• Anonym (ful)

Vacker utan smink?

Använder du smink varje dag? Hur tycker du att du ser ut utan smink?

Jag ser helt okej ut med lite foundation och täckstift, men utan ser hyn inte så kul ut. Är så avis på folk som har fin hy naturligt, det är ju skitjobbigt att hålla på och sminka sig varje morgon.

Är du snygg utan smink?

• Svar på tråden Vacker utan smink?
  • Atena

Sminkar mig aldrig, äger inget smink ens.

Gilla mig för den jag är eller dra åt skogen är väl min ledstjärna.

• Emelie578

Jag är definitivt inte snygg utan foundation, övrigt smink klarar jag mig bra utan!

Började få finnar i 13-årsåldern och sedan dess har det gått lite i vågor, nu under graviditeten är jag förvånansvärt snygg och har kanske 1-2 minifinnar i ansiktet, men ärren från hur jag har sett ut innan är ju inte mindre för det. Har provat allt vad gäller krämer/saker att tvätta med/inte tvätta/kladda med något alls osv osv, inte äta vissa saker samt det där B-vitaminet men det är nog nåt hormonellt skit för det spelar ingen som helst roll vad jag gör, det är bättre ibland och sämre ibland! Var precis på väg att söka läkare men det jag tror att de skulle erbjuda (som jag inte redan provat) är ju roaccutan, som har fosterskadande effekt så det får vänta tills efter graviditeten. Båda mina föräldrar har haft problem med finnar så det var väl inte helt oväntat.

Det är tur att jag är begåvad med långa snygga ben, tjockt hår, stora fina ögon, snabb ämnesomsättning så jag inte har lätt för att lägga på mig oavsett vad jag äter och en snygg röv, annars vet jag inte hur jag hade klarat mej Flört.

• Anonym (ful)
    Emelie578 skrev 2011-05-16 13:59:49 följande:
    Det är tur att jag är begåvad med långa snygga ben, tjockt hår, stora fina ögon, snabb ämnesomsättning så jag inte har lätt för att lägga på mig oavsett vad jag äter och en snygg röv, annars vet jag inte hur jag hade klarat mej Flört.
    Haha, samma här! Det kunde vara värre helt klart!
  • Anonym (Utan spackel)

Jag sminkar mig aldrig. Får alltid höra att jag inte behöver det (vacker utan spackel) men ärligt talat "behöver" ingen det utan det är ett skapat behov.

Jag är dessutom för lat för att sminka mig. Fast det allra jobbigaste är att få bort allt klet ur fejan på kvällen. Jag använder inga krämer heller, solar inte för mycket och ser 10 år yngre ut än jag är. Ja, jag antar att det är så eftersom jag alltid får visa leg på systemet.

Som tidigare sagts i tråden är det sämsta man kan göra för dålig hy att stänga in den under ett lock av concealer och vad alla de där smörjorna heter.

• Helwa
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:56:42 följande:
    Åhå, det låter ju bra. Jag kan leva med de små små blodkärlen för de yttrar sig mest som en liten rodnad när jag blir varm eller lite uppspelt. Men har också två små spruckna blodkärl som kunde vara trevligt att bli av med.

Du har avböjt behandling eller? På sätt och vis så önskar jag att jag vore så stark att jag kunde bara strunta i detta. De spruckna blodkärlen har kommit på det senaste året, men de ytliga pyttesmå har jag haft i hela mitt liv.
    Ja, det gjorde jag. Men mest för att mina kommer och går, ett år kan de vara jättesynliga och nästa år är det bara en liten prick, o sen tyckte jag att sjukhus var otäckt:P O när jag var liten blev jag skitskraj över detta och trodde att jag skulle få typ elstötar eller liknande:P haha.

Men jag tror att jag antagligen senare i livet kommer ta bort dom, för man blir ju finare.. O jag tycker inte att du är svag som vill ta bort lite blodkärl, om du stör dig på dom så vrf inte? :)
  • Sanjos

Brukar endast använda mascara och då endast för att man har så ljusa ögonfransar. Kan visserligen ibland strunta i mascaran med och vara helt naturell. Bryr mig inte så mycket om de längre.
    Samt så har man ju de senaste 2 åren hört att man inte ser så gammal ut max 25 år fastän man är 30.....

• Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 14:04:00 följande:
    Ja, det gjorde jag. Men mest för att mina kommer och går, ett år kan de vara jättesynliga och nästa år är det bara en liten prick, o sen tyckte jag att sjukhus var otäckt:P O när jag var liten blev jag skitskraj över detta och trodde att jag skulle få typ elstötar eller liknande:P haha.

Men jag tror att jag antagligen senare i livet kommer ta bort dom, för man blir ju finare.. O jag tycker inte att du är svag som vill ta bort lite blodkärl, om du stör dig på dom så vrf inte? :)
    Jag är lite rädd för själva proceduren också...den låter inte så behaglig om det är den jag tror det är. Jag har ju precis fått mina blodkärl under året så jag tänkte se om det kommer fler innan jag tar tag in det.

Sen så funderar på ett barn till och under graviditeten så kan man ju få en massa hudförändringar så jag väntar tills efter.

Men kul att höra att dina kommer och går, då kanske mina kan blekna lite med tiden.
  • DenizliZtar

Jag går väldigt ofta utan smink! Beror på vad jag känner för... Ibland har jag väldigt mycket smink,foundation rouge..ögonskugga kajal..läppstigt ja hela kittet,ibland bara lite mascara ..

• Helwa
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 14:06:53 följande:
    Jag är lite rädd för själva proceduren också...den låter inte så behaglig om det är den jag tror det är. Jag har ju precis fått mina blodkärl under året så jag tänkte se om det kommer fler innan jag tar tag in det.

Sen så funderar på ett barn till och under graviditeten så kan man ju få en massa hudförändringar så jag väntar tills efter.

Men kul att höra att dina kommer och går, då kanske mina kan blekna lite med tiden.
    Ja, dina bleknar säkert:) Vi får hoppas på det :D Det är säkert ingen annan som tänker på dom förutom du :)
  • Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 14:09:18 följande:
    Ja, dina bleknar säkert:) Vi får hoppas på det :D Det är säkert ingen annan som tänker på dom förutom du :)
    Ja, det hoppas jag. :) Nä, knappas att nån annan har spanat in dem speciellt mycket. De är jättesmå, men trycker man ansiktet i spegeln så är de ju enorma! :D
Svar på tråden Vacker utan smink?