• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    anette85 skrev 2011-06-22 08:34:00 följande:
    Va ett tag sen jag var in här men nu har jag läst in mig i tråden igen. Va kul att det verkar gå bra för alla men BM besök osv. Själv var jag på ett i måndags och magen var då upp i 28 cm, precis på övre strecket. BM gissade att jag inte skulle få en liten bebis iaf men min mamma fick också den gissningen, att jag skulle va en kille på över 4 kg och sen fick hon mig, en liten tjej på 2,8 kg istället så.

Jag går in i tredje trimestern och vecka 28 idag. Sjukt vad tiden har gått fort men ändå känns det som att det är så länge kvar. Jag har åkt på foglossningar som jag har känt av i 2-3 veckor nu men sen några dagar tillbaka har det varit riktigt besvärligt. BM sa att jag ev skulle få akupunktur om det blev värre.

När det gäller shopping beställde vi faktiskt vagnen i slutet av förra veckan, blev en Urban Jungle singel vagn med både sitt och ligg del. Känns jätteskönt att äntligen ha gjort det, på barnens hus sa de att det kan ta upp till 3 månader om leverantören inte har vagnen hemma så vi kände att det va lika bra att få det gjort så att den förhoppningsvis har hunnit komma. Man behöver ju inte hämta ut den för än bebisen har kommit om man inte vill.

Vi har fått jättemycket begagnade kläder plus att vi har köpt en hel del nyare begagnat för 5-10 kr plagget så känner mig någorlunda klar med kläder om man nu kan bli det. Jag kommer inte köpa nåt mer iaf före bebisen är här. Sen badbalja och stol till bilen har vi fått köpa jättebilligt av sambons syster. Resten får vi ta eftersom, lär nog bli en stor ikea runda om en månad eller två.

Jag kommer nog tyvärr inte kunna vara med på nästa träff heller då vi åker upp till mina föräldrar i norrland imorgon.
    Det verkar flyta på Anette, va skönt! Tråkigt bara att du fått sån hemsk fogl. Usch!
    Hoppas det kan bli lite bättre...
    Synd att du inte kan vara med... men snart är vi alla mammalediga så då kan vi nog ses varje dag om det ska va så! Flört Ta hand om dig nu och njut av Norrland!
    Hjärta//Mamaizon
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    mapena skrev 2011-06-22 10:27:08 följande:
    Tack för alla välkomnanden!

Magen mår bra här, detär full fart hela dagarna på den lille :) 9 juli är det dags för köns-UL, ska bli så roligt att se vem som gömmer sig därinne. Tror ju på en liten tjej denna gången, men man vet ju aldrig. Får se om magkänslan stämmer denna gången också!

Är det någon mer än jag som har problem med kramper i magen när ni går? Jag kan inte ens gå och lämna sonen på dagis fem minuter bort utan att få såna kramper i magen så att jag måste vika mig dubbelt och är på vippen att grina. Det känns ungefär som håll gånger 25 i nedre delan av magen, och det släpper inte förrän jag sätter mig och vilar en längre stund. 
    Så lite så! Skrattande
    Åh, är det så att du ska till Tittut???
    Jag ska nämligen dit den 12/7 Skrattande Men jag har faktiskt ingen aning om "vem" som bor i mitt 5stjärniga hotell. Jag säger "han" men drömmer om en tjej...så det ska bli grymt spännande!Glad
    Ibland blir det lite "kramper" när jag går, allra hellst på höger sida.. men BM sa att det "bara" är växtvärk... men enligt mig är det fan så mkt värre vissa ggr. att jag till och med viker mig... precis så som du beskrev det... men Anette verkade ha en rätt bra förklaring...
    Hoppas det inte blir värre iaf. Ta hand om Er!
    Hjärta//Mamaizon
  • mapena

Japp, vi ska till Tittut! Körde på deras platinumpaket med 3d/4d-UL där man får film och massa bilder :) följde med ett par vänner dit som kollade kön i februari, och det känns verkligen exklusivt att komma dit, och de är verkligen jättetrevliga där! 

Hmm, ska till BM nästa vecka på torsdag, ska ta upp det här då. Eftersom det stod det med att det kan mjuka upp tappen om det gör ont. Jag hade det inte alls så här med sonen, så jag blir nästan lite orolig. Flera gången har jag börjar gråta för att det göra så ont. Det känns ju dock inte som riktiga värkar alls, men jag tycker inte att förvärkar ska göra så här ont. 

• skyrocket

Åh jag är så avis på er som ska på tittut! Hade såå gärna velat gå dit o göra ett 3d/4d ul men sambon vill verkligen inte veta kön så jag får snällt vänta tills bebis kikar ut. Men om ni vill får ni gärna bjuda på bilder efter ni varit där, bilderna är så häftiga. :)

Igår hade jag en riktigt dålig dag på em/kvällen. Sov flera timmar, kände mig nere och opepp på allt vilket slutade med att jag storbölade i soffan för att "jag är så tjock och ful." Stackars sambon visste inte vart han skulle ta vägen riktigt. Hormoner, you got to love them.. ;)

Idag har jag festat på melon, såå gott. :) hur mår ni idag och hur ser midsommarplanerna ut?

• J L
    mapena skrev 2011-06-22 13:23:18 följande:
    Japp, vi ska till Tittut! Körde på deras platinumpaket med 3d/4d-UL där man får film och massa bilder :) följde med ett par vänner dit som kollade kön i februari, och det känns verkligen exklusivt att komma dit, och de är verkligen jättetrevliga där! 

Hmm, ska till BM nästa vecka på torsdag, ska ta upp det här då. Eftersom det stod det med att det kan mjuka upp tappen om det gör ont. Jag hade det inte alls så här med sonen, så jag blir nästan lite orolig. Flera gången har jag börjar gråta för att det göra så ont. Det känns ju dock inte som riktiga värkar alls, men jag tycker inte att förvärkar ska göra så här ont. 
    Samma här! Solig Är sååå nyfiken på å få se vem det är som bor där inne!Skrattande

Hoppas ni kommer fram till någon "lösning" på värkarna...hualigen.
  • J L
    skyrocket skrev 2011-06-22 14:05:19 följande:
    Åh jag är så avis på er som ska på tittut! Hade såå gärna velat gå dit o göra ett 3d/4d ul men sambon vill verkligen inte veta kön så jag får snällt vänta tills bebis kikar ut. Men om ni vill får ni gärna bjuda på bilder efter ni varit där, bilderna är så häftiga. :)

Igår hade jag en riktigt dålig dag på em/kvällen. Sov flera timmar, kände mig nere och opepp på allt vilket slutade med att jag storbölade i soffan för att "jag är så tjock och ful." Stackars sambon visste inte vart han skulle ta vägen riktigt. Hormoner, you got to love them.. ;)

Idag har jag festat på melon, såå gott. :) hur mår ni idag och hur ser midsommarplanerna ut?
    Jaha, där ser man! Inte lätt alla ggr.!Tyst Bättre idag??

Självklart bjussar iaf jag på lite bilder sen! Flört

Idag är jag helt "off" i ryggen. Den har gått av eller nåt... för medgörlig är den ej. Och så ska man jobba på det. Kul. Men det är bara att bita ihop, ska till läkaren imorn så... Håll tummarna för mig!
    Midsommar kommer frias ute på landet med blivande" mormor och morfar" och resten av familjen Hjärta

Sj då??
  • mapena

Självklart få du se bilder :) lägger väl upp här, men annars får vi väl ses och ta en fika så får du se IRL, hehe.

Midsommarhelgen blir riktigt lugn. På midsommarafton ska vi umgås med min sambos föräldrar på dagen, blir ju att åka och dansa runt midsommarstången och ha picknick någonstans, och på kvällen ska vi bara ta det lugnt. Ska någon dag i helgen få åka och gosa med en liten nyfödd, en av mina bästa vänner kommer förlösas med planerat kejsarsnitt imorgon :) kommer ju inte alls längta något mer till oktober då inte!

• Limpan 83
    Blomma80 skrev 2011-06-21 20:54:25 följande:
    Carema i city
    Där går jag med :) Har du fått tid till någon föräldragrupp? Vi fick precis det. Ska gå på första mötet den 16/8.
  • Limpan 83
    Nessie99 skrev 2011-06-21 21:24:21 följande:
    Limpan: Pirrigt det där att berätta det på jobbet. De är säkert snälla mot dig när de får veta :)
    haha ja jag har tar några i taget. Berättade för tre stycken idag. Alla tog det bra, tror jag iaf :P

MEN, jag tror att jag börjar få foglossning eller något annat skit! Om jag går längre sträckor så får jag fruktansvärt ont på utsidan av vänster ben. Börjar i höften och en bit nedåt. Haltar som en gammal kärring och måste vila och ta pauser. Nu sitter det fortfarande i sedan jag gick hem från bussen för över en timme sedan. Suck.... inte vad jag behövde just nu :(
  • Limpan 83

Skyrocket: haha det där känner jag igen. hade också en riktig deppdag igår! Dels för att jag hade så ont i ryggen och undrade hur sjutton jag ska klara av att jobba hela sommaren på mitt nya jobb. Är arbetsterapeut och där ingår det en del lyft och förflyttningar när vi ska göra bedömningar av patienter. Sen kände jag mig precis som du, tjock och ful! Men sedan kan jag vända helt nästa dag och tycka att min gravidkula är underbart snygg ;) Det där varierar verkligen från dag till dag. Stackars våra karlar :P

Mamaizon: Ja det där med ryggen känns igen. Såfort man ansträngt sig minsta lilla så straffas man dirkekt. Hoppas att det går bra att jobba ändå. Du får försöka ta det lugnt. Vet själv att det är lättare sagt än gjort.

Midsommar blir en lugn tillställning. Vi ska äta luch med sambons föräldrar. Sedan blir det väl lite dans runt stången, eller ja, försök till dans :P Kvällen är under planering :)

Välkommen Madde!! Hoppas att du kan komma på nästa träff!!

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011