• tahira

Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?

Frågan riktar sig alltså till er som är gifta. Ni andra får strunta i att rösta den här gången.

Jag är mest nyfiken eftersom jag fått reda på att det här med ringar skiljer sig lite i olika kulturer. Jag växte upp i en internationell familj och har alltid trott att förlovningsringar oftast var med en enkel sten, som i USA och England, bland annat.

I alla fall började jag tänka på det här med antalet ringar och hur det är vanligast att göra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 14:24
    Lägg gärna in bilder om ni har lust
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?
  • 071001

Tre. Den sista och minsta är en försenad morgongåva, jag fick den efter att jag fött barn.

• La Lola

En.
    De gånger jag kommer ihåg att ta på mig den dvs.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • VirrigaVerna

Tre
    Vigsel, förlovning och kärleksring.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Lindreas

Två. Förlovningsringen utan sten och vigselringen med en diamant.

• Marpal

Inga. Just nu. Men annars har jag 2 stycken. Dock blev mina fingrar som prinskorvar efter min graviditet. Borde nog göra dem större för det är snart 3 år sen jag fick barn... 

• Amrit

Vi har varsin, han utan sten och jag med en liten, liten diamant.

• IsaViolia

Jag svarade 2, fast det är inte riktigt sant då jag just nu int ekan ha dom då jag är gravid. Så dom hänger runt halsen.

Men i vanliga fall har jag förlovningsringen i rött guld med 3 diamanter inbäddade i, och vigselringen med 7 diamanter inbäddade i :)

• Lilla frun

Två. En slät förlovningsring och vigselring med fem små diamander.

Svar på tråden Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?