• tahira

Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?

Frågan riktar sig alltså till er som är gifta. Ni andra får strunta i att rösta den här gången.

Jag är mest nyfiken eftersom jag fått reda på att det här med ringar skiljer sig lite i olika kulturer. Jag växte upp i en internationell familj och har alltid trott att förlovningsringar oftast var med en enkel sten, som i USA och England, bland annat.

I alla fall började jag tänka på det här med antalet ringar och hur det är vanligast att göra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 14:24
    Lägg gärna in bilder om ni har lust
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?
  • Thaleia

Inga. Klarar inte av att ha ringar för jag inbillar mig att det finns en massa äckelpäckel under!

Vi köpte varsin ring när vi förlovade oss och jag hade ringen ett tag. När vi gifte oss kändes det onödigt att köpa fler ringar så det struntade vi i.

Så nu ligger min ring i en byrå låda fast mannen har sin på sig.

• La Lola
    Thaleia skrev 2011-05-11 11:32:20 följande:
    Inga. Klarar inte av att ha ringar för jag inbillar mig att det finns en massa äckelpäckel under!
    Du inbillar dig helt rätt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Caranlachiel

Jag har två - förlovningsringen är slät, vigselringen har en rad stenar.

Min mamma har tre - förlovningsringen är slät, vigselringen har en sten som sticker upp väldigt mycket. Hon tyckte det såg obalanserat ut, så hon köpte en ring som är likadan som vigselringen och har de nu omlott - vigselring, förlovningsring, extraring.

BF 16 november
  • Luullis

Två i vanliga fall. Nu har jag ingen för mina fingar är svullna(graviditet) och jag har fått "fuktskador" där ringarna satt, dvs eksem.

• Milkina cerka

Två, eftersom en sten har lossnat från den ring jag hade imellan förlovnings o. vigselring(som är av vanligt slätt guld).
    Bra att få en påminnelse att lämna in den andra .

*´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • alvaereva

Tre; Förlovsingsring (slät), vigselring (allians) och morgongåva (solitär).

• Kazeer

Jag har två, en förlovningsring och en vigselring. Maken har en ring, förlovningsringen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • SjälvaJag

inga, vi båda har gått ner jättemycket i vikt så de passar inte längre.

• annca

Två.
    Förlovningsring halvklassisk variant: rött guld med lite mönster.
    Vigselring: lite modernare, med en sten på överliggare, så att det ser ut som om ringarna sitter ihop.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Ni som är gifta - hur många ringar har ni på vänster ringfinger?