• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    mapena skrev 2011-07-04 21:56:27 följande:
    Mamizon: Här är allt bra, har lagt in sista växeln i mitt pluggande, så att jag ska vara klar på fredag. Ligger väääldigt långt före, men vill bli klar så att jag kan få lite sommarlov och så att sonen kan få komma hem på semester från dagis och att jag bara kan fokusera på honom.
    Snart får vi också se vårat pyre! Visst skulle ni också till Tittut? Vi ska ju dit på lördag :) har också passat på att boka hotell, så vi får en mysig hotellnatt bara jag och karln. Liten minisemester! På lördagen blir det UL och mys med middag och på söndagen shopping ;)

Nessie: Det blir ingen riktig långsemester detta året, vi kommer bara åka på lite små utflykter här och var. Har årskort på Parken zoo, och sen ska vi till Junibacken i Sthlm någon dag. Men annars blir det lugnt, sambon jobbar hela sommaren troligtvis.. :/ 
    Va skönt för dig! Glad
    Javisst, vi ska till Tittut på Tisdag nästa vecka! *pirr* Drömmer Va mysigt med hotell! Vilket lyx! Vi kör bara på en dagstur med "mormor" som ska få följa med... *s* Men det duger gott å väl!
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Blomma80

Åh vad roligt med tittut, var där förra gången men den här gången blir det inget för oss tyvärr :(

• septembermamma2011

Hallå alla!

Här har det precis varit nytt BM besök.. 

Ingen koll av blodvärdena idag för jag hade så bra sist, prima blodtryck och bebisen pickade på därinne med 153 slag/minuten. 
    Dock blev jag vidareskickad till spec.mödravården då barnmorskan inte tyckte min ryggvärk lät så bra och ville kolla ifall det var förvärkar jag hade natten till fredagen då jag fick gå upp och gå varannan timme för jag hade sån ryggvärk.. Hon tyckte det var bra att jag är sjukskriven ett par dagar. Fick lite skäll av Specmödravrården när jag pratade med dem att jag inte åkt in då på natten men det är ju svårt att veta vad som är normalt och inte när det är första barnet!

Magen var åt det mindre hållet, 25 cm, men innanför linjerna iaf  ;)

Imorrn ska jag  in iaf å se så jag inte smygöppnat mig, wish me luck! Vill ju ha en färdigbakad unge! :)

• J L
    septembermamma2011 skrev 2011-07-05 16:31:22 följande:
    Hallå alla!

Här har det precis varit nytt BM besök.. 

Ingen koll av blodvärdena idag för jag hade så bra sist, prima blodtryck och bebisen pickade på därinne med 153 slag/minuten. 
    Dock blev jag vidareskickad till spec.mödravården då barnmorskan inte tyckte min ryggvärk lät så bra och ville kolla ifall det var förvärkar jag hade natten till fredagen då jag fick gå upp och gå varannan timme för jag hade sån ryggvärk.. Hon tyckte det var bra att jag är sjukskriven ett par dagar. Fick lite skäll av Specmödravrården när jag pratade med dem att jag inte åkt in då på natten men det är ju svårt att veta vad som är normalt och inte när det är första barnet!

Magen var åt det mindre hållet, 25 cm, men innanför linjerna iaf  ;)

Imorrn ska jag  in iaf å se så jag inte smygöppnat mig, wish me luck! Vill ju ha en färdigbakad unge! :)
    Hoppsan, sedär! Hoppas det löser sig till det bästa! 

• Geraldine
    J L skrev 2011-07-05 17:00:28 följande:
    Har fått beskedet nu: Vi fick lägenheten!!! *jubel* CoolSkrattandeSolig
    Woohoo!! Vad roligt! Skrattande
  • J L
    Geraldine skrev 2011-07-05 18:48:31 följande:
    Woohoo!! Vad roligt! Skrattande
    Gryyymt!!Skrattande
    septembermamma2011 skrev 2011-07-05 18:50:24 följande:
    Grattis Mamaizon! Solig

Vi är också flyttsugna...
    Tack!! Glad
  • J L
    Mamzens... jösses! Jag behöver Er hjälp! Gråter
    Sitter fast i barnvagnsdjungeln och blir bara mer och mer krullhårig (flint!)
    Vad har Ni köpt/tänker köpa för vagn???
    Jag var och provkörde några idag.. föll pladask för en vagn. Typiskt "bara" att den skulle kosta närmare 12 tusen med alla tillbehör... Tänk om man ändå vore miljonär...Guld i mun.Oskyldig
    Behöver all hjääääälp jag kan få! Tips tack! Solig
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011