• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • skyrocket

Mamaizon, aw va söt du är. Tack! Håller med om att man inte måste vänta flera år innan man förlovar sig osv. Känns det rätt så why not? ;)

Jag (eller vi) har en rottweiler hane på snart ett år. Har du/ni någon hund?

• nillis 86
    J L skrev 2011-05-05 09:36:26 följande:
    Åh, det kan jag tänka mig! Skrattande Igår var det full rulle, och det kändes nästan som om "bebbs" lärde sig spela fotboll eller trummor, var en rätt jämn takt där ett tag... Superhäftigt!
    Jag bor på Svarvargatan, bakom Malmabergsskolan Skrattande Sj då??
    jag har kännt lite småsparkar. men inget rabalder precis. men jag såg ju på ultraljudet att han rörde sig där inne. Vi bor på malmabergsgatan bara en liten bit i från jokern..
  • nillis 86
    anette85 skrev 2011-05-05 09:36:12 följande:
    Jag bor brevid högskolan så rätt nära centrum. Jag kommer från en by utanför Arvidsjaur i norrland ursprungligen, jag har även bott nått år i Skellefteå och Umeå innan jag hamnade här. Jag tror våran FG är rätt tidig enligt våran BM, jag var där i i tisdags och då sa hon att det var rätt många som ska ha barn nu i sommar och under hösten så de kör igång tidigt med grupperna så att de ska hinna med alla samtidigt som de ska hinna ha lite semester. Men jag är bara glad om det är tidigt så slipper man vara lika bunden av de tiderna mitt under sommaren och man är mer garanterad att hinna gå på alla möten före man faktiskt föder.
    nillis 86 skrev 2011-05-04 20:41:34 följande:
    Hej anette vi kommer att få barn rätt nära varandra! Va kul! Jag antar att du är 85:a jag är 86:a vi är ju ganska jämn gammla. Har allt gått brta för er? kram
    Jag har haft en rätt så jobbig start med mycket illamående som inte har gått över helt än, men det är under kontroll nu iaf med hjält av åksjukepille och b-vitaminer. Hur har de varit för er?

Det är ju jättekul att vi är nästan jämngamla. Har du börjat känna sparkar och sånt än? själv känner jag av bebisen jättestarkt varje dag nu och magen växer så det knakar, kan inte ha några vanliga kläder alls sen några veckor tillbaka.
    Jag har sluppit det där med illamående helt och hållet är jätte glad över det =) Ja jag har kännt en och annan spark. Magen den växer den också har övergivit allt vad jeans heter. Kör på tajts. Är glad att det är vår..

Jag såg vad du hade skrivit om ultraljudsbilder. Vi var på ultraljud i uppsala då jag var skriven i enköping fortfarande trots att jag bott här sen augusti.... Men men där fick vi 10 bilder för 50 spänn... tyckte vi var bra.. jag har hört att de inte såger könet heller här i v-ås är det så?? 
  • nillis 86

Vi träffades på en fylle kryssning...på sånna man inte träffar nån på.. men det gjorde vi... två veckor senare åkte vi på semester till grekland.... två månader senare flyttade vi i hop... och nu nio månader senare är vi med barn.. snabbt.. men det bara blev så...

• skyrocket

Nillis86, ibland är det bara rätt och då går det fort :)

• Geraldine

Verkar som flera av er redan varit på ultraljud, själv har man tre veckor kvar. Längtar så!

• trz
    nillis 86 skrev 2011-05-05 20:43:28 följande:
      jag har hört att de inte såger könet heller här i v-ås är det så?? 
    Nej i västerás säger dom inte gärna kön. Har haft flera vänner som vart där och dom har totalvägrat, men sá var jag äntligen där för nágra dagar sen, och frágade dá. Svaret kan ju inte bli värre än nej Flört Hon kikade men kunde inte hitta. Dock blev jag tillbakaflyttad 2 veckor och fick därmed komma tillbaka pá ett nytt UL om 2 veckor. Dá lovade hon att hon skulle leta riktigt noga efter könet. Hon svamlade ocksá nágot om att deras policy om att inte säga kön förhoppningsvis höll pá att lyftas bort, sá vi fár väl se Skrattande
  • anette85

Våran BM som gjorde ultraljudet sa att dom nyss disskuterat den där policyn när vi frågade men att det var så svårt att se med den utrustningen dom har nu även om den har blivit mycket bättre så därför kollar dom inte kön. Våran gjorde inte ens ett försök. :(  Hon sa att det är så svårt att se eftersom det är mjukdelar och det är lätt att det kan bli fel om dom inte får in det perfekt typ.

Våran BM som vi går till i vanliga fall sa däremot att om dom ser tydligt könet så brukar dom ibland kunna säga eller visa vilket kön det är så att man ser det själv så det verkar som att vissa får veta. Beror väl lite på vem man får som gör undersökningen och kanske hur lång tid det tar att se allt det andra som ska hinna kontrolleras. Våran bebis gömde ju ansiktet så hon fick jobba på med det ganska länge.

• Nessie99
    J L skrev 2011-05-04 12:37:28 följande:
    Åh va roligt!!!
    Igår hade jag personalmöte på ett av jobben, och helt plötsligt börjar jag asgarva. Från ingenstans. Det var "någon" som kittlade mig på insidan... DET var grymt häftigt! Skrattande

Ja, det är jätte roligt att vi bor så pass nära! Vore ju lite roligt om vi hamnade i samma FG!
    Ja, visst! Är bara lite bekymrad över det här med sommarsemestrar och tider för föräldragrupper - letade efter profylaxkurser i Västerås, men det börjar luta mot antingen kurs på DVD eller skippa helt och bara läsa på, eftersom utbudet är minimalt. Semestertider förändrar allt.
    Sambon, som har gått kursen förut, säger att det inte gav honom mycket första gången, men tror att det måste vara individuellt vad man får ut av det.
    Jag ska nog kolla upp det där med föräldrakurs. Vet du var man ska leta? Jag har verkligen inte en susning!
  • Nessie99
    nillis 86 skrev 2011-05-04 20:21:24 följande:
    Nessie99 skrev 2011-05-03 20:18:32 följande:
    Kul Nillis 86! Du är ju bara lite över en vecka 'före' oss! Hur går det för dig?
    Va kul då e vi på samma ställe ungefär=)

Hur gammal är du då?
    Ja, vi lär nog ses i lekparkerna i närheten :)
    Jag är en sån där 'gammal tant' på 33 år, haha, fast jag tydligen ser ut som 26. Har svårt för att göra en objektiv bedömning på det själv! :o
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011