• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • infragilis
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:00:11 följande:
    För mig är det att nedvärdera mig själv att göra mina privata delar synliga för allmänheten.
    För dig, ja. Men andra nedvärderar inte sig själva i samma sits...
  • annmin

om ni tror att några små tyglappar hindrar snuskgubbar från att fantisera så är ni nog mer än måttligt naiva... 

• LucyStacy
    annmin skrev 2011-05-21 11:05:23 följande:
    om ni tror att några små tyglappar hindrar snuskgubbar från att fantisera så är ni nog mer än måttligt naiva... 
    Precis. Finns fotfetisher, navelfetisher, munfetisher m.m
    En fot kan för någon annan vara en sexuell kroppsdel, medan bröst kan vara just - bröst för mig. Ett par rundningar med två prickar.
  • Dreams Never Ends
    annmin skrev 2011-05-21 11:05:23 följande:
    Jag ser gaaaaanska mycket mer sexuellt på en kvinna som ligger utan bh än en kvinna man ser några cm av brösten i bikinin av. Det är stooor skillnad. Sedan kan säkert gubbar fantisera ändå, men inte på samma nivå. Dessutom får jag uppfattningen av att toplesssolare är naiva, skriter fullständigt i vad andra tycker och vill ha uppmärksamhet.

Tycker dessutom det är respektlöst att sola topless i tex Thailand då det är olagligt, men eftersom thailändarna ör så turistvänliga så gör dom inte så mycket ändå. Men man kan fortfarande på böter och fängelse på vissa ställen. Muslimska länder är också respektlöst att sola topless i då det går emot landets lagar, men som sagt, som lättar lite på lagarna för turisternas skull trots att dom egentligen inte vill.
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:11:25 följande:
    Jag ser gaaaaanska mycket mer sexuellt på en kvinna som ligger utan bh än en kvinna man ser några cm av brösten i bikinin av. Det är stooor skillnad. Sedan kan säkert gubbar fantisera ändå, men inte på samma nivå. Dessutom får jag uppfattningen av att toplesssolare är naiva, skriter fullständigt i vad andra tycker och vill ha uppmärksamhet.

Tycker dessutom det är respektlöst att sola topless i tex Thailand då det är olagligt, men eftersom thailändarna ör så turistvänliga så gör dom inte så mycket ändå. Men man kan fortfarande på böter och fängelse på vissa ställen. Muslimska länder är också respektlöst att sola topless i då det går emot landets lagar, men som sagt, som lättar lite på lagarna för turisternas skull trots att dom egentligen inte vill.
    Hahaha, så mycket för "om jag åker till ett muslimskt land får jag fan ta på mig burqa" argumenten som haglar i somliga andra trådar...

Sorry OT...
  • Dreams Never Ends
    PerG skrev 2011-05-21 11:02:19 följande:
    Burqa FTW!
    Nej tack, inte för min del. Men ser hellre att folk solar i burka än topless.....
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:00:11 följande:
    För mig är det att nedvärdera mig själv att göra mina privata delar synliga för allmänheten.
    För dig ja. Nån annan kanske är exhibitionist (stavning?) och vill att folk ska titta (men inte röra), en tredje ser inte bröst som sexuella och skiter i vilket och en fjärde råkar bara tycka det är bekvämast att sola utan bikiniöverdel (nått jag kan identifiera mig med) men struntar blankt i om nån kollar eller ej, och ytterligare nån vill slippa linjer men inte visa brösten och ligger därför och solar topless i skymundan.
  • Dreams Never Ends
    Plutteli skrev 2011-05-21 11:13:22 följande:
    Hahaha, så mycket för "om jag åker till ett muslimskt land får jag fan ta på mig burqa" argumenten som haglar i somliga andra trådar...

Sorry OT...
    Det är inte olagligt att gå utan burka i muslimska länder, men däremot att sola topless. Så det är skillnad.
  • LucyStacy
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:11:25 följande:

Så länge dessa länder respekterar lagar här är det klart att jag respekterar lagarna där. Så då tar jag väl på mig en bikinitopp då, och förutsätter att de gör samma när dom kommit hit. ^^
  • Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:16:33 följande:
    Det är inte olagligt att gå utan burka i muslimska länder, men däremot att sola topless. Så det är skillnad.
    Mja, det beror på land, men visst rent generellt är det inte det.
    Bara en allmän reflektion om hur somliga gormar om "anpassning" och hur de måste anpassa sig om de reser utomlands fast jag är skeptisk till att de verkligen gör det...
Svar på tråden Varför sola topless?