• Anonym (ful)

Vacker utan smink?

Använder du smink varje dag? Hur tycker du att du ser ut utan smink?

Jag ser helt okej ut med lite foundation och täckstift, men utan ser hyn inte så kul ut. Är så avis på folk som har fin hy naturligt, det är ju skitjobbigt att hålla på och sminka sig varje morgon.

Är du snygg utan smink?

• Svar på tråden Vacker utan smink?
  • Oleanna

Jag behöver inte sminka mig, får alltid höra när jag väl gör det att det inte syns.
    Men använder oftast lite mascara och läppglans. 

• Anonym (ful)
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-16 13:23:38 följande:
    Jag använder väldigt sällan smink, och i princip _aldrig_ foundation, puder och annat, utan i så fall bara mascara, kajal, läppglans/stift och kanske lite, lite rouge.

Ärligt talat tycker jag att jag ser helknepig ut med smink, det är liksom inte JAG!

Jag kanske har fin hy då, men det kan nog i så fall bero delvis på att jag just inte smetat ner den med en massa klet genom åren, inte heller använt sjuttioelva olika krämer/rengöringsmedel. 
    Tror inte det enbart handlar om det. Jag har heller aldrig sminkat mig, eller använt krämer. och ändå är min hy som den är. Jag har inte "förstört den", det är mina taskiga gener då bara.

Verkar skitjobbigt att sminka sig, men jag måste börj amed det snart. Suck...
  • Eerie

använder aldrig smink överhuvudtaget, ser ingen anledning, ser bättre ut utan och är färgglad nog ändå ^_^

• Mariohn
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-16 13:23:38 följande:
    Jag använder väldigt sällan smink, och i princip _aldrig_ foundation, puder och annat, utan i så fall bara mascara, kajal, läppglans/stift och kanske lite, lite rouge.

Ärligt talat tycker jag att jag ser helknepig ut med smink, det är liksom inte JAG!

Jag kanske har fin hy då, men det kan nog i så fall bero delvis på att jag just inte smetat ner den med en massa klet genom åren, inte heller använt sjuttioelva olika krämer/rengöringsmedel. 
    Inte jag heller. Förutom solskyddsfaktor om jag vet att jag ska vara ute i solen. Annars ser jag ut som en tomat. 
  • Anonym (ful)

Så svis jag är på er. Ni verkar ha så gott självförtroende.

Jag önskar att jag hade det.

• Anonym (ful)
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:28:57 följande:

Avis ska det stå.
  • Oleanna
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:28:57 följande:

Det kanske där problemet ligger. Du är nog inte så ful som du själv anser. Alla har något vackert.
  • Anonym (Alltid)

Nej, jag är inte snygg utan smink. Jag har jättefina ögon, men utan smink är jag röd som en hummer i ansiktet. Det är jag med smink också, men det mattas lite.

Yes, jag är ful. Jag är röd, ser trött ut och mår pyton om jag inte sminkar mig när jag går ut.
    Jobbig sanning...

• Anonym (ful)
    Oleanna skrev 2011-05-16 13:30:25 följande:
    Det kanske där problemet ligger. Du är nog inte så ful som du själv anser. Alla har något vackert.
    Nä, folk säger att jag är vacker. Men jag har små små brustna blodkärl på kinden som jag lider för enormt. Tror inte folk ser dem, och de är liksom inte tillräckligt stora för att jag ska gå till läkare, men de känns enorma i mitt sinne.
  • Anonym (ful)
    Anonym (Alltid) skrev 2011-05-16 13:31:30 följande:

Nej, jag är inte snygg utan smink. Jag har jättefina ögon, men utan smink är jag röd som en hummer i ansiktet. Det är jag med smink också, men det mattas lite.

Yes, jag är ful. Jag är röd, ser trött ut och mår pyton om jag inte sminkar mig när jag går ut.
    Jobbig sanning...

Ja, samma problem med detta med rödheten. :(
Svar på tråden Vacker utan smink?