• MammaTillDomFinaste

Pyssel för barn i 2 års åldern!

Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Pyssel för barn i 2 års åldern!
  • bonsai

Ett tips är hemsidan www.skapligtenkelt.se där finns massor av pyssel för olika åldrar! Ett enkelt tips är att måla på en tom glasburk sen sätter ni i ett värmeljus gör några st att ha ute på sommaren.

• YourSoFine86

Vilken underbar tråd! Jag älskar att pyssla, men har fått för mig att min dotter, drygt två, är för liten. Ska genast bege mig till pysselbutiken och köpa grejer. Har inga roliga tips än dock, bara fingerfärg som min dotter fullkomligen älskar:)

• Caranlachiel

Inhandlade på nätet istället, www.blaelefant.se

Köpte barnsaxar, glas- och porslinsfärg samt stora träpärlor med tråd!

BF 16 november
  • YourSoFine86

Idag har vi varit och inhandlat stora täkulor, färg och penslar. Dottern ska få måla kulorna och sen pärla ett halsband av dem. Vi köpte dessutom en liten pappask som hon får klä om eller måla eller både och som hon kan ha sina halsband i. Kom också på att när jag var liten målade vi makaroner och gjorde halsband av. Billigt och bra.

• orf

Ja! Past i olika former och gula ärtor är billigt och spännande pyssel! Tack för tipset! Lilleman har snöat in på att limma fast saker just nu. Pasta blir perfekt!

• Ronjas mamma

Tänkt länge att köpa sådana träpärlor som är två cm i dm men är lite rädd för dem eftersom min snart två åring fortfande stoppar jätte mycket i munnen.. Har en på tre och en på snart två och nr tre kommer om ca 5 veckor så jag har också behov för tips. Här är play mais populärt tyvärr äter två åringen en del när vi använder dem..

• YourSoFine86

Min tvååring stoppar också saker i munnen fortfarande. Men när man sitter precis jämte gör hon inte det, ta i trä:) ett sätt kan vara attha napp när man pysslar med lite mindre saker. Då är munnen redan full:)

• Ronjas mamma

Bra tips tyvärr så är tar hon inte napp och jag har ju som sagt stora syster på tre som också ska hjälpas lite så jag är så rädd för att det ska gå galet om jag är upptagen med systern..

• Julie80

Vad mycket bra tips på pyssel!

Vi väntar också syskon ganska snart så det är bra med MASSOR av idéer.

VI har gjort figurer av trolldeg (både på fri hand och med pepparkaksmått) som vi sedan torkade i ugnen. Sen målade vi dem och lade i gräset till påsk. Tyvärr visade det sig att de blev alldeles degiga, men om man hoppar över att lägga de på nåt vått så funkar det nog fint!

Till jul bakade vi också massor av pepparkakor och jag har hört att det finns nåt som heter "vita pepparkakor" som blir mer som kex och kan bakas året om. Min dotter tyckte det var superkul att kavla och trycka ut figurer.

Vi ritar rätt mkt, både med fingerfärg, vanlig färg, kritor och färgpennor. Har både vanliga block och sådana med färdiga bilder som man färglägger.

På dagis har de planterat frön från äpplen och andra frukter.

• Fru LB

Potatiskex, är bra att baka med barn som gillar att kavla och trycka ut figurer. Osötade och osaltade är de också så ev småsyskon kan äta dem, dessutom är de goda till t ex soppa.

Svar på tråden Pyssel för barn i 2 års åldern!