• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    Geraldine skrev 2011-06-15 17:02:32 följande:
    Syns snart mamsens!

{#emotions_dlg.flower}
    Skrattande
    Samma plats, samma kanal! 
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Geraldine
    J L skrev 2011-06-15 17:04:23 följande:
    Skrattande
    Samma plats, samma kanal! 
    Jajamen! Cool
  • Limpan 83
    septembermamma2011 skrev 2011-06-15 11:41:33 följande:
    Här är en till västeråsare som ska ha barn i höst Skrattande

Är beräknad 24/9 Solig

Får väl ta och läsa in mig lite i tråden tror jag...
    Välkommen hit!! Min sambo jobbar också på posten, dock inte på postterminalen.
    Du får kolla in listan på fikadatum. Vi har redan hunnit med en och har även en ikväll.

Jag har varit på stan hela dagen. Slutade på jobbet igår och börjar mitt nya imorn, kände att jag behövde vila mig en dag däremellan. Så vad gör jag? Jo jag springer på stan med en kompis i 5 timmar! Skulle ju gå på min lillebrors avslutning nu ikväll men jag kommer inte upp ur soffan. Känner att jag måste lyssna på min kropp och ta det lugnt. Så kan det gå... har lärt mig en läxa nu iaf :P

Hoppas att ni har det trevligt ikväll. Ni får uppdatera lite härinne sen vad ni har pratat om :)
  • septembermamma2011

Tack! Skrattande

Ja jag får haka på nästa gång om det passar! Är ju dock lite krånglig och jobbar kväll.. Men det är ju bara 6 veckor till sen får jag gå hem, woho!

• Nessie99

Oj då, tog nog ut mig rejält idag. Gick flera kilometer på jobbet och på åkrar dessutom... När jag kommit hem och lagat mat och läst saga var ryggen helt slut, jag hade ingen ork, började blöda näsblod och till slut så började jag bara gråta! Puh, lite skönt att få ur sig det men nu är jag verkligen trött! Man kan inte ha bra dagar varje dag.

• Limpan 83

Hur var fikaträffen?? Vilka var diskussionsämnena?

Nessie: Jag är också helt slut efter jobbet. Började på mitt nya jobb igår. Ska vikariera som arbetsterapeut hela sommaren. Där jag är är vi väldigt underbemannade (som vanligt) och har fått in massa nya patienter. jag är helt gråtfärdig när jag kommer hem. Jobbigt när precis ALLT är nytt också. Jag vill ju kunna allt från början :)

Var hos min BIM imorse. Fick lyssna på hjärtat. En livlig liten kille har vi därinne. Hjärtljuden låg mellan 150-160. Blodvärdet var riktigt bra, hade 130! Tog även ett urinprov som jag ska få svar på sen.

• Nessie99

Limpan: Tyvärr så kan vi inte hålla på lika mycket som förr. Är man underbemannade som ni, eller under en deadline som vi, känns det ju svårare att ursäkta sig med att man behöver pauser ibland... Har de förståelse på jobbet för din graviditet?
    Kul att du fick höra hjärtljud! Vi pratade om bl a det, som Mamz skrev i sin blogg, om hjärtljud och pojke vs flicka.
    Vad fick du på livmodermätningen förresten? Jag fick 20 cm i v24, är det bra tro? Hon (BM) tyckte det var lite, men att jag säkert skulle 'komma ikapp'. Fick du mäta annat också?
    Hoppas vi ses nästa gång, i slutet av månaden! :)

• Geraldine

Hej tjejer! Allt är bra med klimpen i magen men själv har jag blivit sjuk tror jag. Är snorig och har jätteont i halsen Har bunkrat upp med halstabletter och lite godis framför en film. En positiv sak är att lilla bebisen sparkar jättemycket på kvällarna. Så himla mysigt Hoppas ni mår lite bättre än mig Kram!

• skyrocket

Hej mamas! Här är det bra. Haft fullt upp senaste veckan med besök från pappa som bor i spanien. Så har knappt blivit någon tid vid datorn. När är nästa fika? Skulle så gärna vilja haka på. :)

Bebis har vissa lugna dagar och vissa helvilda dagar. ;) idag vaknade jag av att ärtan bökade runt. Mysigt!

Någon mer som har djävulsk foglossning? Vissa dagar gör de så ont att hundstackarn knappt får komma ut mer än runt huset. Sambon jobbar skift så de är lite svårt för honom att hjälpa till dygnet runt. Jaja.

Längtar tills på tisdag för då är det dags för första bm besöket sen inskrivningen (var iofs där dagen innan rul och testade ifall jag hade uvi men de räknas nästan inte. ;) sambon längtar massor efter att få höra ärtans hjärtljud. Spännande!!!

Hur har ni alla det?
    Geraldine, hoppas du mår bättre snart!!!

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011