Pyssel för barn i 2 års åldern!
Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!
Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!
Jag använder panduros lacklim, något likanande det som de har på förskolan. Kul att använda själv också till t ex bildöverföring http://www.pandurohobby.se/Inspirations/OldInspirations/2010_2/hi_16.
På krykansbarntimma som vi går på så målde de på tygpåsar förra veckan... det tyckte jag var en bra grej... perfekt som julklapp till mormor eller farmor!!!
Jessica: på just panduro har de en typ av träpärlor med relativt stora hål. Perfekta att trä med piprensare (ca 2 år)
Där har de även en typ av färgade majspuffar i massa olika färger. De ser ut ungefär som majskrokar man ger till bebisar fast raka ?! och i massa glada färger.
Man har en blöt wettex (eller likande) bredvid som man trycker ändarna mot så de blir lite fuktigt sedan kan man fästa dem i varandra och bygga vad som helst.
ja, jag såg det förut, pärlorna på nätet, ska kolla när jag är i närheten av en butik så man ser riktigt!
får jag fråga, vad ska man ha för målarfärg om man vill att den ska vara enkel att måla med med pensel och också gå att ta bort utan större problem från möbler, kläder eller var den nu kan hamna?
Hur gamla brukar barn vara för att kunna använda sax?
Sparar :)
favoritar
Vilken bra tråd! Sparar den till alla regniga dagar som kommer:)
Hej! Vad kul tråd :) min son fick göra "egna" inbjudningskort till sin 2 års dag. Jag skrev ut inbjudan på papper och klippte till lagom stora kort. Sedan fick han gå lös med kritor, vattenfärg och glitterlim på pensel!! :) dock hamnade mycket i munnen... Men fint och personligt blev det!
Nu är han ca 2,5 år.
Vi brukar laga mat ihop, kanske inte är något pyssel men då är mitt bästa tips att köpa färska champinjoner! De är lätta att skära med en vanlig barnkniv och goda att äta ;) och så är han såå stolt som får hjälpa till. Och kan själv.
Vi brukar pyssla med skumpapper, i olika färger. Som jag köpt på Åhléns. Det blir små figurer, bilar mm. Tex klipper jag ut små enkla figurer och sedan delar som hjul eller hjärtan som han får klistra fast. De kan limmas fast på en klädnypa och hängas på en "tvättlina" på väggen, så har ni en perfekt "anslagstavla" där man kan hänga framtida pyssel, vykort, foton, mysigt!