• tahira

Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?

Frågan riktar sig alltså till er som är gifta. Ni andra får strunta i att rösta den här gången.

Jag är mest nyfiken eftersom jag fått reda på att det här med ringar skiljer sig lite i olika kulturer. Jag växte upp i en internationell familj och har alltid trott att förlovningsringar oftast var med en enkel sten, som i USA och England, bland annat.

I alla fall började jag tänka på det här med antalet ringar och hur det är vanligast att göra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 14:24
    Lägg gärna in bilder om ni har lust
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?
  • Jag är bara jag

2 naturligtvis-annars ser man bara förlovad ut. Men hemmavid har jag inga ringar,de skaver. Är man gift har man två ringar på sig bland folk,vem vill se ogift ut?

• alvaereva
    Jag är bara jag skrev 2011-05-11 13:51:01 följande:
    2 naturligtvis-annars ser man bara förlovad ut. Men hemmavid har jag inga ringar,de skaver. Är man gift har man två ringar på sig bland folk,vem vill se ogift ut?
    Vad är det för värde i att vara gift då? Obestämd Skulle det vara hemskt om någon inte uppfattade det faktum att man är gift?
  • mirre67

Två. Förlovningsring som är en slät guldring och vigselring som är en guldring med diamanter.

• Pssst

1.

Vi förlovade oss aldrig utan kom fram till att det skulle vara en bra idé att gifta oss när vi hade ett barn och väntade ett andra  Vi kom också fram till att använda pengarna på personliga vigselringar istället

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Parniara

skit också, jag tryckte fel.

I alla fall har jag en ring.
    En alliansering med 4 ganska stora dimanter. Det var 3 när vi gifte oss men jag fick en till insatt  som födogåva när jag födde vår dotter. Min man har en likadan men med två saffirer och en diamant i mitten.

• Bottis

Har två, en slät förlovning. En vigsel som har stenar i sig men är ändå "slät" då stenarna inte står upp. Min man har endast en, förlovningsringen.

• Daeminimon

Två.

Förlovningsring: Solitär

Vigselring: Slät.

Maken har vigselring, fast inte alltid på sig (han har en cysta på ringfingret som skaver).

Vi gifte oss i England.

• cherrycupecake83

både jag och min man har två ringar vardera.

jag har en vanlig slät förlovningsring och min vigselring har tre diamanter.
    min man har två helt släta ringar en i rödguld och en i vitguld.

Svar på tråden Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?