• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99

Du har så rätt så, jag har ju redan en mammagrupp :)
    Tack, känner mig faktiskt lite bättre nu.

Jag vet ju att FG inte ger honom något, han har ju gått förut, men han gick ju inte med mig... Kanske just där skon klämmer - att det är något vi inte kommer göra tillsammans.
    Får hajpa ner det lite. FG är inte så viktiga! Finns ändå så många andra saker vi kommer göra ihop. Som köpa barnvagn t.ex. :)

• Nessie99

Du kanske vill följa med mig Nillis? Så kan vi gnälla efteråt om hur meningslöst det var? ;)

• nillis 86
    Nessie99 skrev 2011-06-30 23:55:05 följande:
    Du kanske vill följa med mig Nillis? Så kan vi gnälla efteråt om hur meningslöst det var? ;)
    Hehe ja absolut det gör jag gärna.. 
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-06-30 18:32:51 följande:
    Ok, confession time: är nere och sur för att sambon antagligen inte kan komma till första föräldragruppen nästa vecka för att han har så mycket på jobbet... Jag förstår ju att han är stressad, men mina hormoner har mindre förståelse. Tänk att en sån liten skitsak kan förstöra så mycket! Jag är ju vuxen och kan gå själv, men fy, jag vill ju inte! :(
    Nåja, ledsen att jag inte kom igår, men vi ses ju efter semestern hoppas jag. Kram på er!
    / En deppig Nessie
    Jag förstår dig, gumman.Rynkar på näsan
    Jag tror nog att vi alla har sådana saker som vi "hakar upp" oss på, som vi tycker är självklara, medan andra inte alls tycker det är lika självklart. Jag till exempel skulle bli superledsen om min man inte skulle vilja följa med på FG, bara för att han varit där en gång tidigare. Man kan inte resonera så... det är första gången för dig (och mig) och vi behöver allt stöd vi kan få. Allra hellst hemmifrån! Jag och gubbe har pratat mkt om detta och han säger det: "Vill du att jag följer med, så gör jag det - för din skull". Kan man få en bättre karl eller? Nja, tveksamt.
    Men precis som du kom till insikt med: Du har REDAN en FG, en mamma grupp: Mamzens. Och det är ju iaf något! Flört 

Jag tror nog att vi alla behöver lite "peptalk" då och då... jag känner ju det efter våra träffar, att batteriernq är laddade till tusen och man ORKAR ta tag i saker. Sen mot de sista dagarna är man uttömd igen...
    Vi kanske får slänga in några "kristräffar" då och då!Flört

Försök att tänka positivt och framåt... allt löser sig, så småningom!
    Hjärta//Mamaizon
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L

Hey Mamzens!

Hur står det till såhär på söndagen efter en härlig helg?? Solig

Allt bra med Er och magarna får jag hoppas!Kyss
    Det har varit lite dåligt med "updates", av någon spec. anledning?
    Jag vet ju iaf. varför jag inte varit såååå aktiv = jag har jobbat 7dagar i sträck och är rätt slut. Men imorn får jag äntligen en behövlig liten ledig dag!

Annars då? Well, för min del så växer magen och det är fullt ös! - Det är så ofattbart underbart att känna varje rörelse som mitt lilla hjärta gör. Nu är det bara 9 dagar kvar tills jag får se min solstråle!
    Nästa vecka kliver jag in i v.25. det känns helt ofattbart! om "bara" 15v är det dags... jösses!

Något annat Ni trillat över nu när Ni kommit en bit på vägen?? Några krämpor eller dyl.?? *nyfiken*
    En annan har fått en hel del ryggproblem... mindre roligt, men biter ihop så bra det går!

Lova att ta väl hand om Er! 
    Hjärta //Mamaizon

• Geraldine

Hallå tjejer! Här är det okej förutom lite ryggont och lite andra saker. Sambon är bortrest så det är lite ensamt här. Tack för sist förresten Mamazion och nillis! Får se hur många vi blir nästa vecka?

Mamazion: Ja snart är det dags för ditt äventyr! Vad kul att se sin älskling i 3d Skrattande Hoppas på en massa bilder sen Flört

• Nessie99

Har fått en massiv spurt i magomfånget den här veckan! Det verkar hända i etapper för mig, ingen jämn växt här inte!

FG var bra och lärorik, men vi diskuterade mest saker jag redan visste (för att jag hade läst på).
    Det bästa var förstås att sambon dök upp efter halva tiden :) Jag var fö inte den enda som var där själv, det var en del andra som inte kunde få ledigt från jobbet. Glad att han var där för att höra en del åtminstone.

Bara några dagar kvar till semestern nu! Åker ju bort och missar träffen, men jag har ju min FL-app för att kolla hur allt går för er :)
    Ingen annan som reser bort nu i sommar?

• Geraldine
    Nessie99 skrev 2011-07-04 21:50:58 följande:
    Har fått en massiv spurt i magomfånget den här veckan! Det verkar hända i etapper för mig, ingen jämn växt här inte!

FG var bra och lärorik, men vi diskuterade mest saker jag redan visste (för att jag hade läst på).
    Det bästa var förstås att sambon dök upp efter halva tiden :) Jag var fö inte den enda som var där själv, det var en del andra som inte kunde få ledigt från jobbet. Glad att han var där för att höra en del åtminstone.

Bara några dagar kvar till semestern nu! Åker ju bort och missar träffen, men jag har ju min FL-app för att kolla hur allt går för er :)
    Vad kul att han kunde komma en stund i alla fall Vart ska du åka någonstans? För min del blir det nog ingen resa, eventuellt en dagstripp till Gävle för att hälsa på vänner. Det räcker för mig
  • mapena

Mamizon: Här är allt bra, har lagt in sista växeln i mitt pluggande, så att jag ska vara klar på fredag. Ligger väääldigt långt före, men vill bli klar så att jag kan få lite sommarlov och så att sonen kan få komma hem på semester från dagis och att jag bara kan fokusera på honom.
    Snart får vi också se vårat pyre! Visst skulle ni också till Tittut? Vi ska ju dit på lördag :) har också passat på att boka hotell, så vi får en mysig hotellnatt bara jag och karln. Liten minisemester! På lördagen blir det UL och mys med middag och på söndagen shopping ;)

Nessie: Det blir ingen riktig långsemester detta året, vi kommer bara åka på lite små utflykter här och var. Har årskort på Parken zoo, och sen ska vi till Junibacken i Sthlm någon dag. Men annars blir det lugnt, sambon jobbar hela sommaren troligtvis.. :/ 

• J L
    Geraldine skrev 2011-07-04 20:37:01 följande:
    Hallå tjejer! Här är det okej förutom lite ryggont och lite andra saker. Sambon är bortrest så det är lite ensamt här. Tack för sist förresten Mamazion och nillis! Får se hur många vi blir nästa vecka?

Mamazion: Ja snart är det dags för ditt äventyr! Vad kul att se sin älskling i 3d Skrattande Hoppas på en massa bilder sen Flört
    Tack själv! Glad
    Ja, snart så, 7dagar kvar...så nervös! men det ska bli roligt!!Tungan ute Och självklart kommer det bilder!  *S*
    Nessie99 skrev 2011-07-04 21:50:58 följande:

Men va roligt att det händer lite, kanske inte allt på en gång, men var glad att det iaf händer nåt!
    Va skönt att han kunde komma iaf. Du ser, allt löser sig! Flört
    Skönt med semester! Jag och familjen har väl planer på en resa neråt i landet, men som ryggen är nu vågar jag inte boka något permanent. det kostar ju trots allt en penning att göra små utflykter (även stora) Sen inväntar vi fortf. besked ang. lgh. Så OM vi får den så blir det att lägga semesterpengarna där! Glad

Ta väl han om dig! Hjärta//Mamaizon
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011