• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Geraldine
    skyrocket skrev 2011-06-19 22:38:59 följande:
    Hej mamas! Här är det bra. Haft fullt upp senaste veckan med besök från pappa som bor i spanien. Så har knappt blivit någon tid vid datorn. När är nästa fika? Skulle så gärna vilja haka på. :)

Bebis har vissa lugna dagar och vissa helvilda dagar. ;) idag vaknade jag av att ärtan bökade runt. Mysigt!

Någon mer som har djävulsk foglossning? Vissa dagar gör de så ont att hundstackarn knappt får komma ut mer än runt huset. Sambon jobbar skift så de är lite svårt för honom att hjälpa till dygnet runt. Jaja.

Längtar tills på tisdag för då är det dags för första bm besöket sen inskrivningen (var iofs där dagen innan rul och testade ifall jag hade uvi men de räknas nästan inte. ;) sambon längtar massor efter att få höra ärtans hjärtljud. Spännande!!!

Hur har ni alla det?
    Geraldine, hoppas du mår bättre snart!!!
    Tack vad snällt! Den 29:e tror jag nästa fika är. Hoppas du kan komma!

{#emotions_dlg.flower}
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-06-19 20:32:47 följande:
    Här var det tyst, har ni det bra tjejer?
    Jorå, det är bra här, lite småförkyld bara. Men fullt upp! Imorn är det dags för MVC, och håller tummarna att tanten är lugn och harmonisk denna träff också...Tungan ute Själv då?? Glad
    Geraldine skrev 2011-06-19 20:48:29 följande:
    Hej tjejer! Allt är bra med klimpen i magen men själv har jag blivit sjuk tror jag. Är snorig och har jätteont i halsen Har bunkrat upp med halstabletter och lite godis framför en film. En positiv sak är att lilla bebisen sparkar jättemycket på kvällarna. Så himla mysigt Hoppas ni mår lite bättre än mig Kram!
    Mysigt med full rulle! Det är samma här. Inte en lugn stund i magen!Tungan ute 
    har också åkt på nå förkylning, den kommer och går, men känner mig lite "hängig". Men det hör ju till vårat "tillstånd" Flört Du får krya på dig!
    skyrocket skrev 2011-06-19 22:38:59 följande:
    Hej mamas! Här är det bra. Haft fullt upp senaste veckan med besök från pappa som bor i spanien. Så har knappt blivit någon tid vid datorn. När är nästa fika? Skulle så gärna vilja haka på. :)

Bebis har vissa lugna dagar och vissa helvilda dagar. ;) idag vaknade jag av att ärtan bökade runt. Mysigt!

Någon mer som har djävulsk foglossning? Vissa dagar gör de så ont att hundstackarn knappt får komma ut mer än runt huset. Sambon jobbar skift så de är lite svårt för honom att hjälpa till dygnet runt. Jaja.

Längtar tills på tisdag för då är det dags för första bm besöket sen inskrivningen (var iofs där dagen innan rul och testade ifall jag hade uvi men de räknas nästan inte. ;) sambon längtar massor efter att få höra ärtans hjärtljud. Spännande!!!

Hur har ni alla det?
    Geraldine, hoppas du mår bättre snart!!!
    Hej Sky! Det var länge sedan!
    Nästa fika är den 29/6 på Café Gränden kl.18:00, och denna gång ska alla ta med sig sina kalendrar så att vi kan boka in en ny träff Glad
    Tråkigt å höra att du fått sån hemsk fogl. Usch. Tack å lov har jag inte fått nå sånt...än.
    Köpte mig lite grav.bälten och maghållare förra veckan som jag använder flitigt - förebyggande? Vad vet jag, men skönt är det att få lite avlastning iaf.! Flört Vilken vecka är du i nu?? *nyfiken*
    Själv ska jag också till BM imorn, blir mitt 4e besök (om jag minns rätt)

Hoppas allt är bra med Er andra också! Längtar till den 29e!
    Hjärta //Mamaizon
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • skyrocket

Mamaizon, skönt att det är bra med dig. :) ska försöka komma den 29:e. Tror inte att vi har något bokat då. Jag har ett sånt där bälte men tyckte det klämde ännu mer på kissblåsan än vad ärtis lyckas med själv så använder de knappt. ;P

Är i vecka 24 (23+) nu. :) dudå?
    Kraaaaam

• J L
    skyrocket skrev 2011-06-20 10:53:03 följande:
    Mamaizon, skönt att det är bra med dig. :) ska försöka komma den 29:e. Tror inte att vi har något bokat då. Jag har ett sånt där bälte men tyckte det klämde ännu mer på kissblåsan än vad ärtis lyckas med själv så använder de knappt. ;P

Är i vecka 24 (23+) nu. :) dudå?
    Kraaaaam
    Vore ju superkul om du kunde! Glad
    Okej, well, det finns ju ett annat som lyfter magen, den kan jag rekommendera - men om den hjälper mot fogl. det vette katten, men skön är den! Flört 
    24 säger du, härligt!
    Jag är i vecka 22 (21+5)

Hjärta
  • skyrocket

Mamaizon, jag hoppas verkligen att jag kan komma då. Vore väldigt kul :)

Känns som vi alla börjar komma en bra bit påväg nu. Spännande att se när bebisarna bestämmer sig för att kika ut.

Har du shoppat något till bebis? :)

• Nessie99
    J L skrev 2011-06-20 10:45:25 följande:
    Jorå, det är bra här, lite småförkyld bara. Men fullt upp! Imorn är det dags för MVC, och håller tummarna att tanten är lugn och harmonisk denna träff också...Tungan ute Själv då?? Glad
    Ja, det hoppas jag också! Annars får hon med mig att göra Flört

Bra med mig, känner av tröttheten bara! Bara en vecka kvar (typ) tills vi ses igen, då får man ju mer energi! Solig
  • J L
    skyrocket skrev 2011-06-20 13:44:22 följande:
    Mamaizon, jag hoppas verkligen att jag kan komma då. Vore väldigt kul :)

Känns som vi alla börjar komma en bra bit påväg nu. Spännande att se när bebisarna bestämmer sig för att kika ut.

Har du shoppat något till bebis? :)
    Jamen precis!
    En hel del faktiskt! Oskyldig *s* Svårt att låta bli!
    Själv då??
    Hjärta
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-06-20 16:53:02 följande:
    Ja, det hoppas jag också! Annars får hon med mig att göra Flört

Bra med mig, känner av tröttheten bara! Bara en vecka kvar (typ) tills vi ses igen, då får man ju mer energi! Solig
    *hihi* Va bra att jag har dig i ryggen! Tungan ute{#emotions_dlg.djavulsk} Ja, visst får man en liten energy boost efter våra möten??Glad
  • Limpan 83
    Nessie99 skrev 2011-06-18 07:29:14 följande:
    Limpan: Tyvärr så kan vi inte hålla på lika mycket som förr. Är man underbemannade som ni, eller under en deadline som vi, känns det ju svårare att ursäkta sig med att man behöver pauser ibland... Har de förståelse på jobbet för din graviditet?
    Kul att du fick höra hjärtljud! Vi pratade om bl a det, som Mamz skrev i sin blogg, om hjärtljud och pojke vs flicka.
    Vad fick du på livmodermätningen förresten? Jag fick 20 cm i v24, är det bra tro? Hon (BM) tyckte det var lite, men att jag säkert skulle 'komma ikapp'. Fick du mäta annat också?
    Hoppas vi ses nästa gång, i slutet av månaden! :)
    Nästan ingen på mitt jobb vet om att jag är gravid. Men jag får nog berätta det snart så kanske de får lite mer förståelse.

Min BM mätte inget på mig denna gången. Men det gör hon nog när jag ska dit i juli, är i v. 24-25 då.

Jag längtar också till den 29:de :)
  • skyrocket

Mamaizon, vad har ni shoppat? :) här har det köpts vagn, bodysar, mjukisdjur och böcker. Hehe. ;P

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011