• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • skyrocket

Anette85, sambon ska ringa henne idag men jag blir bara så trött. Jaja, ska försöka släppa det nu. ;P

• J L
    Nessie99 skrev 2011-05-10 23:28:29 följande:
    Än så länge kan jag på tisdag, så ok med mig! (snabba svängar på mitt jobb)
    Härligt å höra! Hoppas det går vägen! Glad
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    skyrocket skrev 2011-05-10 23:54:39 följande:
    Mamaizon, tog prostafen när de var som värst men nu mer mår jag bara panikilla någongång ibland. Så det känns ändå okej.

Fyyy vad jag är förbannad på min jäkla svärmor. Var födelsedagsfika för sambon här i helgen och då visade sambon bilderna från rul för henne. Varpå hon sedan la ner de i sin väska. Sambon förklarade då att det var våra bilder och att han bara ville visa dom - hon plocka upp och gav tillbaka med kommentaren "trodde jag fick dom". Jaja, sånt som kan hända tänkte jag då sambon berättade det på kvällen. Men så idag när jag skulle plocka fram och titta på bilderna så är en borta. Kan ge mig fan på att den är kvar i hennes väska. Blir så förbannad! Den bästa bilden dessutom.

Hej gravidhormoner. Nä, borde nog sova.
    Hmm okeej. Annars kan jag rekommendera citronvatten vid illamående.. de få ggr som jag blivit illamående så har det hjälpt. Majoriteten ggr. har jag tyvärr varit på jobbet (utan citron i närheten) men ofta har jag blivit "förvarnad" med sura uppstötningar, och som sedan övergått i illamående, men snabb som jag är tar jag en gaviscon och så stillar det allt, fast ibland är man väl lite seg av sig och får upp både det ena och det andra innan tabletten börjat verka. Men slipper iaf. stå och räva. Tabletten i sig är vidrig - men hjälpsam!Flört

Appropå din svärmor... seriöst? Hur kan man göra så? Varför inte bara be om ett kort, så kanske ni kunde fixa ett eller så...? Jag skulle ha blivit rosenrasande!
    (vi har scanner på vår skrivare, så vi har sagt att ingen kommer få originalbild - förutom vi)

Hoppas det löser sig! <3
  • J L

Mamsens, jag har en liten fråga... *lost som jag är*
    Jag ska ju på RUL på måndag... men har tappat bort min info-broschyr (inte så smart kanske?)
    Men min fråga är: Är det på måndag som jag har chansen att få bilder på "Bebbs"???

• anette85
    J L skrev 2011-05-11 11:18:57 följande:

Mamsens, jag har en liten fråga... *lost som jag är*
    Jag ska ju på RUL på måndag... men har tappat bort min info-broschyr (inte så smart kanske?)
    Men min fråga är: Är det på måndag som jag har chansen att få bilder på "Bebbs"???

Jo det är då. De tar bilder under undersökningen som ni sen får kolla igenom för att välja ut vilka ni vill köpa.
  • J L
    anette85 skrev 2011-05-11 11:48:27 följande:
    Jo det är då. De tar bilder under undersökningen som ni sen får kolla igenom för att välja ut vilka ni vill köpa.
    Oookej! Tungan uteJösses, jag är superpirrig och nervös... redan nu! hahaha
    Kan ju bara tänka mig hur det kommer att vara på måndag... jösses!
  • skyrocket

Mamaizon, tänk på att bilderna kostar 30kr/st och de tar endast kontanter. Bra att veta! :)

• Limpan 83

Åhhh så spännande med RUL!!! jag har långt kvar med är redan så pirrig och förväntansfull!!

Är väldigt pirrig över en annan sak också Idag eller imorn får jag reda på om jag fått nytt jobb!! Kommer att börja jobba redan på måndag om jag får det :) Så om jag får det blir det svårt att kunna vara med på en fika på tisdag. Men inget är säkert ännu..

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-11 12:54:51 följande:
    Mamaizon, tänk på att bilderna kostar 30kr/st och de tar endast kontanter. Bra att veta! :)
    Tack! Det ska jag inte glömma!!  Flört
  • J L
    Limpan 83 skrev 2011-05-11 12:58:25 följande:
    Åhhh så spännande med RUL!!! jag har långt kvar med är redan så pirrig och förväntansfull!!

Är väldigt pirrig över en annan sak också Idag eller imorn får jag reda på om jag fått nytt jobb!! Kommer att börja jobba redan på måndag om jag får det :) Så om jag får det blir det svårt att kunna vara med på en fika på tisdag. Men inget är säkert ännu..
    Superspännande! Tungan ute

Men va roligt! Hoppas att du får det! (jag håller tummarna för dig)
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011