så många gravida Västeråsare :)

Mm vi fick betala för bilderna på centrallsasrettet i Västerås. Det blev väldigt dåliga bilder tagna så" som tur var", eller vad man nu ska säga, så ville vi bara ha en av bilderna. Men jag tycker det var riktigt dyrt med 30 kr för en bild. Sambons syrra fick betala 30 kr för flera bilder i Eskilstuna för ca ett år sen. Kommer inte ihåg hur många om de va 6 eller 10 eller nåt sånt.

När dom ändå väljer att ta rätt mycket betalt tycker man ju att det borde stå pris och att man inte kan använda kort i kallelsen.

Då verkar vi ju bo rätt nära varanndra om du också bor i närheten av högskolan. Jag jobbar inte heller, jag hade tänkt börja plugga men helgen före uppropet började mitt illamående och det höll i sig så att jag var sängliggande i nästan 2 månader så det blev ingen skola för mig så nu sitter man hemma arbetslös. Det är ju inte så lätt att hitta ett jobb när man ändå är i vecka 20-21 och fortfarande mår illa ibland. Vad jobbar du med i vanliga fall?
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011