Inlägg från: Anonym (Salope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Trust me skrev 2011-12-31 23:49:40 följande:

Men hon säger heller inte att det handlar om dominans. Sedan kommer inlägg som inte tycker det handlar om dominans.

Jag ser det mer som att det inte behöver finnas en massa ihoppratat samspel hela tiden för alla. En del kanske vill ha det så men en del kan vilja ha det annorlunda. Ett samspel som de flesta skulle kalla för rått och brutalt. Jag har själv behov av att agera ganska kraftfullt för mina behov. Andra ägnar sig åt bestraffningar på ett sätt jag tycker är lite mer än vad jag skulle vara komfortabel med.

Frågan är var man börjar. Mjukstartar man någonstans tillsammans eller hittar man sin grej en dag tillsammans med en intresserad partner som redan är inne på det. Oavsett vilket så är det inte vad som sker först jag tycker är intressant utan vad som sker sen. Hur man hanterar upplevelsen och går vidare.

Sedan är det inte säkert att dominansen finns. Många undergivna har ett visst mått av M och om deras män är S men inte D så kan det fungera sexuellt även utan dominansen. Dominansen är inte allt precis som undergivenhet inte alltid är nödvändig. För mig kan följsamhet räcka långt.     
    Det var ett påpekande i relation till trådens ämne.

Samspel behöver inte vara ihoppratat. Ett samspel betyder inte för mig att någon säger "ok, nu ska jag ge dig 10 rapp med rotting och jag hoppas du minns stoppordet". Samspelet är underförstått och betyder för mig att vi är där, i situationen, drivna av samma vilja och behov. Iaf i grunden, sedan kan dessa utspela sig på annorlunda sätt, men båda vet varför de är där.
    Det är inte utagerandet av samspelet jag ifrågasätter utan om det ens finns något där.
    Samspelet handlar om att min undergivenhet drivs och svarar på hans dominans och vice versa.    
  • Anonym (Salope)
    Trust me skrev 2012-01-01 00:19:46 följande:

Eller om att hennes masochism drivs och svarar på hans sadism.

Jag tror vi ligger närmare varandra egentligen än vad den här inläggsväxlingen kan ge intryck av. 

Kanske det.
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Ny här) skrev 2012-01-01 14:30:09 följande:
    Jag tycker du ska vara lite rädd om dig. Din chef bryr jag mig inte om, men det du skriver att din man sagt, det reagerar jag på. För har han inte haft det i sig innan så har han det inte nu heller. Dominansen bör inte komma från negativa känslor, född ur ilska, frustration och besvikelse. En Dom bör vara stabil och ha sitt driv ändå. Alla vet hur farligt det kan bli när någon är i affekt.
    Det vore en helt annan sak om ni redan hade en etablerad Dom/ug-relation och du då blev straffad och Dom var arg, men då för att ni redan har en etablerad tillit och gränser och kommunikation om det hela.
    Och som du säger: att han har mycket arbete framför sig innan du kan respektera honom på det sättet. Min fråga är: har du blivit dominerad någon gång? 
    Själv kan jag inte ge mig till någon jag inte respekterar på det sättet. Den respekten och tilliten måste finnas innan, inte komma efterhand.

Jag hoppas ni kan prata om det ordentligt och allt löser sig för dig. 

Själv är jag singel (han jag pratade om senast fick jag avsluta med) och har väldigt svårt att hitta en Dom jag kan lita på eller som det passar med av olika orsaker. Vilket är väldigt frustrerande då jag behöver dominansen för att må bra. För mig är det långt mer än bara sex. 
    Bra skrivet. Ganska exakt hur jag tänker.
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 12:59:14 följande:
    Ja, jag tror det, att det är såna som tvivlar på sin egen person som ägnar sig åt rollspel, som ju dominans/undergivenhet är.

Det får du ju såklart tro om du vill men för mig är det tvärtom.
    Min undergivenhet är en fördjupning i vem jag är, det är en del av mig och min personlighet.
    Definitonen av rollspel stämmer inte överens med upplevelsen av min undergivenhet.

Rollspel är en situation där deltagare låtsas vara något annat än vad de är. Tror få dominanta och undergivna skulle säga att så är fallet.

Du verkar ha väldigt bestämda åsikter för någon som inte känner sig varken undergiven eller dominant och därför inte riktigt kan relatera till upplevelsen och känslorna det innebär.      
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 13:12:13 följande:
    Men om man inte kuvar någon personlighet till vardags då, utan alltid är densamme. Sådan är t.ex. jag.

Sannolikt är det därför jag inte är intresserad av slika sexuellla övningar.
    Men då så!
    Var det allt? 
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 15:20:34 följande:
    Blev du sur nu? Det kan väl vara trevligt med en annorlunda syn? Så tråkigt med klubbar för inbördes beundran.
    Inte alls.
    Jag skrev ju att det är helt ok med en annan åsikt. Ditt uttalande lät dock mer som ett konstaterande av sanningen snanare än din åsikt. Men det kan jag också leva med, jag är bra på det viset
    Detta är ingen klubb för inbördes beundran, du är jättevälkommen att diskutera dominans och undergivenhet med oss!  
  • Anonym (Salope)
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:04:28 följande:
    Ok, och sen då?  
    Man pratar, diskuterar, lär känna människor och ibland går det vidare, ibland stannar det där...
  • Anonym (Salope)
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:13:24 följande:
    Jag var inne och kikade på Darkside en gång men det verkade ganska rörigt. Finns det något bra att hitta där?

Jag älskar inte Darkside, men jag tror att om man har tid och energi att lägga så kan man säkert hitta något. Då är man ju iaf över den där tröskeln om att finna någon som tänder på samma sak (om man kollar av kinks), så är det bara personkemin kvar att jobba på haha...
  • Anonym (Salope)
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:29:56 följande:
    Inser plötsligt att det är ganska svårt att förklara vad jag söker. Hade för ett tag sen en fantastisk upplevelse men en dominant man. Men omständigheterna gjorde att det var mer som en kompis-grej och han var väldigt av och på. Vi stämde väldigt bra överens på ett kompis-plan, kunde prata om massor och klaffade perfekt i sängen och kunde utforska en del där. Men det blev för jobbigt till sist att han var så...obeslutsam. Det hela gav mig dock mersmak...och skulle vilja hitta någon som kan ge mig mer sådant. Som "fattar" vad det handlar, som kan vara rå men omtänksam i det hela...och samtidigt passar ihop med mig som människa. Kanske inte går att hitta..

Såklart det går att hitta! Tro mig...

Men det är inte alls uteslutet att finns något sådant på DS. Man måste börja någonstans. 
  • Anonym (Salope)
    Agridulce skrev 2012-01-04 22:36:54 följande:
    Håller med Salope.
    Att börja prata på DS, FL el andra forum tar dig ganska långt.
    Då får du en chans att ventilera dina tankar och hitta dina triggers.
    Det finns ju bra trådar här på FL att diskutera i.

Precis och absolut.
  • Anonym (Salope)
    Trust me skrev 2012-01-04 23:30:19 följande:
    Jag tror DS kan fungera om det är sexet man är ute efter. Skriv en presentation som drar till sig folk och sen försöka sålla.

Vill du hitta en person att leva med så tycker jag du ska börja med att se människan. Det är människan du ska leva med och den har ingen kinkslista.

Fast ibland är det svårt att leva med en människa som inte delar kinks, när ens egna är ett behov likt syre som man inte mår bra utan.
    Skrev något om detta i början av tråden tror jag.

• Anonym (Salope)

Jag tror det är lite vanligare i BDSM-kretsar att man är lite mer år det polygama hållet.
    Men alla vill ju såklart inte ha det så.

Personligen skulle jag inte se något hinder om jag hade en Master med mer än en slyna. Men det där är ju helt indivduellt.   

• Anonym (Salope)
    Agridulce skrev 2012-01-05 20:26:29 följande:

Men du vet ju hur girig och egotrippad jag är. Finns liksom inte plats för någon annan.
    Haha mm...
    Jo jag förstår vad du säger, men jag ser det på ett sätt jag inte ens vågar skriva ut i tråden trots min anonymitet (bland de som inte vet vem jag är...).

Och som sagt, everything ain't for everybody. 
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 20:30:57 följande:
    Hoppas inte ni tar illa upp av mina frågor, eller tycker jag är korkad.

Det är klart det är individuellt, men om man lever i en "vanlig" relation med dominans och undergivenhet, och/eller bdsm, skulle du vilja dela din man/master då oxå?

Jag tänker som såhär, jag söker ju egentligen en kärleksrelation, men vill ju ha dominasen i den, jag har fantasier som jag skulle vilja utveckla, men vill göra det med min man som jag har en relation med, för att finna tillit. Jag har svårt att lita på andra människor, men oftast i fasta relationer vågar jag öppna mig.

Känns som jag rör till det lite mycket, kan ju även erkänna att jag är en tänkare och tänker så det går runt ibland.

Nej nej, herregud, såklart du inte är korkad...

Om jag levde i en "vanlig" relation skulle jag nog kunna tänka mig att dela min man/master ja, men det skulle vara lite annorlunda. Jag skulle inte vilja vara i ett förhållande med en man som hade slynor som han delade en nära relation med, utan då snarare att vi tillsammans skulle kunna utforska andra. Detta eftersom jag är undergiven och inte ser varför han skulle ha behov av att söka utanför på samma sätt som om vi inte delade detta behov.
    Lite dubbelmoral kanske, men som sagt, om jag hade en M, som jag inte levde med, skulle jag inte ha något emot om han hade fler.

Men jag förstår ju vad du menar, det gör jag.    
  • Anonym (Salope)
    Agridulce skrev 2012-01-05 20:31:06 följande:
    Nu blir jag ju enormt nyfiken på hur du tänker. Inboxa el skriv på annan plats. Pliiiiiiiiis
    Okidoki!
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 20:44:53 följande:
    Jag tror jag förstår hur du tänker oxå, och jag ska aldrig säga aldrig iofs.

Men som total nybörjarnyfiken, så har man ju tusen frågor och med mina tillitsproblem så kan man ju inte fråga runt hursomhelst heller.

Jag vet ju inte ens om jag är ug på riktigt, men efter lite prova på så kan jag ju säga att det va nog det som saknats i alla mina korta relationer, jag har inte vetat vad som va "fel" på männen jag träffa, de var egentligen hur bra som helst, men det där fanns inte, det fanns ingen utmaning i dem. (tror jag)
    Du får känna dig fram, ta kontakt med och prata med dominanta män.
    Men tänka på att bara för att en man är dominant kanske han inte passar just dig, vi har ju alla så olika preferenser och nästan alla en egen syn på dominans och undergivenhet...   
  • Anonym (Salope)
    Anonym (lady) skrev 2013-06-16 22:00:41 följande:
    Vänder mig hit. Inser att det kanske är ot men vänder mig härigenom till intresserade/insatta direkt.

Känner mig mycket orolig. Min relation kraschar!! Vi matchar perfekt i sängen och från start har vi utforskat både det ena och det andra inom bdsm genren. Jag är åt det undergivna hållet, han tvärtom, även om det inte finns ut i fingerspetsarna på oss båda (ännu?). Det som förenar så starkt är just nyfikenheten (och attraktion, nästan smärtsam). Vi skulle kunna prova allt med varandra. Han går igång på att smiska, strypa, kontrollera, binda, fista etc. Och jag får fontänorgasm efter fontänorgasm. Jag visste inte att det här fanns i mig. Och nu kraschar det på grund av andra omständigheter i våra liv. Hur fan går jag vidare?? Hur ska jag ens finna något liknande. Jag är livrädd och tror att det aldrig mer kommer att hända. Sådan attraktion mellan oss och samma/motstående sexuella preferenser...
    Är det vanligt? Det känns som att jag går under!!!!!!!
    Det gör lite ont att läsa vad du skriver. Man vill inte förlora något så viktigt.
    Vilka är omständigheterna som gör att det kraschar? Jag tänker att om det är tillräckligt viktigt så hittar ni snart tillbaks...?

Om inte annat - så kommer du finna något liknande igen. Inte på exakt samma sätt, för det är aldrig på sama sätt, det kan tvärtom bli nytt och ännu vackrare. 
    Håll ut... 
  • Anonym (Salope)
    PrimitivMan skrev 2013-06-20 22:39:14 följande:
    Jag menar att många tänder på skamkänslan i sig. Att känna skam för det man njuter av. Blir ju dubbelnytta.
    Precis.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...