• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    septembermamma2011 skrev 2011-07-05 19:40:33 följande:
    Vi har köpt en Maxi Cosi Mura 4, supernöjda änsålänge Flört
    Okej! Skrattande Va skönt!
    Jag är ute efter en 3hjulig, och jag ska helst kunna vända på en femkrona Flört 
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Blomma80

Vi har bugaboo å nu blir det den bugaboo donkey som syskon vagn. Har lite smått panik över om vi ska hinna få den tills bäbis kommer. De skjuter upp lanseringen hela tiden. Det där med vagn e skit svårt, finns så otroligt mycket att välja på...

• mapena
    J L skrev 2011-07-05 19:28:27 följande:
    Mamzens... jösses! Jag behöver Er hjälp! Gråter
    Sitter fast i barnvagnsdjungeln och blir bara mer och mer krullhårig (flint!)
    Vad har Ni köpt/tänker köpa för vagn???
    Jag var och provkörde några idag.. föll pladask för en vagn. Typiskt "bara" att den skulle kosta närmare 12 tusen med alla tillbehör... Tänk om man ändå vore miljonär...Guld i mun.Oskyldig
    Behöver all hjääääälp jag kan få! Tips tack! Solig
    Vi har köpt vagn, en Phil & Ted Vibe :) liten och smidig för att vara en syskonvagn, vill inte ha en som är bred, utan där de sitter bakom och framför varandra. Våran hall är minimal, och jag ville kunna få plats med vagnen i hallen nu. Har kört med vagnen redan med bara storebror i, och jag är så himla nöjd med vårat köp!
  • Rebecca1985

Hej!

Vad kul att se så många gravida i Västerås. Jag och min sambo har länge pratat om att starta ett forum här för att skaffa lite kontakter, så det bådar gott! :)

Jag är för närvarande 25 år, min sambo är 28 och vi väntar vårt första barn i september. Vi bor för tillfället i nordNorge sen ett år tillbaka men kommer att flytta till Västerås i början av aug. Min mamma är därifrån i grunden och så har jag mina systrar där, så jag har en del kontakter redan men det skulle va skoj å hitta egna vänner som är i samma sits som oss. När man skaffar barn blir ju allt lite annorlunda, alla förstår sig inte riktigt på familjelivet, haha. 

/Rebecca och Tobias

• J L
    Rebecca1985 skrev 2011-07-05 23:02:39 följande:
    Hej!

Vad kul att se så många gravida i Västerås. Jag och min sambo har länge pratat om att starta ett forum här för att skaffa lite kontakter, så det bådar gott! :)

Jag är för närvarande 25 år, min sambo är 28 och vi väntar vårt första barn i september. Vi bor för tillfället i nordNorge sen ett år tillbaka men kommer att flytta till Västerås i början av aug. Min mamma är därifrån i grunden och så har jag mina systrar där, så jag har en del kontakter redan men det skulle va skoj å hitta egna vänner som är i samma sits som oss. När man skaffar barn blir ju allt lite annorlunda, alla förstår sig inte riktigt på familjelivet, haha. 

/Rebecca och Tobias
    Hej! Men så roligt! Välkomna till vårat lilla "rum" och grattis! Skål

Jag vet inte hur mkt Du/Ni läst er in i våran tråd, men gör det gärna och berätta lite mer om er själva! Skrattande 
    Ta hand om Er!// Hjärta Mamaizon
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • mapena
    Rebecca1985 skrev 2011-07-05 23:02:39 följande:
    Hej!

/Rebecca och Tobias
    Välkommen, grattis till tillökningen :) 
  • septembermamma2011
    J L skrev 2011-07-05 19:42:22 följande:
    Okej! Skrattande Va skönt!
    Jag är ute efter en 3hjulig, och jag ska helst kunna vända på en femkrona Flört 
    Maxi Cosin finns som en 3:a också. Skrattande Både 3:an och 4:an vänder på en femkrona eftersom det är svängbara hjul Solig
  • nillis 86
    J L skrev 2011-07-05 19:28:27 följande:
    Mamzens... jösses! Jag behöver Er hjälp! Gråter
    Sitter fast i barnvagnsdjungeln och blir bara mer och mer krullhårig (flint!)
    Vad har Ni köpt/tänker köpa för vagn???
    Jag var och provkörde några idag.. föll pladask för en vagn. Typiskt "bara" att den skulle kosta närmare 12 tusen med alla tillbehör... Tänk om man ändå vore miljonär...Guld i mun.Oskyldig
    Behöver all hjääääälp jag kan få! Tips tack! Solig
    Vi har köpt en nestor.. den e riktigt fin.. vi fick köpa den av en kompis för 500.. vi e lite budget... sen har vi fått en vagn också.. har inte sett den än men svärmor säger att den är jätte fin och fräch... så vi kan lägga pengarna på annat..

Va och handla lite kläder till lillen i går med en kompis var jätte kul... det närmar sig nu.. v.29 i dag=) 
  • Nessie99

Hjälp nillis, v29! Går in i v28 om två dar, det är ju inte långt kvar nu!
    Kul m bvagnen, är ni nöjda? Vet inte hur en nestor ser ut...

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011