• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • LittleMissSunshine

Har kollat runt på nätet och folk har både den ena och andra tanken om vem som kunde ha tjallat på Tara. Jax kanske gjorde det för att han ville behålla barnen..att Gemma redan talat om det för honom för han verkade inte jätteupprörd när polisen kom och tog Tara. 

Någon sa att Tara egentligen inte skrev under rätt papper utan att det va ett erkännande...

Ja..vem vet? Detta får vi vänta ett helt år på! September 2013 kommer säsong 6 =)

• Jessika84

riktigt bra avsnitt....lång väntan nu till nästa säsong!!!

Jax är så fin så man blir knäsvag:)

Gillar Tig med....som han brydde sig om hundarna och tog hand om den skadade tiken...     

• Passionsfrukt

Gud så obehagligt avsnitt det var! Väntade mig faktiskt att någon i klubben skulle mista livet, men det gick ju smidigt. Och Tig var så söt med hunden! Åh den där mannen! Jag är så glad att han inte blev dödad.

Och ja, Tara... herregud. Jag kan gott tänka mig att någon annan än Gemma gjorde det. Men det kan man ju spekulera vad man vill om, det kommer vi inte att få veta på läääänge än...

• Hårdrock

Riktigt bra poänger allihop. Det känns i och för sig lite för förutsägbart att det var Gemma som tjallade. Är dock lite osäker på hur det annars kunde gått till, teorin att Jax ligger bakom det kan det ligga något i.

Skönt med att ingen mer dog. Tig växte i mina ögon när han visade sånt engagemang för den skadade tiken och de andra hundarna. Den sidan har jag inte sett innan av honom. Han är annars en av karaktärerna som jag gillat minst, men denna säsong har han blivit bättre tycker jag.

Faktiskt väntade jag mig något lite mer dramatiskt slut, men skönt att det inte blev så. Det hade gjort väntan så sjukt mycket jobbigare.

• LittleMissSunshine

Jag vände och vred på mig i äckelkänslor när Otto bet av sig tungan. Min haka gick genom golvet kan jag säga! 

• Passionsfrukt
    Hårdrock skrev 2012-12-05 21:57:24 följande:

Tig växte i mina ögon när han visade sånt engagemang för den skadade tiken och de andra hundarna. Den sidan har jag inte sett innan av honom. Han är annars en av karaktärerna som jag gillat minst, men denna säsong har han blivit bättre tycker jag.
    Jag vill minnas att det tidigare framkommit att han gillar hundar. Hade han inte en, som han tydligen älskade mer än sin exhustru? Nu minns jag kanske fel, men det är vad som poppar upp i huvudet. Han är en störd människa på många vis men grymhet mot djur tål han inte!
    LittleMissSunshine skrev 2012-12-05 22:00:31 följande:
    Jag vände och vred på mig i äckelkänslor när Otto bet av sig tungan. Min haka gick genom golvet kan jag säga! 
    Haha, jag såg avsnittet med en kompis och då det hände bara flög mina händer upp till ansiktet och jag bara kved för det var så radikalt. Och min kompis: "Alltså... va? Vad hände? Slog han ut en tand? Var kommer allt blodet ifrån?" Det var så sjukt att hon inte ens fattade det innan han slängde tungan på fönstret! (Vilket förövrigt är det coolaste jag sett sedan Bart Simpsons hjärta kastades på väggen och rasade ner i en skräpkorg.)

• Hårdrock
    Passionsfrukt skrev 2012-12-05 22:04:55 följande:
    Jag vill minnas att det tidigare framkommit att han gillar hundar. Hade han inte en, som han tydligen älskade mer än sin exhustru? Nu minns jag kanske fel, men det är vad som poppar upp i huvudet. Han är en störd människa på många vis men grymhet mot djur tål han inte!
    Hmm, nu när du säger det. Jag har med nåt minne av det, men minns inte heller när det i så fall framkom. Han har iaf inte visat den sidan på länge.
  • Hårdrock
    LittleMissSunshine skrev 2012-12-05 22:00:31 följande:
    Det var nog det mest oväntade som hände tycker jag. Där kan man snacka om att inte ha några som helst spärrar.
  • Passionsfrukt
    Hårdrock skrev 2012-12-05 22:11:11 följande:
    Det var nog det mest oväntade som hände tycker jag. Där kan man snacka om att inte ha några som helst spärrar.
    Insane in the membrane, insane in the brain!
    Kurt Sutter är störd i huvet Demon
  • Jessika84

Tig var ju ovänn med den ljusa killen som ville bli med i samcro. Det hade något att göra med en schäfer hund. Tig tittade på en bild snabbt en gång. Kommer inte ihåg vad han hette men han dog sen.

• Fashionista1

Är det någon som vet hur många avsnitt säsong 5 har?

By the way så tror jag också att det var Gemma som satte dit Tara, tror inte Jax var inblandad i just den soppan. Men man vet ju aldrig. Blir äcklad av tanken på att Gemma ska leka mamma åt deras pojkar, den ragatan! =))  

• Hårdrock
    Fashionista1 skrev 2012-12-06 14:59:01 följande:
    Är det någon som vet hur många avsnitt säsong 5 har?

By the way så tror jag också att det var Gemma som satte dit Tara, tror inte Jax var inblandad i just den soppan. Men man vet ju aldrig. Blir äcklad av tanken på att Gemma ska leka mamma åt deras pojkar, den ragatan! =))  
    13 avsnitt

Gemma har alltid varit en riktig bitch. Hon blev bättre ett tag verkade det som, men nu har det vänt igen.
  • LittleMissSunshine

Har ni också tänkt på att det var NOLL sex i den här säsongen?! Några tungkyssar som mest! Ja...om vi bortser från Gemma och hennes nya hunk då där i början lite...men fan, jag ville se lite Jax och Tara action. Man har knappt fått se honom med tröjan av ju Drömmer....Jaja...blev ju van där de första säsongerna....åh, man får väl hoppas att det blir lite action i nästa säsong. 

• Fashionista1
    LittleMissSunshine skrev 2012-12-06 18:54:44 följande:
    Har ni också tänkt på att det var NOLL sex i den här säsongen?! Några tungkyssar som mest! Ja...om vi bortser från Gemma och hennes nya hunk då där i början lite...men fan, jag ville se lite Jax och Tara action. Man har knappt fått se honom med tröjan av ju Drömmer....Jaja...blev ju van där de första säsongerna....åh, man får väl hoppas att det blir lite action i nästa säsong. 

Hahaha, tanken slog mig också! Han é ju så HEEET....=)) 
    Men va f*n så det här var sista avsnittet då?! Bra att jag inte laddade ner alla "complete season 5" med 15 delar, måste ha varit ren virus skit. Usch, det tar verkligen emot att vänta i nästan ett år nu =(  
  • Passionsfrukt
    TingaTinga skrev 2013-12-12 11:00:02 följande:
    Tycker det är SKIT att Tara dog!!!'
    Visst var det ledsamt men jag måste säga att jag inte var sådär överdrivet chockad.  Jag menar, vi vet ju att Kurt Sutter är totalt störd i huvudet och hittar på de värsta plot twists ever. Och triangeldramat Tara-Jax-Gemma var så infekterat redan, det kunde egentligen inte gå på något annat sätt.
    Däremot blev jag lite förvånad över hur brutalt Gemma mördade henne. Jag hade trott det skulle ske snyggt och prydligt med ett eldvapen.
    Och så är jag mest ledsen över att Gemma nu för evigt kommer att vara svärmodern från helvetet, seriens största bad guy ever. Det här kommer varken Jax, Sonsen eller fansen att någonsin förlåta henne.
    Så är jag så ledsen för Juices skull också, han har länge varit en av mina favoriter och nu är ju han mer än förlorad också...
    Visste att Gemma+Nero var för bra för att vara sant... han var så bra för henne, han var hennes sista chans till ett någorlunda normalt liv med någon som älskade henne för den hon var, men till och med det sket sig...
  • Thyris

Ja nu kan det bara gå utför ... Vet inte om jag ens vill se säsong 7 nu :-/