• Anonym (ful)

Vacker utan smink?

Använder du smink varje dag? Hur tycker du att du ser ut utan smink?

Jag ser helt okej ut med lite foundation och täckstift, men utan ser hyn inte så kul ut. Är så avis på folk som har fin hy naturligt, det är ju skitjobbigt att hålla på och sminka sig varje morgon.

Är du snygg utan smink?

• Svar på tråden Vacker utan smink?
  • Rikard

Inte för att jag brukar sminka mig, men jag är helt övertygad om att jag ser bättre ut utan.
    Jag misstänker starkt att folk skulle betrakta mig som en kuf om jag började med rött läppstift och ögonskugga.

• Anonym (ful)
    Rikard skrev 2011-05-16 18:40:48 följande:
    Inte för att jag brukar sminka mig, men jag är helt övertygad om att jag ser bättre ut utan.
    Jag misstänker starkt att folk skulle betrakta mig som en kuf om jag började med rött läppstift och ögonskugga.
    Skrattande
  • Anonym (Utan spackel)
    Peter Siepen!
  • Anonym

har ALDRIG använt annat än läppglans å mascara som smink och detta e sällan...
    nöjd med min hy!! lite blek bara ;) 

• Isnogood
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Anonym

Jag sminkade mig varje dag förut men nästan aldrig efter att jag fick barn. Ändå säger min sambo dagligen att jag är snygg och vacker (vi har varit ihop 7 år) och då blir man ju glad.

Jag vet inte om jag vill börja sminka mig igen. Nu när jag har varit utan smink i flera år så känns det onaturligt att ha på mig smink. Det känns inte fräscht längre som det gjorde förr.

• Snillis2

Nej, jag är inte snygg utan smink. Ser nog ganska alldaglig ut då.
    Men när jag sminkar mig, särskilt till fest, ser jag snygg ut enligt många. Har lite speciella ögon (lite sneda) som framhävs med smink. Får ofta beröm för dem  

• Anonym (ful 2)

Jag ser inte klok ut utan smink.. håligheter runt ögonen som gör att jag blir mörk runt ögonen.. rödaktig ton på ögonlocken.. och blek... Ljusa ögonfransar och korta..

jag skulle nog inte ens gå till postlådan osminkad...

Hade en kompis som sov över för ett tag sen, och hon fick en chock hur jag såg ut osminkad... OJ....vad hmm.. Olik du var dig. !!!!
    Får ganska ofta höra att jag är snygg och ser bra ut... lång o slank och ser bra ut i ansiktet..

Men skulle dom se mig osminkad får dom en chock!

Är just nu singel efter ett långt förhållande och är livrädd o börja ett förhållande p g a just detta...  i alla fall i början.   när en ev. kille ser mig utan smink kommer han o dra som en avlöningen....         

• popit

Jag har mörkt hår, mörka ögonfransar o ögonbryn men min hy är väldigt ljus. Om jag bara är hemma använder jag endast concealer om jag skulle ha en finne eller nåt rött märke. Ska jag iväg typ jobb eller så så har jag concealer under ögonen och runt/på näsan, lite puder över, lite rouge, liiiiiite lite ögonbrynspenna och lite mascara. Ibland duttar jag även på lite läppstift för mina läppar är typ VITA naturligt :S

Tidigare kunde jag typ ALDIRG gå utan massa smink men sen träffade jag min nuvarande sambo som alltid hävdat att jag är så mycket snyggare utan så nu har jag som sagt bara lite om jag har alls. Tycker numera att jag ser helt ok ut utan. 

• Anonym (r)
    Anonym (ful 2) skrev 2013-05-16 13:54:15 följande:
    Jag ser inte klok ut utan smink.. håligheter runt ögonen som gör att jag blir mörk runt ögonen.. rödaktig ton på ögonlocken.. och blek... Ljusa ögonfransar och korta..

jag skulle nog inte ens gå till postlådan osminkad...

Hade en kompis som sov över för ett tag sen, och hon fick en chock hur jag såg ut osminkad... OJ....vad hmm.. Olik du var dig. !!!!
    Får ganska ofta höra att jag är snygg och ser bra ut... lång o slank och ser bra ut i ansiktet..

Men skulle dom se mig osminkad får dom en chock!

Är just nu singel efter ett långt förhållande och är livrädd o börja ett förhållande p g a just detta...  i alla fall i början.   när en ev. kille ser mig utan smink kommer han o dra som en avlöningen....         
    Precis samma här!! färgar fransar och bryn men inte ens det hjälper.
  • Duckan

Här sminkas det varje dag året runt. Jag orkar inte med min egen spegelbild utan. Möjligtvis när jag är solbränd.

• Anonym (M)

Många av er som är negativa till smink verkar tro att det ät fullt teatersmink som gäller, eller inget alls. Men jag lovar, om man gör ett bra jobb med bra produkter kommer man inte se sminket utöver möjligtvis mascaran. Det är inte "klet", "spackel" eller "gegga". Det är bra produkter som skyddar huden mot sol och smuts samtidigt som de återfuktar. Och tro mig, de flesta som tror de är snyggare och "kvinnligare" utan smink skulle vinna mycket på att lägga några minuter på smink varje morgon... Personligen använder jag smink varje dag på jobbet, BB crème med 35 spf, conceler, rouge, ögonbrynspenna, ögonskugga, mascara och färgad "lypsyl". Dagar jag bara är hemma får huden vara naken med bara en fuktighetscreme med spf. Min hud har inga blemmor eller finnar och jag se 10-år yngre ut än vad jag är.

• FruKarlsen

Jag kan inte påstå att jag tycker att jag är snyggare med smink, men jag ser definitivt piggare ut. Jag har nämligen förbannats med konstant mörka ringar under ögonen som endast kan avhjälpas med concealer. Så till vardags brukar jag ha ett tunnt lager concealer, puderfoundation och mascara. Ibland slänger jag på lite ögonbrynspenna, kajal och rouge också. Ska jag göra mig till lite extra kan det bli ögonskugga och kanske läppstift, men då är det i princip bal på slottet som gäller ;)

• 010306

har inga stora problem med min hy, men har bleka fransar & ögonbryn ist naturligt rödhårig som jag är.. Så tycker jag ser blek ut helt osminkad men har inga problem visa mej så

• telgebo

Jag ser bäst ut utan smink och min hy har blivit fantastisk fin sedan jag slutade med smink.

• dilog
    telgebo skrev 2013-05-17 00:19:00 följande:
    Jag ser bäst ut utan smink och min hy har blivit fantastisk fin sedan jag slutade med smink.
    Du ser förbannat sminkad ut på fototFörvånad
  • Anonym (Katja)

Jag sminkade mig när jag var fjortis, sen växte det bort.
    Jag är alldeles för lat.

När jag sminkar mig ser jag rätt ok ut men det blir väl nån gån gom året, om ens det.

Svar på tråden Vacker utan smink?