• Anonym (ful)

Vacker utan smink?

Använder du smink varje dag? Hur tycker du att du ser ut utan smink?

Jag ser helt okej ut med lite foundation och täckstift, men utan ser hyn inte så kul ut. Är så avis på folk som har fin hy naturligt, det är ju skitjobbigt att hålla på och sminka sig varje morgon.

Är du snygg utan smink?

• Svar på tråden Vacker utan smink?
  • Oleanna
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:32:44 följande:
    Nä, folk säger att jag är vacker. Men jag har små små brustna blodkärl på kinden som jag lider för enormt. Tror inte folk ser dem, och de är liksom inte tillräckligt stora för att jag ska gå till läkare, men de känns enorma i mitt sinne.
    Då är det ju hos dig det ligger, det är synd för sådant kan förstöra en. Verkar som ingen annan bryr sig om att du har det. Jag tror de flesta av hos har något vi inte är nöjda med men att låta det överskugga är en helt annan femma.
  • Anonym (ful)
    Oleanna skrev 2011-05-16 13:35:17 följande:
    Då är det ju hos dig det ligger, det är synd för sådant kan förstöra en. Verkar som ingen annan bryr sig om att du har det. Jag tror de flesta av hos har något vi inte är nöjda med men att låta det överskugga är en helt annan femma.
    Man är ju aldrig lika hård mot andra som man är mot sig själv. Det är min erfarenhet iaf. Jag går inte omkring och spanar in andra foks skavanker, men mina egna...hujedamej!

Det andra hos mig är fint, jag är lång och smal, har tjockt lockigt hår och vackra ögon. Men kinderna med sina ytliga blodkärl. Uuuusch!
  • JuliaåRonjasmammis
    Mariohn skrev 2011-05-16 13:27:45 följande:
    Inte jag heller. Förutom solskyddsfaktor om jag vet att jag ska vara ute i solen. Annars ser jag ut som en tomat. 
    Ja, det gör jag med. Försöker vara lite försiktig i solen, framför allt så här på våren/försommaren. Min hy måste liksom "vänjas in".
    Don't mess with my integrity!
  • Helwa
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:22:32 följande:
    Jag sminkar mig inte heller varje dag, nästan bara till fest. Främst pga att jag inte orkar. Däremot går jag och mår dåligt över min taskiga hy dagligen.

Jag har otroligt tunn hy på kinderna så blodådrorna syns. Inga finnar eller så.
    Jag har också tunn hy på kinderna så blodådrorna syns, har ett sprucket blodkärl. Läkare jag har träffat har frågat om jag vill bli  behandlad för det, kanske ngt du kan fråga läkare om? :)
  • Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 13:47:07 följande:
    Jag har också tunn hy på kinderna så blodådrorna syns, har ett sprucket blodkärl. Läkare jag har träffat har frågat om jag vill bli  behandlad för det, kanske ngt du kan fråga läkare om? :)
    Nej, har inte träffat nån läkare angående det. Vill du berätta mer? Vad sa läkaren, är det typ laserbehandling som gäller?
  • Helwa
    Anonym (ful) skrev 2011-05-16 13:48:51 följande:
    Nej, har inte träffat nån läkare angående det. Vill du berätta mer? Vad sa läkaren, är det typ laserbehandling som gäller?
    Jag har blivit frågad två gånger, en gång när jag var liten och en gång när jag var i tonåren. Jag kommer inte ihåg vad han sade riktigt, jag tror att de sade ngt om en elektrisk nål som skulle "döda" blodkärlet, eller så är det mitt minne som spökar.. Men det skulle tydligen vara en enkel behandling. :)
  • Anonym (ful)
    Helwa skrev 2011-05-16 13:54:00 följande:
    Jag har blivit frågad två gånger, en gång när jag var liten och en gång när jag var i tonåren. Jag kommer inte ihåg vad han sade riktigt, jag tror att de sade ngt om en elektrisk nål som skulle "döda" blodkärlet, eller så är det mitt minne som spökar.. Men det skulle tydligen vara en enkel behandling. :)
    Åhå, det låter ju bra. Jag kan leva med de små små blodkärlen för de yttrar sig mest som en liten rodnad när jag blir varm eller lite uppspelt. Men har också två små spruckna blodkärl som kunde vara trevligt att bli av med.

Du har avböjt behandling eller? På sätt och vis så önskar jag att jag vore så stark att jag kunde bara strunta i detta. De spruckna blodkärlen har kommit på det senaste året, men de ytliga pyttesmå har jag haft i hela mitt liv.
  • Anonym (ful)
    Grön Anna skrev 2011-05-16 13:56:03 följande:
    Testa denna salva på dina brustna blodkärl. Egentligen för blåmärken men den har funkat för mig.

www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    Tack för tipset. Kan man ha det i ansiktet också tror du? Det finns ju svindyra krämer för just spruckna blodkärl, men jag har tänkt att det är mest humbug.
  • straw2008

Sminkar mig väääldigt sällan! Har aldrig haft en finne tror jag o ser ut som 25 i hyn... lite fräkning o lätt att bli brun.

Tycker mitt ansikte passar bäst utan smink.

Ni som har jättetaskig hy, ni har aldrig tänkt på att texturen på hyn ser precis lika illa ut (om än värre) med massa foundation o så ?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Vacker utan smink?