• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99

Min bebbe blir sur på mig (sparkar) när jag böjer mig fram för länge. Helst ska jag luta bakåt och knäppa upp byxorna, men det skulle allt se ut på ett jobbmöte, haha! ;)
    Så snart lönen kommer in blir det klädshopping för min del. Så väldigt glad att vara gravid på sommaren, med alla vackra klänningar som finns! Var finns de bästa mammakläderna i stan då? Ni som vet.

• J L
    Nessie99 skrev 2011-05-13 10:23:06 följande:
    Min bebbe blir sur på mig (sparkar) när jag böjer mig fram för länge. Helst ska jag luta bakåt och knäppa upp byxorna, men det skulle allt se ut på ett jobbmöte, haha! ;)
    Så snart lönen kommer in blir det klädshopping för min del. Så väldigt glad att vara gravid på sommaren, med alla vackra klänningar som finns! Var finns de bästa mammakläderna i stan då? Ni som vet.
    Hahah naaw, inte lätt alla ggr.!

Jag kan faktiskt rekommendera H&M, de har i princip "alla" strl. Men kommer det till klänningar så kan jag rekommendera Gina. Bloggade lite om mina nyinköpta mammakläder - shoppade loss och fick huuur mkt. som helst för under 500:-!

Annars är det online-shopping jag rekommenderar starkt!
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Limpan 83

haha nej det är inte alltid lätta att veta vad det är som känns i magen. Ibland tror jag att det är bebben men så brummar hela magen till och jag får helt enkelt inse att det var tarmarna :P Men, lägger jag mig på mage så brukar den nästan alltid protestera med en liten knuff :P Jag sover alltid på sida/mage i vanliga fall men försöker undvika det nu, speciellt när det finns någon som säger ifrån, haha.

• Limpan 83

Mamaizon: Åhh nu blev jag sugen på kebab! Vill iunte alls ha min matlåda i kylden med lövbiff :P

• Nessie99

Älskar Gina! De har så snygga kläder. Ska prova HM också. Kollar din blogg i helgen, jag gillar tips!

• nillis 86
    J L skrev 2011-05-13 10:08:14 följande:
    Va härligt å höra!! Skrattande
    nillis 86 skrev 2011-05-12 15:28:01 följande:
    inne i vecka 21.. halvvägs känns bra...

bebis är jätte lungn där inne har kännt några sparkar på kvällen så där men annarsinget.. nu har jag knappt kännt nånting på några dagar.. nästan att jag blir lite orolig..hm.. vad tror ni?
    Tror inte att du ska oroa dig. Jag har inte heller kännt något på några dagar, sen vipps så händer det... men det är rel. lugnt hela tiden... bara någon gång ibland - typ när jag äter kebab (My favorite salad!)  då blir det livat i holken. Kanske är en mini-gurkan där inne? hahahah
    "Toarulle dansen" omg...

Men jag tror inte att du behöver oroa dig! För du vet ju inte om H*n rör sig när du är uppe och går..?
    hehe tack du men man ka ju bli nojjig för mindre=)

En liten gurkan vore ju gulligt hihi 
  • Nessie99

Hela fem veckor kvar till nästa BM-besök... suck! Ska passa på att fråga om föräldrautbildningen då... jag hittar ju ingen information på nätet! The Almighty Internet har väl förstås inte svar på alla frågor som finns här i världen.
    Å ena sidan är jag lite orolig över att få plats på en utbildning iom semestern, å andra sidan har jag inte hört många säga att de fick något ut av mötena... Ska man orka bry sig?

• J L
    Nessie99 skrev 2011-05-13 16:11:02 följande:
    Älskar Gina! De har så snygga kläder. Ska prova HM också. Kollar din blogg i helgen, jag gillar tips!
    Gör så! Flört
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-05-13 21:50:51 följande:
    Hela fem veckor kvar till nästa BM-besök... suck! Ska passa på att fråga om föräldrautbildningen då... jag hittar ju ingen information på nätet! The Almighty Internet har väl förstås inte svar på alla frågor som finns här i världen.
    Å ena sidan är jag lite orolig över att få plats på en utbildning iom semestern, å andra sidan har jag inte hört många säga att de fick något ut av mötena... Ska man orka bry sig?
    Men ring din BM innan och fråga - det är lika bra! Och så säger du att du är lite fundersam bara... Jag tror det är det bästa, så slipper du gå och fundera!

För det är som för min del... jag ska inte till min BM förän 1a juni. Och då ahr jag inte träffat henne på 3-4månader!? Iofs. är min BM rätt vrickad och borde avgå... men men... Tungan ute
  • Nessie99

Mamaizon: men, varför vrickad? Gjort något dumt? (har sovit dåligt inatt så förlåt om jag missat ngt inlägg om det. Är ohyggligt trött just nu)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011