Smyckestillverkning
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Uh va nice
ska kanske försöka mig på det då
lite rädd att man ska fatta fel bara.
Nu var det ett tag sedan det var lite aktivitet i tråden
Vad säger ni, ska vi ha tävlingen nu? Nästa tema: FLORA OCH FAUNA
Här mitt bidrag, det verkade inte som om några andra hade hunnit lägga ut bilder i april ![]()

Tror att en annan helena en hon som starta tråden har kurser för att göra smycken.. Helena Skolling, hennes studio finns på Sibyllegatan 26 i närheten av östermalms torg.
Hon har iaf väldigt schyssta handgjorda silver smycken:
http://www.jewellerybyhelena.se/
Ps. tror att hon gör guldsmycken också.. Tror iofs att man skulle kunna göra handgjorda smycken likt denna om man bara fick tag på rätt material:
Ja, nu är det väl dags att väcka tråden! Jag har haft total idétorka, eller snarare brist på inspiration under hela våren o sommaren, men nu känns det som det är på gång igen. Roligt!!
Åh, just det... Jag kan ju inte lägga ut bilder här... Typiskt, nu när jag faktiskt har gjort ett smycke till utmaningen! Får lägga ut den när jag är vid en vettig dator!
Måste ju berätta: jag fick ett så roligt erbjudande idag! Kyrkan ska anordna sk kreativa kvällar för familjer i höst, och nu vill de att jag ska hålla i en kväll med smyckestillverkning. Spännande!! Men tusen tankar flyger i huvudet... Vilken sorts smycken ska man göra? Hur mycket material behövs? Ska man erbjuda färdiga kit, eller ska de själva få plocka ihop? Supersvårt!!
Har någon av er hållt kurs? Tips mottages gärna!
Ensan: Va spännande för dig!!! Börja med några enkla, kanske hänga berlocker och några pärlor på kedja
Allt eftersom de lär sig avancerar du. Lycka till! Berätta gärna hur det gick sedan!