• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • skyrocket

Vår "love story" är väl ingen speciell men kan dela med mig ändå. Träffades först för 5 år sedan då han är kompis med mina bröder men föll inte för varann förrän i januari 09. Förlovade oss i okt 09 och flyttade ihop (snarare så att han sov alla nätter i min lägenhet) strax efter. Skaffade vår nuvarande gemensamma lägenhet okt förra året och hund i slutet av juli. Haha. Det har gått ganska fort allting men jag är helt såld på denna kille och så lycklig så ja..det vart som det vart ;)

• anette85

Du är inte ensam skyrocket om att det har gått fort fram. :)

Jag och sambon började spela tillsammans för kanske 4 år sen, kommer inte ihåg exakt. Vi pratade en del men inget speciellt direkt från början. Sen när det tog slut med mitt ex så började jag prata mer med min nuvarande kille och han började visa ett större intresse för mig. Han har sagt i efterhand att han alltid har varit lite intresserad men att det kändes rätt hopplöst att ens låta sig själv drömma eftersom jag var i ett utåt sett så stadigt förhållande och bodde så långt borta (sambon kommer från sthlm och jag från norrland). Så när det väl tog slut med exet gick det rätt fort fram för oss, vi började prata hela tiden och det tog inte lång tid förän han satt på ett flyg upp till Skellefteå för att träffa mig. Det klickade direkt så under hela våren 2010 pendlade vi mellan västerås och skellefteå och sen när jag tog min examen flyttade jag hit till Västerås under sommaren/hösten 2010.

Det känns verkligen som att vi har känt varanndra i 10 år men det är väl för att vi har pratat och lärt känna varandra genom spelet och på så sätt pratat om vardagsgrejjer och allt sånt utan någon press om ett förhållande. Så jag blev gravid när vi hade varit tillsammans i ungefär ett år.

• skyrocket

Anette85, låter bra att ni har en stark vänskap som grund (precis som jag o min sambo ;) tror det är viktigare än att ha varit tillsamans jääätteeelänge. Bara man känner varann, kan lita på varann samt har ömsesidig respekt tror jag att allt löser sig. :)

• Geraldine

Hej! Får jag hoppa in här? Väntar mitt första barn nu i höst. Är beräknad 31:a oktober

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-05 13:18:58 följande:
    Vår "love story" är väl ingen speciell men kan dela med mig ändå. Träffades först för 5 år sedan då han är kompis med mina bröder men föll inte för varann förrän i januari 09. Förlovade oss i okt 09 och flyttade ihop (snarare så att han sov alla nätter i min lägenhet) strax efter. Skaffade vår nuvarande gemensamma lägenhet okt förra året och hund i slutet av juli. Haha. Det har gått ganska fort allting men jag är helt såld på denna kille och så lycklig så ja..det vart som det vart ;)
    Åh men va mysigt! Skrattande Då lärde ni känna varandra en bit innan med andra ord?
    Vi förlovade oss också rätt snabbt. *s* 6 månader senare närmare bestämt!
    Men visst är det härligt när det går undan?? Jag tycker det ger en liten "kick"! Känns det rätt så känns det... så varför vänta? Vem säger att man måste vänta i x-antal år innan man förlovar sig/gifter sig/skaffar barn ihop?

Keep up the good work!

Vad har Du för hund??
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    anette85 skrev 2011-05-05 13:41:41 följande:
    Du är inte ensam skyrocket om att det har gått fort fram. :)

Jag och sambon började spela tillsammans för kanske 4 år sen, kommer inte ihåg exakt. Vi pratade en del men inget speciellt direkt från början. Sen när det tog slut med mitt ex så började jag prata mer med min nuvarande kille och han började visa ett större intresse för mig. Han har sagt i efterhand att han alltid har varit lite intresserad men att det kändes rätt hopplöst att ens låta sig själv drömma eftersom jag var i ett utåt sett så stadigt förhållande och bodde så långt borta (sambon kommer från sthlm och jag från norrland). Så när det väl tog slut med exet gick det rätt fort fram för oss, vi började prata hela tiden och det tog inte lång tid förän han satt på ett flyg upp till Skellefteå för att träffa mig. Det klickade direkt så under hela våren 2010 pendlade vi mellan västerås och skellefteå och sen när jag tog min examen flyttade jag hit till Västerås under sommaren/hösten 2010.

Det känns verkligen som att vi har känt varanndra i 10 år men det är väl för att vi har pratat och lärt känna varandra genom spelet och på så sätt pratat om vardagsgrejjer och allt sånt utan någon press om ett förhållande. Så jag blev gravid när vi hade varit tillsammans i ungefär ett år.
    Åh va härligt! Jag blir så glad av å höra andras kärlekshistorier, blir alldeles varm inombords!
    Det är samma här, det känns verkligen som om vi känt varandra för evigt och det klickade i samma ögonblick som han gav mig sin röda ros. Hjärta
  • J L
    Geraldine skrev 2011-05-05 14:12:42 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Väntar mitt första barn nu i höst. Är beräknad 31:a oktober
    Hej! Du är så hjärtligt välkommen så! Skrattande å gratulerar! Är det ditt första barn??
    Vart bor du då? *nyfiken i en strut*
  • Geraldine
    J L skrev 2011-05-05 15:10:24 följande:
    Hej! Du är så hjärtligt välkommen så! Skrattande å gratulerar! Är det ditt första barn??
    Vart bor du då? *nyfiken i en strut*
    Tack! Ja det är mitt första barn. Bor på Gideonsberg
  • J L
    Geraldine skrev 2011-05-05 15:13:13 följande:
    Tack! Ja det är mitt första barn. Bor på Gideonsberg
    Åh va roligt! Skrattande Då är du också en "central" mamma då Flört
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011