• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    Tungan uteskyrocket skrev 2011-05-16 10:24:42 följande:
    Mamaizon, men herregud vilken bm!! :0 starkt av dig att ge henne fler chanser, det skulle jag aldrig gjort. Har din man varit med och hört hur hon beteer sig? Vad säger han isf?

Lycka till på RUL!!! :)
    Han har ju dock inte varit med, men jag har berättat allt för honom, och han ska med nästa gång för att se hur k****en beter sig.. Tungan ute Han är mäkta förbannad på henne - eftersom att det är han, min ängel, som fått stå ut med en fru som varit ledsen och nedstämd under dessa månader.

Men som tur var ändrades ALLt idag!!! Hjärta
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Geraldine
    J L skrev 2011-05-16 14:24:10 följande:
    - Jag grät glädjetårar genom hela undersökningen då BM på Spec. Mvc gav oss klartecken på allt hon tittade på!  Allting gick kalasbra! Jag är såååå lycklig idag! Det är helt ofattbart! Vilken känsla!!! (min man snörvlade han också - så ni inte trot att jag glömt honom!) Flört

WOW!!! hahahah jösssses! Skrattande

Sååå skönt! Köpte 9st bilder, (alla finns i mitt galleri och på bloggen för den som är intresserad, nattstad.se/mamaizon) Tungan ute

NU kan jag köra upp ALLT i nyllet på min BM den 1a Juni, och ber hon inte om ursäkt - då byter jag, rakt av!

Ha en fortsatt trevlig måndag, mamsens! Nu ska jag på kalas! Hjärta
    På återseende!// Mamaizon
    Vilka härliga bilder! Jag var också på ultraljud idag, fick komma in akut för jag har trott länge att något är fel. Men där inne låg en liten plutt och sprattlade! Var så inställd på att nåt hade gått fel så jag trodde ju det värsta. Men allt var som det skulle och nu blir det RUL nästa vecka, då ska vi också köpa många bilder

Angående imorgon så kommer jag inte hinna ses tyvärr, men det blir väl fler gånger får vi hoppas!
  • Bottis
    J L skrev 2011-05-16 09:39:58 följande:
    Hej! Va roligt att du vill "joina" vårt lilla gäng!
    Du behöver inte oroa dig, det kommer säkert fler som är "sena" Flört

Du får berätta lite om dig själv, så vi vet vem just du är!

Välkommen!
    Tack.

Berätta om mig själv. Hmm. Är 31, arbetar som lärare, väntar mitt första barn som är ett IVF-barn Bor med make, hans tre barn i en villa på landet där det även finns katter och en hund som delar på bostadsytan. Börjar väl så smått begripa att jag är gravid. Går hos MVC vid Oxbacken.

Det var lite om mig Vilka är ni andra?
  • Nessie99

Mamaizon: se nu till att få henne att SKÄMMAS riktigt ordentligt för att hon har fått dig att må så dåligt! Jag är superglad för er skull!! Snälla, byt BM oavsett! Hon ger dig ju felaktig information! Ingen ska heller behöva känna sig kränkt hos en barnmorska, man går ju dit för att få stöd. Gillar du inte Hemdal kan jag varmt rekommendera Kraftkällan. Det finns säkert andra mottagningar du kan vända dig till också.

Nu är jag osäker på om jag hinner till Västerås till kl13, eftersom jag ska till Arboga på morgonen. Kan ju försöka, men ser inte ljust ut. Säg till om ni träffas fler ggr, så dyker jag upp då.

Nu ska jag och magen gå hem (från jobbet). Hörs senare!

• J L
    Geraldine skrev 2011-05-16 15:15:14 följande:
    Vilka härliga bilder! Jag var också på ultraljud idag, fick komma in akut för jag har trott länge att något är fel. Men där inne låg en liten plutt och sprattlade! Var så inställd på att nåt hade gått fel så jag trodde ju det värsta. Men allt var som det skulle och nu blir det RUL nästa vecka, då ska vi också köpa många bilder

Angående imorgon så kommer jag inte hinna ses tyvärr, men det blir väl fler gånger får vi hoppas!
    Tack så mkt! Skrattande
    Men vilken tur att det inte var nåt hemskt som hänt.. hualigen!

Tråkigt att höra att du inte kan imorn.. men det är som du säger, det kommer vergis fler ggr.! Flört
  • J L
    nillis 86 skrev 2011-05-16 15:43:14 följande:
    Nån som vet vilken buss som går till djäkneberget?
    Ja, buss 12 Glad
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-05-16 15:53:16 följande:
    Mamaizon: se nu till att få henne att SKÄMMAS riktigt ordentligt för att hon har fått dig att må så dåligt! Jag är superglad för er skull!! Snälla, byt BM oavsett! Hon ger dig ju felaktig information! Ingen ska heller behöva känna sig kränkt hos en barnmorska, man går ju dit för att få stöd. Gillar du inte Hemdal kan jag varmt rekommendera Kraftkällan. Det finns säkert andra mottagningar du kan vända dig till också.

Nu är jag osäker på om jag hinner till Västerås till kl13, eftersom jag ska till Arboga på morgonen. Kan ju försöka, men ser inte ljust ut. Säg till om ni träffas fler ggr, så dyker jag upp då.

Nu ska jag och magen gå hem (från jobbet). Hörs senare!
    Ska göra mitt bästa! Någon lösning på "problemet" ska vi nog hitta!

Aj aj va trist... vi verkar inte bli så värst många imorn ändå.. men det får helt enkelt dyka upp lite fler tider framöver!
  • J L
    Bottis skrev 2011-05-16 15:49:41 följande:
    Tack.

Berätta om mig själv. Hmm. Är 31, arbetar som lärare, väntar mitt första barn som är ett IVF-barn Bor med make, hans tre barn i en villa på landet där det även finns katter och en hund som delar på bostadsytan. Börjar väl så smått begripa att jag är gravid. Går hos MVC vid Oxbacken.

Det var lite om mig Vilka är ni andra?
    Så lite så!
    Hoppas du ska trivas!
    Och jag hoppas att allt ska gå vägen och att du mår bra under tiden!

Vi andra har redan berättat lite om oss själva (finns att läsa)  Men kan berätta lite snabbt om mig själv.
    Är blivande 25, gift, väntar mitt första barn tillsammans med min man. Han har en son på snart 4 från ett tidigare förhållande, men jag har varit med i 3år. Har katt och jobbar som fritidsledare, livs coach och personlig assistent.  Älskar gamla amerikanska bilar och är ett stort fan av Elvis....

Det var lite om mig, hoppas de gav dig en "bild" Glad

Som du kan se så planerar vi, redan imorn, ett möte för alla oss blivande mammor på Djäkneberget kl. 13. De som inte kan, de får försöka komma en annan gång... frågan är om vädret tillåter att vi träffas ute.
    Men det visar sig imorn. Om inte annat får vi planera ett inomhus-event!

Du får gärna komma imorn, men förstår om du inte kan, då det är väldigt kort varsel. Men du är hjärtligt välkommen!
  • J L
    Hey hopp och godmorgon mamsens!

Vädret är inte med oss idag, och det verkar inte bli så mycket ljusare heller...
    Men allt går med lite sol i sinnet! Cool
    Vi som träffas idag är:
    Nillis86,
    Anette85,
    skyrocket

Vill bara dubbelkolla om alla kan som sagt "ja". Skrattande

Vill Ni fortf. ses på Djäkneberget eller vill Ni hellre ses nere på stan och ta en fika där ist.?
    (bara en tanke som slog mig, eftersom att vi ändå är så några)

Annars håller vi på planen, Djäkneberget kl. 13 vid den stora stenen vid värdshuset. (och rör oss vidare, kanske sen?)

Hoppas att alla får en toppendag vilket som! Ta hand om Er och guldklimparna i "maggarna"!
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011