• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • RedInk

Nu har jag inte hängt med i tråden och förlåt men jag orkar inte bläddra igenom 200+ sidor... så ni kanske redan har tagit upp det här.

En sak jag tänkt på några gånger när de har möten vid bordet i klubbhuset, jag tror det brukar vara när de filmar Clay man ser det(, så strax bakom Clay på höger sida om man ser honom framifrån). Där sitter det en plakett där det står typ "Stockholm, Sweden". Vad står det mer? Eller vad är det för nånting? Är det nån hälsning från en klubb i Sthlm? Kanske finns nån anledning till att de valt den av alla städer?

Nån mer än jag som lagt märke till det? (Annars får ni spana efter den nästa gång ni kollar :)     

• trollkarl

@ red

Vi har haft det uppe o spekulerat.
    Det sker ofta irl gåvor med hälsningar à la dom plaketten. Detta är en gåva från s.o.a Sthlm

• Passionsfrukt
    RedInk skrev 2011-11-21 09:42:50 följande:
    Nu har jag inte hängt med i tråden och förlåt men jag orkar inte bläddra igenom 200+ sidor... så ni kanske redan har tagit upp det här.

En sak jag tänkt på några gånger när de har möten vid bordet i klubbhuset, jag tror det brukar vara när de filmar Clay man ser det(, så strax bakom Clay på höger sida om man ser honom framifrån). Där sitter det en plakett där det står typ "Stockholm, Sweden". Vad står det mer? Eller vad är det för nånting? Är det nån hälsning från en klubb i Sthlm? Kanske finns nån anledning till att de valt den av alla städer?

Nån mer än jag som lagt märke till det? (Annars får ni spana efter den nästa gång ni kollar :)     
    Jo, det har uppmärksammats och avhandlats Solig Det är jättecoolt och vi har redan bestämt att dom måste komma till Sthlm i nästa säsong!
  • Quinna
    Passionsfrukt skrev 2011-11-21 08:40:25 följande:
    Nej det har du rätt i, alla blir inte sprängda i bitar och har sina armar flygandes överallt (som typ bredvid Juice som såg lite sådär lagom hysterisk ut). Finns inte mycket kvar att begrava där, inte...
    Men det var så fånigt! Sedan efteråt typ "vi tar ett glas och vi har en ceremoni sedan när den här skiten är över" och därefter glömde de hela grejen... Iofs hade de annat att tänka på, men när Half-Sack dog var det en större grej...
    Det kändes väldigt "jag har fått ett annat jobb, så skriv ut mig ur serien illa kvickt"

Trist iaf. Jag gillade Kozik. Han verkade så genomsnäll.
    Bra kontrast till ubersexige onde Tig.
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-11-21 08:40:25 följande:
    Nej det har du rätt i, alla blir inte sprängda i bitar och har sina armar flygandes överallt (som typ bredvid Juice som såg lite sådär lagom hysterisk ut). Finns inte mycket kvar att begrava där, inte...
    Men det var så fånigt! Sedan efteråt typ "vi tar ett glas och vi har en ceremoni sedan när den här skiten är över" och därefter glömde de hela grejen... Iofs hade de annat att tänka på, men när Half-Sack dog var det en större grej...
    half blev ju som en annan grej, han avr mer med i klubben på något vis, han skulle ju just bli fullvärdigmedlem i moderklubben, kozz var ju uppenbarligen med i någon underklubb "bara" så han avr inte lika viktig "känslomässigt" för klubben som half var. och half dog ju dessutom då han rent kroppsligen försvarade tara och abel, kozz dog ju i en aution där de flög bitar hit och dit från många människor så det blev inte lika påtagligt.
  • varfördåför
    RedInk skrev 2011-11-21 09:42:50 följande:

ang detta. det ahr ju gjorts massor av forskning innan de gjorde serien för att allt skulle bli så verkligt som möjligt, och flera av "skådisarna" har ju kopplingar/ärr iktiga klubbmedlemmar i tex HA, så det kan ju vara så "vi" har blivit inblandade (sverige alltså) att den där grejen är typ en "produktpalsering"
  • varfördåför

oj, vad trött jag blev i "citationsfingrarna" efter de två senaste inläggen

• Passionsfrukt
    Quinna skrev 2011-11-21 10:58:42 följande:
    Det kändes väldigt "jag har fått ett annat jobb, så skriv ut mig ur serien illa kvickt"

Trist iaf. Jag gillade Kozik. Han verkade så genomsnäll.
    Bra kontrast till ubersexige onde Tig.
    Man hann aldrig riktigt lära känna honom vilket var såväl bra som dåligt. Bra för att då blev man inte alltför ledsen, dåligt för att han verkade vara en bra karaktär som man aldrig riktigt lärde känna
    varfördåför skrev 2011-11-21 13:53:21 följande:
    half blev ju som en annan grej, han avr mer med i klubben på något vis, han skulle ju just bli fullvärdigmedlem i moderklubben, kozz var ju uppenbarligen med i någon underklubb "bara" så han avr inte lika viktig "känslomässigt" för klubben som half var. och half dog ju dessutom då han rent kroppsligen försvarade tara och abel, kozz dog ju i en aution där de flög bitar hit och dit från många människor så det blev inte lika påtagligt.
    Jo Half-Sack försvarade ju Tara och Abel! Det var fint. Usch vad ledsamt då han dog. Jag minns ännu hans låtsasballe och hur han visade upp den för alla, inkl Tara, då den blev infekterad
  • RedInk

trollkarl skrev 2011-11-21 09:48:42 följande:
    @ red

Vi har haft det uppe o spekulerat.
    Det sker ofta irl gåvor med hälsningar à la dom plaketten. Detta är en gåva från s.o.a Sthlm  

Passionsfrukt skrev 2011-11-21 09:59:47 följande:
    Jo, det har uppmärksammats och avhandlats Solig Det är jättecoolt och vi har redan bestämt att dom måste komma till Sthlm i nästa säsong!
    Aha, tackar tackar, jag anade att det var något sådant :)

Åhh, såg senaste avsnittet i lördags och kan knappt vänta till nästa!!! Det känns verkligen som att allt brakar loss den här säsongen...
  • tezz840

vad tror ni kommer hända imorgon då?

det kommer nog inte hända nånting med Clay ännu tror jag.. =/
    Ope kommer nog att gå till Gemma och fråga om allt är sant så kommer hon att övertala honom att hon tar hand om det... som vanligt.... =(
    vill ju bara att alla ska fatta nångång. så att han äntligen dör (om man får säga så?) =/