• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • NiXxI

Bröst är vackert
    Sedan går många åsiket isär...
    Men, min åsikt är att vill man sola topless så varför inte?
    Varför?
    För att bröst är inget sexuellt för mig (även om halva jorden har den uppfattningen).
    Bröst är som vi människor, kommer i alla olika former och storlekar.

MEN, håll det topless på anpassade ställen, dvs stranden.

Värre är det med string-bikinin....det är nasty

jahapp
  • LucyStacy
    crazy mom skrev 2011-05-21 07:14:49 följande:
    Jag kan köpa att man väljer att inte sola topless av egen orsak, men alla som skriver att man ska ska visa respekt för sin man. Åh herregud liksom!!!
    Ok. Då ska inga män få vistas på stranden överhuvudtaget - av respekt för sin kvinna. För de visar bröstet hela tiden och det tillverkas inga bikinier för män. :)
  • LucyStacy
    crazy mom skrev 2011-05-21 07:14:49 följande:
    Jag kan köpa att man väljer att inte sola topless av egen orsak, men alla som skriver att man ska ska visa respekt för sin man. Åh herregud liksom!!!
    Jag tror att de kvinnorna är kuvade kvinnor överhuvudtaget, som sällan får lämna hemmet utan att först kolla med sin man, typ;
    "Kalle, jag går till stranden nu. Är det okej med dig, eller vill du att jag ska stanna hemma och göra dig sällskap?"
    Jag blir lite lätt sorgsen av sådant. Alla människor borde få känna på hur det är att ha en fri vilja.
  • ZillyChili
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 22:52:23 följande:
    Är ledsen om du uppfattade det på ett nedvärderande sätt, men egentligen vill jag bara få folk att se mer på sin kropp med värdighet. Älska era kroppar! Värdera dom högt!
    Tydligen en helt annan åsikt om hur man värderar sin kropp än du...
    Om man värderar sin kropp högt så ska man alltså dölja den? Så att ingen får se den?

Nu solar visserligen inte jag topless, men det är inte för att jag värderar min kropp högt... jag tycker inte om mina bröst och vill därför inte visa dem!
    Har däremot en kompis som solar topless och vet du vad?
    I couldn't care less!
    Det måste väl ändå vara upp till var och en?
    blygarn skrev 2011-05-21 05:22:09 följande:
    Det är ju lysande, fler borde sola topless, vi män gör ju det. Jämnställdhet!
    Haha, hoppas aldrig vi får ett alltför jämnställt samhälle så jag inte kan köpa min älskade bikini till slut =))
  • skoladan

JAG solar inte topless, men tycker det är OK om man trivs med det. På 70-talet solade ALLA topless, tanter och unga tjejer lika mycket. Jag solade topless då också, men när jag gick omkring på stranden hade jag bikini-BH:n på mig. Kändes obekvämt att gå omkring topless, då jag hade (och har) stor byst.

• Toboas
    LucyStacy skrev 2011-05-21 07:49:29 följande:
    Ok. Då ska inga män få vistas på stranden överhuvudtaget - av respekt för sin kvinna. För de visar bröstet hela tiden och det tillverkas inga bikinier för män. :)
  • LucyStacy

Jag förstår egentligen inte problemet. Om jag inte gillar folk som solar topless, då går jag inte dit och kollar. Jag står ju inte direkt och hänger och glor på brösten lite diskret och går sedan hem och skriver på Familjeliv att folk ska "ta på sig kläder" och jag meddelar definitivt inte min pojkvän/man/sambo/ligg eller partner att jag  "Ta't på't överdel'n." Men alla människor är ju olika.

• Toboas
    LucyStacy skrev 2011-05-21 07:49:29 följande:
    Blev postat direkt nyss av någon anledning. Ville bara visa att det visst finns ett alternativ för oss män som vill visa respekt för andra genom att dölja brösten.

• listo
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-19 14:21:24 följande:
    Naivitet, för att man inte bryr sig, man struntar i vad alla tycka och att en del män kåtar, man struntar i att ens (enligt många) privatat delar exponeras inför omvärlden.
    Men suck... det där är ju lite samma trams som att våldtagna kvinnor får sin klädsel ifrågasatt, för att män inte kan tygla sina lustar. Tror vi inte mer om män än så? Och hur korkat är det inte att tro att topless = man har typ ingen respekt för sig själv? Allvarligt...
    Men... om vi nu ska prata om kåthet... Visst vet du att män blir kåta även utan att se exponerade bröst? När du går på stan en vanlig dag i jeans och en vanlig topp, kan du ge dig fan på att du möter flera män som blir kåta av att se din rumpa eller dina bröst, trots att du inte exponerar dem. Kan du verkligen gå på stan när det är så? Eller struntar du i vad andra tycker?

Är inte problemet snarare att allt är så himla sexualiserat? Urringning = sex, klackar = sex, bröst=sex, tighta kläder = sex o.s.v. Kan man inte bara få VARA, utan att vara ett objekt hela tiden? Om nån vill vädra brösten på stranden, LÅT dem göra det. DU måste inte göra det om du inte vill... okej? 
    Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • Spartacus
    MrsD skrev 2011-05-20 17:10:21 följande:
    Bra att du sager det, vissa idioter behover hora det. De som tror att brost inte forknippas med nagot sexuellt.
    snyggt angrepp.

så jag får inte känna att mina bröst inte är sexuellt laddade för att dom är det för dig?

är det några fler av andras värderingar om min kropp som jag bör ha i åtanke innan jag bestämmer mig för hur jag vill klä mig i vissa situationer? menar, unga tjejer går ju med halva rumpan uthängandes ur shortsen på stan mitt på dan men att på plajan i 30-gradig värme lätta på bikiniöverdeln är ju direkt förkastligt?

är det själva vårtorna som är så laddade? för bikinis idag döljer ju inte särskilt mycket.
    jag kan tejpa dom i såna fall, det var ju den rådande trenden på arvika 2004
Svar på tråden Varför sola topless?