• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99
    anette85 skrev 2011-05-05 09:47:41 följande:
    Vi var på vårat ultraljud förra veckan och vi antog att de skulle ta kort som betalning för ultraljudsbilder eftersom det står i kallelsen att man gärna ska betala med kort när man betalar besöket (om man nu inte är gravid och får det gratis). Sen antar man ju bara att alla tar kort nu för tiden men det gör dom inte där. Man var tvungen att betala med kontanter, 30 kr /bild. Vi blev nästan utan bild men vi lyckades skrapa ihop 20 kronor iaf och fick köpa en bild för det. Närmsta ställe att ta ut pengar var i huvudreceptionen i en annan byggnad och man skulle betala inne där man gjorde undersökningen. Så tänk på att ta med lösa pengar.

Men det var iaf en underbar upplevelse att få se bebisen röra sig och få veta att allt var okej.
    Fick ni kallelse? Jag fick själv ringa och boka tid. Då sa de på telefonen att jag skulle ta med mig kontanter och hur mycket det skulle kosta, vilket jag är glad att hon gjorde. Varken jag eller min sambo brukar ha lösa pengar på oss. Priset är ju ganska högt, men så här i efterhand ångrar jag mig inte - det är ju så häftigt att se! Men ändå önskar jag att jag hade fått filma med min telefon (det är ju telefonförbud där). Nåja, 'nästa gång' kanske Flört
  • J L
    skyrocket skrev 2011-05-05 18:23:29 följande:
    Mamaizon, aw va söt du är. Tack! Håller med om att man inte måste vänta flera år innan man förlovar sig osv. Känns det rätt så why not? ;)

Jag (eller vi) har en rottweiler hane på snart ett år. Har du/ni någon hund?
    Äsch då! Flört Det var så lite så!
    Jag håller med dig, why not? Jag kör på mottot; "jag lever idag och imorgon. Inte igår eller för en vecka sedan. Jag blickar framåt - då framtiden ser ljus ut!"

Och de som inte håller med (typ familj) de behöver heller inte vara med och dela livets goda stunder! Så tycker jag iaf, och min man står bakomGlad Vilket är superskönt!

Åh en rottis! De är ju sååå söta! Underbara hundar! Tyvärr har jag/vi ingen hund än..har alltid velat ha en dobermann... men det ska införskaffas. Helt klart. Men det får nog bli när vi flyttat ut på landet, någongång i framtiden! Tungan ute Men jag/vi har lite delade åsikter om hund. *s* Jag vill som sagt ha en dobermann medans min man vill ha en pincher... hela och halvan liksom.
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    nillis 86 skrev 2011-05-05 20:31:30 följande:
    jag har kännt lite småsparkar. men inget rabalder precis. men jag såg ju på ultraljudet att han rörde sig där inne. Vi bor på malmabergsgatan bara en liten bit i från jokern..
    Okej... well, det kommer bergis med tiden!
    Så där borta? Då är det väldigt nära! Cool
  • J L
    nillis 86 skrev 2011-05-05 20:47:43 följande:
    Vi träffades på en fylle kryssning...på sånna man inte träffar nån på.. men det gjorde vi... två veckor senare åkte vi på semester till grekland.... två månader senare flyttade vi i hop... och nu nio månader senare är vi med barn.. snabbt.. men det bara blev så...
    Men gu' så härligt! Det är lite så det ska vara, tycker jag! Man ska inte göra som alla andra! *hehe*
  • J L
    Geraldine skrev 2011-05-05 20:56:48 följande:
    Verkar som flera av er redan varit på ultraljud, själv har man tre veckor kvar. Längtar så!
    >Jag har varit på ett, ett akut. Men ska på RUL den 16/5 så jag väntar också, superspännt! Skrattande Uscha, nu vill jag verkligen veta om det är en eller två där inne... man får ju magsår av å vänta! hahaha
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-05-05 22:34:30 följande:
    Ja, visst! Är bara lite bekymrad över det här med sommarsemestrar och tider för föräldragrupper - letade efter profylaxkurser i Västerås, men det börjar luta mot antingen kurs på DVD eller skippa helt och bara läsa på, eftersom utbudet är minimalt. Semestertider förändrar allt.
    Sambon, som har gått kursen förut, säger att det inte gav honom mycket första gången, men tror att det måste vara individuellt vad man får ut av det.
    Jag ska nog kolla upp det där med föräldrakurs. Vet du var man ska leta? Jag har verkligen inte en susning!
    OJ! Nej gu, jag är helt nollad! *s* Jag har faktiskt ingen som helst aning... Min man säger detsamma, att det inte gav så värst mkt. när han var.. men som du säger Nessie, jag tror också att det är individuellt.

Men det tåls att kolla upp... hade väl nästan förhoppningen om att BM skulle överösa mig med brochyrer och annat, men har "bara" fått två häften varav den ena var en mindre bok. "Att vänta barn", heter den - kanske någon mer som fått den??
  • skyrocket

Mamaizon, helt rätt inställning!! Tråkigt att familjen ska vara så men det är deras problem inte erat. :)

Dobermann är sambons dröm men jag blåvägrade (såå svårt att hitta friska, sunda föräldrar med "rätt" utseende, de är tyvärr väldigt sönderavlade) men någongång i framtiden blir det nog en. :) pincher var vi också inne på men där tyckte sambon att det vart för litet så kompromissen vart en rottis. Hehe. Känner ägaren till vår hunds pappa väl och har följt hanen sedan han var liten så valet var ändå inte jättesvårt.

Att bo på landet/i hus är absolut en fördel men det funkar superb för oss i lägenhet. Blir mycket promenader och lugn aktivering inne (klicker, aktiveringsleksaker, gömma lekar osv). Som med allt annat, allt löser sig bara man vill och är redo att kämpa och kompromissa lite. :)

• skyrocket

Juste! Glömde helt bort att skriva, idag är det äntligen dags för vårat RUL. Så kul! :)

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-06 08:41:40 följande:
    Mamaizon, helt rätt inställning!! Tråkigt att familjen ska vara så men det är deras problem inte erat. :)

Dobermann är sambons dröm men jag blåvägrade (såå svårt att hitta friska, sunda föräldrar med "rätt" utseende, de är tyvärr väldigt sönderavlade) men någongång i framtiden blir det nog en. :) pincher var vi också inne på men där tyckte sambon att det vart för litet så kompromissen vart en rottis. Hehe. Känner ägaren till vår hunds pappa väl och har följt hanen sedan han var liten så valet var ändå inte jättesvårt.

Att bo på landet/i hus är absolut en fördel men det funkar superb för oss i lägenhet. Blir mycket promenader och lugn aktivering inne (klicker, aktiveringsleksaker, gömma lekar osv). Som med allt annat, allt löser sig bara man vill och är redo att kämpa och kompromissa lite. :)
    Nej precis! Men nu får ni inte tro att det är alla i familjen, det är en liten del, väldigt liten del som har något emot allt... hehe.. men sedan finns det dem som stöttar oss i vått och torrt och som glädjs åt våra små bravader - så som att bli mormor/morfar Tungan ute

Allt går bara man vill - självklart!

Åh va roligt att du ska på RUL! Du MÅSTE berätta hur det gick sen! Okej?? Skrattande
  • J L

- Tänkte bara meddela mamsens att jag gick in i min 5:e graviditetsmånad igår... *spännande*
    Kan även erkänna att jag dansade en väldigt fånig dans när det gick upp för mig att det var en ny månad! *asg*

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011