• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Geraldine
    mapena skrev 2011-06-29 11:12:59 följande:
    Attans, jag kom på idag att jag inte alls kan komma med idag :( en kompis till mig fyller år, så vi ska över dit ikväll..
    Äsch vad synd! Men det kommer fler gånger!
  • Nessie99

Inte på världens bästa humör idag. Ångestfylld irritation. Skippar vår rendez vouz idag, för allas trevnad, men boka in er som passar bäst, så anpassar jag mig efter det. Kram på er

• J L

Tack för idag, tjejor! Det var hemskt trevligt! Skrattande

Tråkigt att vi inte blev så många, men hoppas det kommer fler nästa gång!

Kaffe Nästa träff blir den 14/7 kl. 18:00 utanför Skrapan vid lilla Big Ben (klockan på torget)

Ha det bäst tills dess!Hjärta //Mamaizon

♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • Limpan 83

Ledsen att jag inte kom igår. Var så fruktansvärt trött när jag kom hem vid 17 efter att ha varit borta på jobb i 10½ timmar. Stupade i säng såfort jag kom hem. Men nästa gång ska jag verkligen försöka ta mig ner på stan!! Behöver få prata av mig lite igen känner jag :)
    Hoppas att ni hade det trevligt {#emotions_dlg.flower}

• Nessie99

Ok, confession time: är nere och sur för att sambon antagligen inte kan komma till första föräldragruppen nästa vecka för att han har så mycket på jobbet... Jag förstår ju att han är stressad, men mina hormoner har mindre förståelse. Tänk att en sån liten skitsak kan förstöra så mycket! Jag är ju vuxen och kan gå själv, men fy, jag vill ju inte! :(
    Nåja, ledsen att jag inte kom igår, men vi ses ju efter semestern hoppas jag. Kram på er!
    / En deppig Nessie

• Geraldine
    Nessie99 skrev 2011-06-30 18:32:51 följande:
    Ok, confession time: är nere och sur för att sambon antagligen inte kan komma till första föräldragruppen nästa vecka för att han har så mycket på jobbet... Jag förstår ju att han är stressad, men mina hormoner har mindre förståelse. Tänk att en sån liten skitsak kan förstöra så mycket! Jag är ju vuxen och kan gå själv, men fy, jag vill ju inte! :(
    Nåja, ledsen att jag inte kom igår, men vi ses ju efter semestern hoppas jag. Kram på er!
    / En deppig Nessie
    Åh känner alltför väl igen den där känslan. Det blir nog ingen föräldragrupp för oss alls, sambon har inte någon direkt lust och vill inte ta ledigt från jobbet heller. Så vi får se hur vi gör med den saken. Tråkigt att gå själv också.
    *kram*
  • Blomma80

Förstår hur ni känner, jag fick oxå gå själv fast det var andra gången så det kändes mer ok. Då hade man ju redan träffat alla å pratat lite på fejjan å så. har för mig att man har rätt att gå på sånt under betald arbetstid om det inte går att byta tid, men det kanske bara gäller mamman?? Måste fråga er, hur ofta går ni till bm??

• Nessie99

Geraldine: jag hade kunnat föreslå att vi går med på varandras, men man får ju inte ta ledigt från jobbet hur som helst. Du kanske känner nån annan som kan gå med dig? Syskon? Mamma?

Blomma: hur var det första gången? Lika jobbigt som det låter, att gå själv?
    Allt jag vet är att man har rätt till tillf. föräld.penning och att arbgiv inte kan neka dig att gå. Hur ofta till BM? Inte så mycket än så länge, blir ju mer sen.
    Gillar din avatar förresten! :)

• nillis 86

Tråkigt att eran killar inte kan följa med.. Jag skulle inte vlja gå själv heller.. men jag är så besviken att vi inte får gå på nån...=(

• Blomma80

Egentligen e det väl mest för att träffa andra preggosar, vet inte om man får lära sig så mycket. Det mesta läser man ju själv, å ni har ju varandra :) det e ju efteråt men har mest nytta av varandra, kan få tips å råd lr bara tröst å pepp :) vi har fortfarande en sluten grupp på fejjan som man kan skriva av sig på, även lägga ut kort som man inte vill andra ska se.

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011