Pyssel för barn i 2 års åldern!
Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!
Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!
Fru LB har du recept på dem?
Googla, tror jag hittade receptet på growingpeople.
Här har de tagit fart ser jag! kul!
Jag har tagit en sko kartong, klätt i julklappspapper fast ut å in så de blev brunt. Sen har jag klippt ut hjärtan å katter i färgat papper, när dottern sovit middag ska hon få limma fast dom på lådan så hon har en till låda att förvara pyssel i! Lägger in bilder sen!
Lägg in bilder ni också!
Recept på Play-doh lera!
5 dl vetemjöl
2 dl salt
5 dl kokhett vatten
2 msk olja
2 msk citronsyra
Blanda bara ihop alla ingredienser & det är klart! Om du vill ha färg på leran (vilket alltid är lika roligt) så sätter du några droppar karamellfärg eller lite färgpulver i vattnet innan du tillsätter det i mjöl/salt blandningen
Trolldeg
2 delar vetemjöl
1 del salt
½ del vatten
lite olja för att göra degen smidig & för att den inte ska fastna i allt & alla.
När figurerna är klara bränner man degen i ugnen i 50-75 grader tills figurerna torkat!
sambon fyllde år förra helgen. Han fick sovmorgon å jag gjorde lite goda frallor med massa pålägg å kokta ägg osv, dagen innan hade jag gett dottern en gammal barnmatsburk å fingerfärgerna (har inga glasfärger än) som hon färgade glaset med. Sen klät jag den torka å sprayade med lack så färgen inte ska lossna. Sen fick hon glitterlim-pennor och lade på lite glitter också
Den hade vi tänt ljus i vid frukostbordet, oj så fint hon tyckte de var
Tog en tom skokartong.
Klä i valfritt papper.
Klipp ut figurer i färgat papper, elelr varför inte bara rutor å cirklar??
Jag tog skol-lim, fanns på ICA som bara är att tvätta bort med vatten.
Visade hur man kletade lim med penseln.
Hon ville först sätta dom med limmet uppåt, men tillslut så förstod hon! och blev tok arg när figurerna tog slut
Lyssna på musik och trumma med. Sjung tillsammans!
ni som låter barnen göra halsband, hur gamla är barnen å hur stora är hålen som dom kan trä i? sitter kollar på http://www.pandurohobby.se och vet inte vilken storlek man ska ha....
regn idag igen! klippte ut säkert några hundra fyrkanter i färgat papper och gav dottern ett helt papper och lim. De var skoj! och krävdes ingen ansträngning från en annan hahaha. (lade papperen på hög, klippte långa bitar p sen klippte jag av dom bara)