• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Bettan L

Hej hittade eran tråd när jag tittade runt lite! Glad Vore roligt om jag också fick följa er åt lite. Sitter hemma hela dagrna på grund av kraftiga SD "förvärkar" (såg att ni skrivit lite om det), kul och prata med några som ska ha barn ungefär samtidigt som oss!  

• Limpan 83

Bettan L: välkommen hit. Bor du också i Västerås?

Nattoo: Jag är numera också hemma på dagarna och tycker de går sjuuuuukt långsamt!! Vill göra så mycket men saknar både kraft oh fanasi. men jag försöker ha något inplanerat varje dag. Te.x gå på stan, fika med en kompis, luncha med någon, åka till Ikea, tvätta, städa osv. Men tiden kryper verkligen fram. Hur lång har du kvar till BF?

• septembermamma2011

Idag har vi varit på förlossningen och stoppat värkarna som kom inatt. Hade ju BM-besök imorse och hon tyckte inte riktigt bebis låg som den skulle och det hade hon rätt i.. 

På ultraljudet visade det sig att bebis låg på tvären så vi blev nerskickade till förlossningen för ett vändningsförsök.
    När vi kommit ner dit hade bebis hunnit lagt sig med huvet upp och fötterna ner så det blev till att bli sprutad med bricanyl sen fick det stå 2 läkare och knuffa runt bebis i magen :P 

Vändningsförsöket lyckades och mina sammandragningar fortsatte direkt komma var 4:e minut trots bricanylen så förhoppningsvis kommer värkarna snabbt igång igen Glad

• J L
    nattoo skrev 2011-09-06 12:28:25 följande:
    åh spännande!
    jag önskar veckorna kunde gå lite fortare hatar att gå hemma och vara sjukskriven bara, vad fördriver ni tiden med som också går hemma? ge mig något tips :)
    Fixar och donar lite. Tar det mest lugnt då jag inte orkar så mkt. Men en sväng till affären, en fika osv. hjälper emot tristessen. Plus att jag börjat sy! hahaha Hör på den, va? Solig "Flitiga Lisa"
    septembermamma2011 skrev 2011-09-06 16:04:16 följande:
    Idag har vi varit på förlossningen och stoppat värkarna som kom inatt. Hade ju BM-besök imorse och hon tyckte inte riktigt bebis låg som den skulle och det hade hon rätt i.. 

På ultraljudet visade det sig att bebis låg på tvären så vi blev nerskickade till förlossningen för ett vändningsförsök.
    När vi kommit ner dit hade bebis hunnit lagt sig med huvet upp och fötterna ner så det blev till att bli sprutad med bricanyl sen fick det stå 2 läkare och knuffa runt bebis i magen :P 

Vändningsförsöket lyckades och mina sammandragningar fortsatte direkt komma var 4:e minut trots bricanylen så förhoppningsvis kommer värkarna snabbt igång igen Glad
    Ojoj! Här går det undan! *håller tummarna* att allt går bra!
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • J L
    Kaffe Ang. fika: Skriv i Forumet: Fika
    Så slipper vi hålla kolla på två ställen och tappa bort någon.

Hjärta//Mamaizon
  • nattoo

tack för alla tips :) ojj sy det var inte dåligt, det skulle jag också vilja lära mig, men jag har ingen symaskin :( men jag kan ju börja sticka kanske :)

hon är beräknad den 23 oktober så det är ett tag kvar :P

när var det ni skulle ha fika jag vill jättegärna hänga på om jag får :P

• Bettan L
    Limpan 83 skrev 2011-09-06 14:55:37 följande:
    Bettan L: välkommen hit. Bor du också i Västerås?

Nattoo: Jag är numera också hemma på dagarna och tycker de går sjuuuuukt långsamt!! Vill göra så mycket men saknar både kraft oh fanasi. men jag försöker ha något inplanerat varje dag. Te.x gå på stan, fika med en kompis, luncha med någon, åka till Ikea, tvätta, städa osv. Men tiden kryper verkligen fram. Hur lång har du kvar till BF?
    Tack! Ja det gör jag.
    Har ni några mera tips på att göra på dagrna? Just nu är datorn och tven mina stora vänner på dagarna. Jag funderar på om jag ska åka en sväng till scrapbooking butiken på ängsgärdet och se, jag önskade att jag var lite mera kreativ men det är kanske värt ett försök.
    Jag kan inte hålla igång så mycket får mycket samandragningar.
  • J L
    nattoo skrev 2011-09-06 18:24:43 följande:

tack för alla tips :) ojj sy det var inte dåligt, det skulle jag också vilja lära mig, men jag har ingen symaskin :( men jag kan ju börja sticka kanske :)

hon är beräknad den 23 oktober så det är ett tag kvar :P

när var det ni skulle ha fika jag vill jättegärna hänga på om jag får :P

Äsch, vem behöver en maskin?? Flört Jag kör för hand. Solig

Klart du får hänga på... det är imorgon kl. 17.30
    vi möts utanför punkt (stora entrén)
  • J L
    Nya och hjärtligt välkomna medlemmar!
    Jag vet att Ni ansökt om medlemskap i den slutna tråden, men har inte "vågat" acceptera era ansökningar pga. olika faktorer. Dels att vi (jag) skaffade ett slutet forum , var för att ingen i gruppen (som vi känner) skulle känna obehag om att tex. lägga ut bilder på barnen osv. Ni förstår säkert hur jag menar. Då vi inte vet vilka Ni är osv. så är det nog bättre att avvakta fram tills dess att vi har ett ansikte på Er och vet vilka Ni är, så att det inte visar sig att någon av Er är något "troll" eller dylikt. Jag tänker bara på allas komfort och säkerhet.

Jag hoppas att alla håller med om tankegången och att ingen tar illa vid sig... Hjärta//Mamaizon
  • Bettan L

Mamaizon: Förstår er!

Jag tänkte hör om eran fikaträff? Även fast jag är ny så vill jag jätte gärna följa med er imorgon, om det går bra? Även fast man är blyg kanske man måste sattsa lite för att träffa nya vänner :P

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011