• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99
    skyrocket skrev 2011-06-20 19:59:36 följande:
    Mamaizon, vad har ni shoppat? :) här har det köpts vagn, bodysar, mjukisdjur och böcker. Hehe. ;P
    Åh, har du köpt vagn redan? Vilken blev det? Glad
  • J L
    skyrocket skrev 2011-06-20 19:59:36 följande:
    Mamaizon, vad har ni shoppat? :) här har det köpts vagn, bodysar, mjukisdjur och böcker. Hehe. ;P
    Vagn? Oj! Nej gu, jag har typ "bara" köpt kläder, nytto-saker, amningskudde, mobiler och lite smått och gott...
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • skyrocket

Haha. Vi hittade en jättefin och fräsch emmaljunga city cross med citykorg (och sittdel) i "rätt" färg så slog till på den. Lite tidigt men äsch, ska ha barn inte missfall och skulle det sluta illa vill vi ju försöka igen. :) säng och resesäng är redan klart (får av svärföräldrarna) så bara skötbord och nyttosakerna kvar känns det som. Kom på att jag faktiskt slog till på ett babygym när en affär hade utförsäljning också. Haha. Kan inte låta bli ibland. ;)

• Blomma80

Hej tjejer hur går det med magarna??
    Vi var på rul förra veckan och allt såg bra ut, vilket e jätteskönt :) Hon/vi försökte kolla kön men vi fick ingen klockren bild så det blev bara en gissning, så vi säger den fortfarande. Ingen idé å ställa sig in på nått, utan vi får se nån gång i november helt enkelt :)
    Vad mysigt för er å få shoppa alla grejer, jag saknar det faktiskt den här graviditeten.
    Ett tips om ni inte redan köpt sånna är de små tvättlapparna Krama (kräkisar)10st/29:-  från IKEA. Perfekt å ha under halsen på dem när man matar/ammar dem, å på axeln när man rapar dem och torka när de kräks som min gjorde 24-7 första halvåret Rynkar på näsan 

• skyrocket

Blomma80, härligt att allt såg bra ut på rul!! :) och tack för tipset om tvättlapparna, ska absolut införskaffas.

Får man fråga hur det kommer sig att du saknar shoppandet? Kanske missuppfattade men förstod det som att du inte ska shoppa något till bebis? :)

• Blomma80

Nej, vi har ju precis allt redan, min son är ju bara ett och halvt så inget e ju slitet heller. Det blir ju nya kläder om det är en flicka men annars har vi ju säkert 2-3 säckar i varje storlek uppe på vinden.
    Det enda som vi ska köpa e ny vagn och den har vi redan bestämt och lagt handpenning på Glad

• septembermamma2011

Hoppas jag kan vara med på en träff någongång framöver, de låter toppen! Jobbar somsagt kväll så det får bli om ni bestämmer en dag eller från augusti och framåt när jag går hem med grav-peng Glad

Vi har inte shoppat så mkt än, men det trillar in lite presenter då och då Hjärta och stora pappkassar proppade med kläder som vi fått ärva av vänner och sambons systerson.

Säng har vi fått i present av svärföräldrarna och babyskydd och skötbord har vi fått ärva. Den 28:e fyller jag år och har önskat mig barnvagnsbidrag Drömmer, det är det enda lite dyrare som vi inte har. En Maxi Cosi Mura 4 ska det bli är det tänkt Skrattande

På tal om mätning så blev jag mätt i v. 24 (VA DET ÄR JU VECKA 27 REDAN Förvånad ) och då låg jag på 22 cm. Precis i mitten på kurvan. Hjärtslagen låg på 144. 

• skyrocket

Wiho!!! Var hos bm idag och allt var superb. Bebis är en riktig vilding som sparkade bm flera gånger då hon undersökte. ;P hjärtljudet låg på 150, mitt sf mått på 23 och allt såg så bra ut så. Lite lågt järn så ska börja med järntabletter men i övrigt toppen. Plus 3kg, sååååå nöjd! En kompis som ligger 2 veckor "efter" mig sa igår att hon gått upp ca 12 kg, vart lite orolig att jag också skulle ha gjort det men inte då. Helst ska jag gå upp max 10kg så bm tyckte att jag ligger bra till. Skönt!! :)

• J L

Det var underbart att ännu en gång få höra ljudet av mitt lilla hjärtegryn i magen ♥ Stadiga 154 slag i minuten - det är en livlig en! *ler* Plus att gullet hade hicka under tiden, vilket lät väldigt roligt i högtalarna. ♥ Ökat 2kg sedan inskrivning och 3cm större mage sedan sist. Om "bara" 17 veckor här Baby L i min famn! Hjärta

♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011