• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    skyrocket skrev 2011-05-15 16:31:59 följande:
    Dagens positiva, har varit ute och cyklat, ätit mjukglass och kikat på mini-zoo ett par timmar. Det var välbehövligt för gravidhormonerna som varit lite bananas de senaste dagarna. ;) tyvärr känns det väldigt mycket i magen och ryggen nu så får vara sängliggandes ett tag. Jaja, det var det värt. :)

Jag vet inte om sambon hade planer på tisdag men isf kanske jag kan ta med hunden? Förutsatt att det är bra väder såklart. Han är lite bananas han med men snäll, haha. ;)
    Gu va härligt! Skönt att du fick "rastas" lite!Flört

För mig är det OK att ta med hund!
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    Anette: Det är väl lite upp till var och en, tycker du inte?
    Vill man ta med sig fika så gör man det, annars kan man ju köpa där...
    Knytis blir nog svårt, tänker på allergier osv.
    Hur som så tror jag det blir toppen!
  • J L
    Bottis skrev 2011-05-15 19:30:56 följande:
    Hej, kan man hoppa in här? Har BF 16 november, lite senare än er andra ser jag. Bor lite utanför Västerås
    Hej! Va roligt att du vill "joina" vårt lilla gäng!
    Du behöver inte oroa dig, det kommer säkert fler som är "sena" Flört

Du får berätta lite om dig själv, så vi vet vem just du är!

Välkommen!
  • J L

ang. min BM
    Det finns 2st BM på Hemdal, jag valde den jag tyckte såg trevligast ut på hemsidan, och sedan när jag pratade med henne så verkade hon vara jättemysig och ompysslande i telefonen, så vi bokade en tid. Min gubbe kunde komma med då han jobabde så jag tog med "mormor" (mamma) Och när vi kommer dit så börjar det hela med att hon grandskar både mig och min mor från topp till tå... tänkte kanske inte så mkt på det just då, men i efterhand. Väl inne så började hon gratulera, och hon höll inte tillbaka (jag blev superglad och "stolt") och frågade när förra mensen var osv. och jag fick skriva i lite papper och en ankät ang. rökning och alko.vanor. Redan där hade hon invändingar(trots att jag slutat med ALLT långt innan jag blev gravid för att jag fick magkatarr och gallsten) då frågar hon om jag legat inne på sjukhus, vilket jag hade. Hon fortsatte fråga om sjukhusvistelsen och sedan frågade hon om jag röntgas något under tiden. Ja, svarade jag och tanten sätter sig tillbaka i stolen, med armarna i kors och säger "jaha, men då behöver vi ju inte fira och ropa hej än då!" Både jag och mamma tittade på varandra med frågande blick - och jag frågade vad hon menade. "Jo, är det så att du genomgått en massa röntgenstrålar så är jag 99% säker att du kommer få ett missfall innan v. 12! Och får du inte missfall så kommer du få ett missbildat barn!" Jag började störtböla direkt och mamma tog över och frågade HUR hon kunde säga så och vad hon grundade den informationen på. " Det står överallt, att är du gravid, allra hellst i början av en graviditet så påverkas fostret negativt OM du utsätts för strålning. Mamma sa då att jag bara röntgas EN gång under hela tiden, och gått på ett UL för gallan..."Ja, men det är en gång för mycket och jag skulle inte hoppas alltför mycket"
    Hon fortsatte med sin hemska predikan, och fick självklart med att jag var fet. OCH DET, var det värsta man kunde utsätta sitt barn för - för mina matvanor skulle påberka barnet negativt. Då blev jag förbannad och frågade henne hur hon kunde veta vad jag stoppade i min mun. DÅ tittade hon på mig med en såndär dömande blick, höjde ena ögonbrynet och sa sedan, ja inte lever du på frukt och grönt iaf.
    Jag blev oxtokig och praktiskt taget skrek åt henne att hon inte ska yttra sig om saker hon inte vet något om. Då säger hon: "Jaja, men ditt BMI säger något annat". Jag blev galen!
    Sa, precis in i minsta detalj vad jag stoppar i munnen och hur ofta "Hur kan du hålla koll på sånt!?" frågade hon då. "För att jag vet att jag har fel på min ämnesomsättning och därför VET jag vad jag SKA och INTE ska äta, hur ofta jag ska äta, hur mycket och vad! Jag har stenkoll på vad jag äöter och hur mycket jag väger, så kom inte å säg något annat när du nte vet hur det ligger till!" Då blev tanten tyst och bytte samtalsämne...Men sedan ramlade hon tillbaka på detta med missbildningar, och då sa jag att jag vill testa mig för allt som går! Det fick jag inte. För jag var ju inte en "kandidat", trots att det finns downsyndrom i släkten, men nej ver svaret.
    Efter mötet så var jag helt "f*ckad" i huvudet och visste varken ut eller in, medans mamma försökte lugna mig. Jag sa redan då att jag inte ville ha henne, men mamma tyckte att jag skulle ge henne en chans till.
    Det gjorde jag. Och några v. senare var det inskrivning, och hon fortsatte med sitt predikande om min övervikt - så jag ska minsann visa henne att jag kan! Redan nu har jag gått ner 5kg fett men gått upp 4-6 gravidkilon! Men jag kan och hon ska tammejfan inte komma och säga något! och def. inte dömma mig utifrån en storlek eller en siffra på ett papper.
    Men fick ju höra att jag def. skulle få grav.diabetes pga min vikt och liv.
    Jag ska bevisa henne motsatsen...

Nu undrar ni säkert varför jag fortf. har kvar henne... well, jag ska ge detta EN chans till-  och hur som haver så ska jag ge henne en näsbränna! Ska ju visa att även om man är tjock så kan man faktiskt leva nyttigt...utan att det förändrar alltför mkt. på en utseende ('är man sjuk så är man) Men jag är inte bitter!

Idag är det dags för RUL och det är inte samma BM, tack och lov! Så vi får se vad de säger idag! Håll tummarna och tänk på mig 11:15! Flört

• J L

Det är flera som jag pratat med som haft denna BM, som bytt då hon betett sig lika illa mot dem, så jag är inte den enda - tack och lov, om man får säga så?

• anette85

Oj vilken berättelse... jag skulle ha blivit så ledsen och rädd om jag hade blivit utsatt för det där. Förstår inte att du orkar med ytterligare ett besök.

Jag håller verkligen tummarna för dig för RUL snart, det kommer gå superbra. :) Hoppas du får en massa bra bilder!

• J L
    anette85 skrev 2011-05-16 10:20:13 följande:
    Oj vilken berättelse... jag skulle ha blivit så ledsen och rädd om jag hade blivit utsatt för det där. Förstår inte att du orkar med ytterligare ett besök.

Jag håller verkligen tummarna för dig för RUL snart, det kommer gå superbra. :) Hoppas du får en massa bra bilder!
    Mmm den är rätt magstark. Därför man inte riktigt "slappnat av" och njutit av hela situationen heller... trots att jag sett bebis en gång tidigare, och allt såg bra ut (dubbelt bra) så har jag ändå varit lite nojjig. Hoppas det lägger sig idag!

Återkommer med en liten update senare! Skrattande
  • skyrocket

Mamaizon, men herregud vilken bm!! :0 starkt av dig att ge henne fler chanser, det skulle jag aldrig gjort. Har din man varit med och hört hur hon beteer sig? Vad säger han isf?

Lycka till på RUL!!! :)

• Nessie99

Nej, hon hade blivit utbytt innan inskrivningen var över kan jag säga! Herregud vilken människa! Tycker dock inte att du ska behöva bevisa nånting för k***ingen, är man korkad så är man. Jag tror att hon VILL bli utbytt, med den attityden. Eller så är hon i fel yrke. Tvi för henne!
    Jag tänker på er nu, hoppas att allt har gått bra och att ni kan lägga hennes kommentarer bakom er.
    Kram

• J L

- Jag grät glädjetårar genom hela undersökningen då BM på Spec. Mvc gav oss klartecken på allt hon tittade på!  Allting gick kalasbra! Jag är såååå lycklig idag! Det är helt ofattbart! Vilken känsla!!! (min man snörvlade han också - så ni inte trot att jag glömt honom!) Flört

WOW!!! hahahah jösssses! Skrattande

Sååå skönt! Köpte 9st bilder, (alla finns i mitt galleri och på bloggen för den som är intresserad, http://nattstad.se/mamaizon) Tungan ute

NU kan jag köra upp ALLT i nyllet på min BM den 1a Juni, och ber hon inte om ursäkt - då byter jag, rakt av!

Ha en fortsatt trevlig måndag, mamsens! Nu ska jag på kalas! Hjärta
    På återseende!// Mamaizon

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011