• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99

Det går bra. Vaknade av åskan i morse men tror inte att bebben gjorde det :)
    Har börjat våga visa att jag har mage nu, känns skönt att slippa dra in allt, särskilt iom att det är sommar nu! Blir lite svårt då ;)
    Ser fram emot tisdag!

• skyrocket

Den där åskan ja. Jag ääälskar oväder och har alltid gjort men inatt var jag inte det minsta kaxig. Kröp tätt intill sambon och tyckte det var riktigt obehagligt. Aldrig hänt tidigare. Gravidhormoner? Har fortfarande en olustkänsla i kroppen och känner mig väldigt ur form så att säga. Jaja, skönt att det är över i alla fall. :)

I övrigt mår jag bra. Bebis buffar på kvällarna men är väääldigt lugn all övrig tid. En liten nattuggla kanske? ;)

• nillis 86

inne i vecka 21.. halvvägs känns bra...

bebis är jätte lungn där inne har kännt några sparkar på kvällen så där men annarsinget.. nu har jag knappt kännt nånting på några dagar.. nästan att jag blir lite orolig..hm.. vad tror ni?

• nillis 86
    J L skrev 2011-05-11 21:57:15 följande:
    Tisdag verkar det bli, kl.13. Smidigast är väl att ses vid Värdshuset/restaurangen - det finns en gigantisk sten brevid, bra smalingspunkt?
    Det låter bra.. ska bli kul!
  • Limpan 83
    nillis 86 skrev 2011-05-12 15:28:01 följande:

bebis är jätte lungn där inne har kännt några sparkar på kvällen så där men annarsinget.. nu har jag knappt kännt nånting på några dagar.. nästan att jag blir lite orolig..hm.. vad tror ni?

Härligt med v. 21!! jag går "bara" in i v. 17 idag. Vill att tiden ska gå fortare!

Tror inte det är någon fara att du bara känner bebisen ibland. De är nog aktiva utan att man känner det så tydligt också. Jag brukar också mest känna på kvällen, när jag sitter i soffan. Det är nog som det ska.
  • J L
    anette85 skrev 2011-05-12 11:05:00 följande:
    Jag har drömt om förlossningen i natt, två olika drömmar och ingen av dem gick så långt att bebisen faktiskt kom ut utan det var mer om att vara på förlossningen i tid. Tror jag oroar mig lite för det att man inte ska veta när man ska åka in så man åker alldeles för tidig toch får åka hem igen eller väntar för länge och får föda hemma eller i bilen eller nåt sånt.

Jag håller med om att tiden går fort, gick in i vecka 22 igår. Känns som det va rätt nyligt man satt där i veck 5-6 nåt och längtade till att åtminstonde komma in i vecka 20 så att man var halvvägs och ev hade fått börja känna på lite sparkar och fått lite mage.

Jag började på en shoppinglista igår för vad vi behöver köpa innan bebisen kommer och insåg att man har ju inte så stor koll på vad som kommer behövas när det gäller mindre saker, det stora som barnvagn och skötbord och sånt är ju självklart men iaf jag har mycket kvar att lära mig känns det som.
    *s* Jag har också haft en massa konstiga förlossningsdrömmar... jätte wierd! Drömde inatt att jag födde en mulattbebis - jättesöt! Och så visste jag inte hur detta hänt, eftersom att varken jag eller pappan är bruna i hyn... men vi vart iaf jätteglada... *s* snacka om konstiga saker...

Åh v.22, jösses! Va spänannde! Oj, har du börjat med en lista?? ahhaha ojojoj..kanske skulle vara bra och börja med, för min del också? Det är ju som du säger: alla stora saker är ju en självklarhet liksom... tur jag har en gubbe som varit med förut! Flört
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    Limpan 83 skrev 2011-05-12 11:05:10 följande:
    Ja men fy vilket åskväder! Kunde först för mitt liv inte förstå vad det var som lät, nyvaken och snurrig som man är :P Men sen kom ett par rejäla smällar och då förstod jag :)

Är väldigt nervös idag, ska iväg på arbetsintervju i eftermiddag. Dock gäller jobbet bara i sommar, men jag kan ju ändå inte jobba så mycket längre. Skulle vara underbart om jag fick det! Det tråkiga är då att jag börjar redan på måndag och kommer inte kunna vara med på tisdag :( Men antar att det blir fler träffar framöver.

Kram
    Håller tummar och tår för dig!
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-05-12 11:06:26 följande:
    Det går bra. Vaknade av åskan i morse men tror inte att bebben gjorde det :)
    Har börjat våga visa att jag har mage nu, känns skönt att slippa dra in allt, särskilt iom att det är sommar nu! Blir lite svårt då ;)
    Ser fram emot tisdag!
    Va härligt för dig! En annan har haft de lite svårt på den biten från början, eller iaf. from. v.10. haha Min är gigantisk! *pustar*

Ska bli grymt kul å ses på tis! Hoppas vädret håller i sig bara!
  • J L
    skyrocket skrev 2011-05-12 13:49:48 följande:
    Den där åskan ja. Jag ääälskar oväder och har alltid gjort men inatt var jag inte det minsta kaxig. Kröp tätt intill sambon och tyckte det var riktigt obehagligt. Aldrig hänt tidigare. Gravidhormoner? Har fortfarande en olustkänsla i kroppen och känner mig väldigt ur form så att säga. Jaja, skönt att det är över i alla fall. :)

I övrigt mår jag bra. Bebis buffar på kvällarna men är väääldigt lugn all övrig tid. En liten nattuggla kanske? ;)
    Va härligt å höra!! Skrattande
    nillis 86 skrev 2011-05-12 15:28:01 följande:

Tror inte att du ska oroa dig. Jag har inte heller kännt något på några dagar, sen vipps så händer det... men det är rel. lugnt hela tiden... bara någon gång ibland - typ när jag äter kebab (My favorite salad!)  då blir det livat i holken. Kanske är en mini-gurkan där inne? hahahah
    "Toarulle dansen" omg...

Men jag tror inte att du behöver oroa dig! För du vet ju inte om H*n rör sig när du är uppe och går..?
  • J L
    Limpan 83 skrev 2011-05-13 09:56:42 följande:
    Härligt med v. 21!! jag går "bara" in i v. 17 idag. Vill att tiden ska gå fortare!

Tror inte det är någon fara att du bara känner bebisen ibland. De är nog aktiva utan att man känner det så tydligt också. Jag brukar också mest känna på kvällen, när jag sitter i soffan. Det är nog som det ska.
    Åh va mysigt! Skrattande
    Nej precis, jag håller med dig... vissa ggr kan det ju vara svårt att utskilja om det är gaser eller nåt annat *asg*
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011