• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99

Limpan: Med såna ansträngningar på jobbet är det inte undra på att du har ont! Om du dessutom har foglossning lär ju inte dina tunga lyft hjälpa så mycket... Finns det nåt sätt du kan få slippa det? Prata med din BM om du kan få träffa en sjukgymnast, som kanske kan hjälpa dig. Lider med dig Limpan!

• J L
    Limpan 83 skrev 2011-06-22 17:16:16 följande:
    Mamaizon: Ja det där med ryggen känns igen. Såfort man ansträngt sig minsta lilla så straffas man dirkekt. Hoppas att det går bra att jobba ändå. Du får försöka ta det lugnt. Vet själv att det är lättare sagt än gjort.
    Jo det är ju just det, lättare sagt än gjort... jobbar man som pers.ass. är det inte så "lätt" alla ggr. Jösses....
    Håller på å gå av redan, utan någras lyft idag...bävar inför kvällens läggning.
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • skyrocket

Söta ni är! Idag känns det mycket bättre, älskar ju min bula egentligen. Övervikten får jag ta tag i efter bebis kommit i höst. :)

På midsommar ska vi till vänner och grilla. Tror det blir super mysigt. :)

Limpan, låter som att du har ett tufft jobb!! Kan du gå ner något i tid alt byta arb upg? Du ska ju inte behöva ha så ont.

• mapena

När är nästa träff? :) jag har ett relativt flexibelt liv, så jag kan ofta när som helst!

Jag kan också känna mig fet och fel och gud vet vad, allt är negativt sådana dagar. Men sen nästa dag kan jag tycka att jag ser riktigt bra ut med kulan i vädret. Vill dock ändå att det ska bli oktober så att man kan få börja träna och bli av med övervikten och komma i bröllopsform ;) 

• skyrocket

Madeleine, då har vi samma mål. Bröllopsform sommaren 2012 är det som gäller här ;P behöver inte gå ner alla överviktskilon men alla gravkilon (hittills tre) och så många övervikts som möjligt. ;P

• Blomma80
    Limpan 83 skrev 2011-06-22 16:59:19 följande:
    Där går jag med :) Har du fått tid till någon föräldragrupp? Vi fick precis det. Ska gå på första mötet den 16/8.
    Eftersom det e andra barnet får inte vi inte gå på nån föräldrar grupp Rynkar på näsan
    Men Carema e super, förrut (borde vara så än) fick man träffa andra mammor hos dem efter man fått barnet (när de var 2 månader typ).
    Vi var en grupp på 10 st mammor (några samma från föräldrargruppen innan)som hade fått barn samma månad, som fick ses där i deras lokaler varannan vecka och ha babymassage, gå till biblioteket tillsammans osv. Jättekul :)

E också jättesugen på Tittut, var där när vi väntade vår son och eftersom vi inte fick se kön nu på rul nu så kanske man ska åka dit. Beslutsångest, jao... 

Å Välkommen Madde Glad
  • mapena

Åh, ska ni också gifta er? Vi har tagit första steget och bokat lokal :)

• skyrocket

Madeleine, jajo. Har ju varit förlovade sen okt 09 så det börjar bli dags ;P men vi kommer isf fixa allt i början av nästa år. När allt förhoppningsvis lugnat sig lite och vi kan planera ordentligt. :) hur ska ni gifta er? I kyrka eller borgligt? :)

• mapena

Vi har varit förlovade sen i dec -08, så vi kände också att det var dags ;) vad roligt att ha någon att bolla idéer med! Vi ska gifta oss kyrkligt, på Skantzen i Hallsta den 2 juni nästa år! Vi bokade festlokal i måndags, ska ringa och ordna med vigselförrättare imorgon hade jag tänkt :) lika bra att vara ute i god tid känner jag. Hur har ni tänkt er? :)

• Nessie99

Åh tjejer, vad jobbigt det här börjar bli... Känner inte igen mig själv längre.
    Igår fick jag jättesug på mat, att äta vad som helst, bara jag fick proppa i mig. Som tur var fick jag endast tag på fem st mariekex och lite vatten, sen försökte jag koncentrera mig på annat. På jobbet är jag jätteparanoid och tror att jag kommer få sparken när som helst för minsta lilla misstag eller om nån råkar kolla snett på mig. Sist , men inte minst, känner jag mig så oerhört korkad! Jag minns knappt hur gårdagen såg ut eller vad jag gjorde och alla "bollar" jag brukar ha i luften klarar jag inte av att 'jonglera' längre... Känner mig helt slutkörd! Hoppas verkligen att det bara är en fas, för så här vill jag inte ha det!

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011