Inlägg från: Anonym (Salope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (UG) skrev 2011-05-04 21:21:19 följande:
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-04 21:14:58 följande:
    Hahahaha mitt problem handlar om att det antingen är för mycket, eller för lite, eller så är personen ifråga helt ointressant utanför det sexuella.
    Spelad dominans går också bort såklart.
    Jag tror nog inte att jag skulle våga träffa en person om vi sågs med UG/dominans som viktigaste beröröringspunkt... Känns som att det kan bli väldigt fel?! Men å andra sidan kan det ju förstås bli väldigt rätt oxå....

Jag skulle önska att min man var lite mer dominant i vardagen, men dit har vi inte riktigt kommit än iaf. Men jag ska väl inte klaga, det kunde vara värre
    Jag känner mest att det börjar bli otänkbart för mig att vara med en icke dominant man och det är ju liksom inte sådant man får reda på när man möter en ny man.
    Så om jag träffar en man, finner honom intressant och sedan visar det sig att han inte vill dominera mig, ja då har jag ej funnit vad jag söker...
  • Anonym (Salope)
    Ernst Hugo skrev 2011-05-04 21:22:16 följande:
    Finns nog en del ug som behöver prata av sig utanför sängen oxå Solig

Har man som man behovet att dominera så tror många att det är ett onyanserat grott-stadie där alla former av undergivenhet fungerar så länge man får bestämma - kan vara lika svårt att hitta sin match där för mannen.
    Mycket bra poäng.
  • Anonym (Salope)
    Anonym (UG) skrev 2011-05-04 21:28:21 följande:
    Hmm, intressant! Jag är inte UG till vardags, kan vara väldigt dominant och är van att ta beslut. Men jag trivs bättre med att ha en person som jag känner mig trygg med som kan vägleda mig och hjälpa mig. Det är nog där jag känner att min man brister, han lämnar alla beslut till mig utan att ens förstå att han gör det!

Jag gillar nog fysisk dominans mer än psykisk, har inget behov av att bli mentalt nedtryckt. Sen gillar jag att tex klä mig som min man ber mig om eller göra saker för honom.
    För mig måste den psykiska delen av undergivenheten vara på plats innan jag ens kan underkasta mig fysiskt...
    Det är så olika hur man ser på det.
  • Anonym (Salope)
    Hama2 skrev 2011-05-04 21:34:34 följande:
    sensmoralen är då att: -För att vara dominant måste man även vara väldigt snäll-..eller?
    De flesta dominanta män jag träffat har varit just det, väldigt snälla.
  • Anonym (Salope)
    Bedhead skrev 2011-05-04 21:40:16 följande:
    Snäll, rolig, smart, respektingivande, halvsnygg, dominant. Det är väl inte för mycket begärt?
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-04 21:33:56 följande:
    För mig måste den psykiska delen av undergivenheten vara på plats innan jag ens kan underkasta mig fysiskt...
    Det är så olika hur man ser på det.
    Det är det psykiska man vill åt. Det fysiska är bara ren förstärkning av rollerna. Det finns män som liksom slentriansmiskar helt utan orsak. De är inget för mig.
    Japp precis. Utan det mentala, vad är smisk? En ytlig, ihålig företeelse.

Jag tror du och jag söker samma man!
  • Anonym (Salope)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-05-04 21:52:12 följande:
    Det är svårt att hitta en sån person som dessutom är dominant och så ska han gilla just dig också En annan jobbig grej är att de ofta är upptagna redan också...
    Jag tror de finns, har stött på många, med den gemensamma nämnaren att de allra bästa alltid varit gifta...
  • Anonym (Salope)
    Bedhead skrev 2011-05-04 21:50:01 följande:
    God damn it. Jag har det tillräckligt svårt utan konkurrens av en snygg, smart yngre blondin.
    Hahahaha jag är varken ung eller blondin just nu. Min hårfärg ändras titt som tätt.
    Är du i ett förhållande?
  • Anonym (Salope)
    Bedhead skrev 2011-05-04 21:56:05 följande:
    Det är, som tur är, för det mesta ett övergående tillstånd. Men sedan gäller det att ha timingen på sin sida.
    Vad är ett övergående tillstånd? Deras äktenskap? Hahahaha
  • Anonym (Salope)
    Bedhead skrev 2011-05-04 21:56:35 följande:
    Japp. Ett dött.
    Mmmm hej kompis. Kan relatera.
  • Anonym (Salope)
    Bedhead skrev 2011-05-04 22:02:03 följande:
    Det är väl därför vi hänger så mycket på FL istället för att knulla.
    Antagligen. Men jag knullar. Bara inte på sättet jag vill...
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...