• Anonym (ful)

Vacker utan smink?

Använder du smink varje dag? Hur tycker du att du ser ut utan smink?

Jag ser helt okej ut med lite foundation och täckstift, men utan ser hyn inte så kul ut. Är så avis på folk som har fin hy naturligt, det är ju skitjobbigt att hålla på och sminka sig varje morgon.

Är du snygg utan smink?

• Svar på tråden Vacker utan smink?
  • Anonym (också ful)

Jag är helt klart snyggare med smink än utan. Har dålig hy (tunn så blodkärl syns i ansiktet, rodnad och finnar), små och fula ögon (ser alltid trött/nerknarkad ut), tunntunna ögonbryn som jag som idiotisk fjortis plockade bort och efter tretton år har de ännu inte hämtat sig. Färgar ögonbryn och fransar regelbundet och det gör mycket. Har fått lite bättre självförtroende på senare år och behöver inte sminka war paint bara för att gå och handla mat. Till jobbet sminkar jag mig alltid, ibland mer, ibland mindre. Om jag ska till nån kompis lägger jag lite grund, kanske mascara. Om jag ska till nån släkting sminkar jag mig ganska sällan.
    Försöker skippa foundation så mycket som möjligt så huden får andas. Men på jobbet måste jag ha, annars ser jag ut som ett pestoffer.
    Till sommaren har jag bättre hy dock, så då räcker det ofta med lite puder över värsta rodnaden Solig

• Jouy

Jag är en "storsminkare". Sminkar massor och gillar att ha färg på mina ögon men det kan gå dagar emellan. Skall jag åka in till stan eller träffa någon sminkar jag mig. Skall jag till mataffären eller ute på en promenad har jag inget smink.

Hur jag ser ut utan smink.. En vanlig, alldaglig tjej skulle jag tro. Jag tror att jag ser snyggare ut i smink även om några har sagt tvärtom. :)

• Blablabla

Förut använde jag smink dagligen, dock har jag nästan slutat helt med det. Det viktigaste är att vara ute mkt, gärna när det är sol, att motionera, äter Betakaroten vilket gör att jag får en fin lyster i ansiktet naturligt. Använder ansiktskräm dagligen + tvättar ansiktet på kvällen. Tycker jag är Tok-fräsch utan smink ;) Min kille gillar också den "naturliga looken" så jag har väll tur också;)

• JuliaDufva

Om inte annat är det ju så mycket roligare att sminka sig när man inte gör det allt för ofta!

Det är som det är och det blir som det blir
  • 010306

Nä orkar inte sminka mej varje dag men vet att jag ser bättre ut med smink. Ska jag nånstans så sminkar jag mej oftast iallafall.
    Jag har bleka fransar och bryn.. inga större fel på hyn .

• viseversa

Jo jag sminkar mig om vi är bjudna på middag eller liknande. Men det är tråkigt att sminka sig och tar en massa tid. sen kan man inte gnugga sig i ögonen när man har smink. Nej det är skönast utan smink. Hade någon sagt till mig när jag var 17 att jag som 24-28 åring i stort sett aldrig skulle sminka mig så skulle jag tro dom drev med mig big time .

• Isnogood

Folk får tycka att jag är ful som stryk eller vad de själva nu tycker om mig, men smink använder jag aldrig och kommer aldrig göra

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Anonym

jag smikar mig sällan. o när jag gör det är det bara mascara, rouge o lite läppglans. har aldrig använt fondation o behöver de inte heller. när jag får en finne (händer typ 4 gånger per år) så blir det lite täckstift...

• jagäraf

Jag brukar få höra att jag är vacker med smink och söt utan. Kul eftersom jag är 50 år gammal. Sminkad kanske ett par dagar/vecka, annars osminkad. Och med ordentligt silvergrått stänk i mitt mörkbruna hår -  vilket folk säger är sexigt...!

• Boombastic

Andra tycker att jag ser bra ut utan smink, jag däremot är tacksam över att smink finns!
    Även om jag har bra självkänla så tycker jag att jag ser bättre ut med smink.
    Jag har inte "typiskt feminint" ansikte som typ liten söt näsa och stora ögon, då får man fejka sig till det på något sätt haha!
    Men nä, jag sminkar mig inte varje dag. Jag är för lat helt enkelt =P
    Jag har dessutom "fläckig" hy efter acne. Men men, sånt e livet :) Som sagt, thank God for make-up! <3

Svar på tråden Vacker utan smink?