• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • ulfsas
    Toboas skrev 2011-05-22 10:07:43 följande:
    Du ser alltså ingen skillnad på att en kroppsdel är helt osexuell och att  någon blir kåt så fort någon ser den?

Om vi säger såhär. Är en penis en sexuell kroppsdel? Blir du kåt så fort du ser en penis?

Om du svarade "Ja" och "Nej" ovan så kanske du förstår vad jag pratar om. Om du svarade "Ja" och "Ja" så förstår jag varför du tänker som du tänker.
    Tänk vilka konsekvenser om någon skulle bli kåt på all hud som kvinnor kan visa.....då återstår ju bara burka och burkini....vem vill ha det?
    Man kan ju inte gå på vad betraktaren menar om det är lagligt.
    Då får den egna meningen råda. 
  • varfördåför

det måste ju vara extremt få människor som tänder på kön.. kanske man kan ha överdelen men inte underdelen då om det är andras sexuella preferenser som är problemet?

nepp... kan inte stava... sorry!
  • Dreams Never Ends

Fast fattar ni inte? Det är inte ENBART av den andleningen folk inte solar topless.

Många gör det för att dom respekterar sin kropp. Jag älskar mina fasta vackra bröst men dom ska inte allmänheten få beskåda. Dom är till för mig, min man och mat till mina barn. Vackra saker gör att folk gärna glor lite extra och mina bröst är vackra så varför ska jag visa dom?

• varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-22 10:31:20 följande:
    Fast fattar ni inte? Det är inte ENBART av den andleningen folk inte solar topless.

Många gör det för att dom respekterar sin kropp. Jag älskar mina fasta vackra bröst men dom ska inte allmänheten få beskåda. Dom är till för mig, min man och mat till mina barn. Vackra saker gör att folk gärna glor lite extra och mina bröst är vackra så varför ska jag visa dom?
    vadå många? du är den första jag har hört som säger detta..
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:32:49 följande:
    vadå många? du är den första jag har hört som säger detta..
    Varför tror du folk solar med bikini-bh då ?
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-22 10:33:34 följande:
    Varför tror du folk solar med bikini-bh då ?
    för att folk INTE är trygga med sig själv. Och för att det har blivit den almänna åsikten att man skall ha överdelen på för att vara "en fin flicka".

Alla sådana här åsikter gör ju bara kvinnan svagare i samhället. Mer regler och förmaningar till kvinnorna, ännu mindre frihet än vi hade för 20-30år sedan. Fortsätter vi att förstrycka oss själva och dansa efter våra män så är vi snart tillbaka där vi saknar rösträtt..
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:37:50 följande:
    för att folk INTE är trygga med sig själv. Och för att det har blivit den almänna åsikten att man skall ha överdelen på för att vara "en fin flicka".

Alla sådana här åsikter gör ju bara kvinnan svagare i samhället. Mer regler och förmaningar till kvinnorna, ännu mindre frihet än vi hade för 20-30år sedan. Fortsätter vi att förstrycka oss själva och dansa efter våra män så är vi snart tillbaka där vi saknar rösträtt..
    Så du tror alltså inte på mig när jag säger att jag älskar mina bröst men behåller bh:n på pga att jag tycker att bröst är privata och bara min man får se dom?
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-22 10:39:08 följande:
    Så du tror alltså inte på mig när jag säger att jag älskar mina bröst men behåller bh:n på pga att jag tycker att bröst är privata och bara min man får se dom?
    det tror jag aldelenssäkert, men jag ifrågasätter vems åsikt det är att dölja dem, din eller mannens, och frågan gälde inte dig personligen utan samhället i stort eller hur?
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:45:18 följande:
    det tror jag aldelenssäkert, men jag ifrågasätter vems åsikt det är att dölja dem, din eller mannens, och frågan gälde inte dig personligen utan samhället i stort eller hur?
    Det är inte mannens. Även om jag vet hur sur han hade blivit om jag gjorde de. Men vem säger att jag inte kan göra det när han inte är med? Nej, det är min aldeles egna vilja! ;)

Men helt ärligt så tror jag inte så många kvinnor reflekterar över bikinitoppen. Dom har den för att dom känner sig nakna utan, brösten är privata, dom är så vana att ha bikinitopp at det inte ens tänks på. Sedan finns det dom som jag , som gör det för att jag aldrig i mitt liv skulle visa mina bröst offentligt, och sedan finns det sånna som ni som gärna vill att sverige avsexualiserar bröst och att kvinnor ska få sola topless. Men jag tycker inte dte är smakligt att göra en sådan sak mer vanlig. Tycker redan att dte borde finnas speciella badplatser för dom som vill sola topless....
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-22 10:53:20 följande:
    Det är inte mannens. Även om jag vet hur sur han hade blivit om jag gjorde de. Men vem säger att jag inte kan göra det när han inte är med? Nej, det är min aldeles egna vilja! ;)

Men helt ärligt så tror jag inte så många kvinnor reflekterar över bikinitoppen. Dom har den för att dom känner sig nakna utan, brösten är privata, dom är så vana att ha bikinitopp at det inte ens tänks på. Sedan finns det dom som jag , som gör det för att jag aldrig i mitt liv skulle visa mina bröst offentligt, och sedan finns det sånna som ni som gärna vill att sverige avsexualiserar bröst och att kvinnor ska få sola topless. Men jag tycker inte dte är smakligt att göra en sådan sak mer vanlig. Tycker redan att dte borde finnas speciella badplatser för dom som vill sola topless....
    och jag tror att de har den för att samhället har bestämt att de känner sig nakna utan. precis som att samhället bestämt att män inte bär kjol och att kvinnor skall ha smink för att vara vackra.
Svar på tråden Varför sola topless?