• Anonym (ful)

Vacker utan smink?

Använder du smink varje dag? Hur tycker du att du ser ut utan smink?

Jag ser helt okej ut med lite foundation och täckstift, men utan ser hyn inte så kul ut. Är så avis på folk som har fin hy naturligt, det är ju skitjobbigt att hålla på och sminka sig varje morgon.

Är du snygg utan smink?

• Svar på tråden Vacker utan smink?
  • Tillalamm

Jag använder aldrig smink. Tycker precis som du att det är jobbigt att sminka sig hela tiden. Använde smink ett tag med tyckte det var segt när man råkade klia sig i ögat och fick mascara över hela ansiktet eller när det blev fläckar på kläderna av underlagskrämen. Hua! Så ja, jag tycker att jag ser bra ut utan smink.

Ofta tror man nog att sminket gör större skillnad än det gör - det sitter i huvudet. Har en vännina som äntligen har lagt av med sminket efter att ha varit totalt besatt i att hon MÅSTE ha  i allafall mascara för att se vettig ut. Personligen såg jag ingen skillnad på hennes utseende de dagar hon hade smink jämfört med de dagar hon inte hade smink.

Eftersom du tycker att det är jobbigt att sminka dig - varför inte sluta? Min kompis var rädd för hur andra skulle reagera när hon slutande med sminket - hon tänkte att folk skulle säga "du ser ju inte klok ut" - men så blev det natuligtvis inte.

• Eerie

handlar ju om vad man är van vid också, när jag var yngre och sminkade mig dagligen var mitt sminkade ansikte det jag såg mest och därmed de som kändes som mitt normala ansikte, när jag då tvättade bort sminket kände jag mig jätteblek och jävlig (är väldigt ljus), men nu när jag ser mig osminkad hela tiden tycker jag det är med smink jag ser "fel" ut,  och min partner som lärde känna mig osminkad från början föredrar mig också osminkad, mycket bekvämt ^_^

• Eerie

dessutom fixar jag inte att vara smink längre då jag är så ovan, gnuggar mig i ögonen och har mig, ser ut som tre dagar efter inom en timme, hahaha.

• linjes

Sminkar mig aldrig går bra ändå

• Anonym

Är för lt för att sminka mig regelbundet utan det blir bara i samband med fester. Inte ens då sminkar jag mig mycket utan det blir maskara och läppglans/stift och ev ögonskugga. Trivs med mitt utseende ändå!

• Samma gamla Burberry

Använder aldrig spackel, och torde väl nog tillhöra dem som inte heller behöver det, osminkad ser jag oftast snyggare ut på foton än många välsminkade kompisar

• Anonym (Spackel)

Jag känner mig sällan särskilt fin utan smink, men med så känner jag mig ofta toksnygg. Har lidit av acne sedan tonåren, så det har förstås bidragit till att jag känner mig ful utan täckande foundation. Nu har jag äntligen fått Roaccutan utskrivet och det verkar hjälpa, så det börjar kännas betydligt bättre. Jag har fått en del komplimanger för mitt utseende genom åren, men eftersom det alltid är när jag är sminkad (vilket jag för det mesta är bland folk) så tänker jag att andra i likhet med mig själv inte tycker jag ser bra ut naturligt. Obestämd

• josephine89

Sen jag snaggade mig så har det blivit viktigare med smink för mig. Förut gick jag ofta till jobbet osminkad, men inte nu längre. Fast jag har inte så mycket, mest mascara och rouge. Känns som jag måste anstränga mig lite mer nu för att se snygg ut. Föröker också skärpa till mig med kläderna då jag ofta slappar till och ser lite för "manhaftig" ut..Tungan ute

• viseversa

Äh orka sminka sig. Jag har bättre saker för mig. Är inte speciellt snygg utan smink. inte med helelr för den delen. men jag har en sambo som älskar mig villkorslöst iallafall så det gör inget=)

Svar på tråden Vacker utan smink?