Inlägg från: Passionsfrukt |Visa alla inlägg
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-10-11 19:25:53 följande:
    och min älskling.. hmm, ha rju glömt hur man stavar hans namn, men om jag säger chibbs så vet ni vem det är iaf

han va fasen inte sexig i orange pyjamas har skrattat lite åt han ibland då han har skinjackan ihopdragen över gubbmagen, men detta var värre

men han är fortfarande nr1 dock
    Han tycks ha gått ner lite i vikt denna säsong! Eller så har han bara lärt sig att dra in magen... Flört
    Alltså seriously: vartenda avsnitt detta säsong har varit liiiite bättre än det föregående! Helt sjukt hur bra denna säsong är hittills!
    Och manwomanhoran dom hyrde in! Alltså gud jag skrattade. Det var bästa nånsin!
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-10-15 22:04:29 följande:
    ja, det är en bra säsong

tycker det serut som han blivit smalare i ansiktet också.. han ser lite äldre ut... men jag fyller ju tretio i veckan så jag är ju äldre också nu, så det gör inget ,-)
    Ju äldre desto bättre, det betyder man är erfaren
    Och grattis till dig! Jag har 1,5 år kvar till 30 och ångestar redan, haha! Hoppas det går bättre för dig!
    lizalolly skrev 2012-10-15 14:21:18 följande:
    Är det bara jag som funderar på om det är Clay som ligger bakom hemintrången som dom där 3 nomad killarna sysslar med? Vad kan annars vara deras motiv? 

Jag har helt klart för mig att Clay har nånting på gång. Var det nomader som var bakom de där attackerna? Shit. När kom det fram? Jag har tittat ouppmärksamt... igen... Eller så bara missar jag stuff.

• Passionsfrukt
    lizalolly skrev 2012-10-16 19:03:07 följande:
    Chibs är den där Irländaren eller hur? Varför tycker du om honom då mycket, tänkte bara hans historia har som inte varit lika utstående som vissa andras :) Jag gillar såklart Jax & Tara, deras berättelse är så romantisk! Sedan gillar jag även Taras
    Det finns ingen orsak att inte gilla Chibs! Har gillat skådisen länge och är så glad att han fått denhär rollen som gör honom känd för en lite bredare allmänhet.
    I övrigt håller jag med Mamma SLs svar om Chibs.
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-10-18 14:06:01 följande:
    chibs är som alla skriver ovan.. snäll, omtänksam, ärlig och fin på alla sätt... + att han är den absolut sexigaste snubben i serien (sin gubbmage till trotts)

Chibs har gått ner i vikt! Han har inte mycket till gubbmage längre tyckte jag!

Och guuud, jag visste väl att det var Clay som låg bakom allt! jag kommer inte över hur jävla bra den här säsongen är!
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-10-18 17:03:10 följande:
    jag tycker det är lite synd på ett sätt.. visst magen var inte det sexigaste på honom, men jag tycker han fått för smala kinder :-/
    Tja, kanske lite... men jag tyckte ändå att magen var såpass oattraktiv att jag är glad att han gick ner lite... dessutom ser han lite mer härjad ut med lite insjunkna kinder. Det ger karaktär! Skägget hjälper att dölja dessutom.
  • Passionsfrukt
    LittleMissSunshine skrev 2012-10-19 11:42:09 följande:
    Har inte tänkt på att Chibs ska ha gubbmage, men ska kolla extra nästa gång. Men som ni andra säger han verkar ju ha gått ner lite i vikt iallafall. Jag tycker att Juice är riktigt het faktiskt! Hans kropp är riktigt snygg, men jag har fortfarande Jax som favorit.

Tror det var i det förr-förra avsnittet som Jax såg så förbannat sööööt ut haha, Jag smälter när han ler sådär finurligt!!

Åhh...längtar tills nästa avsnitt... 
    Juice var ju min favorit men nu blir jag så jädra less på honom. Clay har honom fan kring lillfingret. Jag blir så trött på att Juice inte har någon egen jävla vilja. Trodde han skulle bli lite mer aktiv nu för han steg väl i rang då Jax tog över? Och så blir han totalt hjärntvättad och bara kör Clay runt... shit... han kommer nog att råka illa ut senare i säsongen tror jag...
  • Passionsfrukt

Alltså jag fixar inte att kolla längre. jag tror på allvar att det här är det bästa jag nånsin sett på tv. så jävla spännande, det blir bara bättre och bättre för varje gång!
    HOLY FUCKING SHIT.
    Jag blir sällan så exalterad som jag är nu.

• Passionsfrukt

Alltså Jax skrämmer mig. Han har blivit så jävla kall. Jag tror på allvar inte att han kommer att klara av att lämna detta bakom sig och bli en stadig familjefar. Hans ögon var helt döda då han bad sin mamma hora för Clay - för det var ju fan det han bad om! - för att få ut hans hemligheter. Usch, det här kommer att bli så jävla obehagligt att se på! Och jag brukar inte tycka känslomässig utpressning är obehaglig.
    Jag antar att jag fortfarande tycker om Gemma och sympatiserar med henne och vill henne väl. Tänkte att okej, nu äntligen får hon Nero tillbaka och de kan dra sig undan hela den här shitstormen. Och Nero! Han visade verkligen vad det är han bryr sig om! Han bryr sig verkligen om henne! Jag är så jävla lycklig! Varför kan inte Gemma få vara lycklig med Nero! Jaja, jag vet, hon är en fucked-up jävla trainwreck som dragit på sig all skit själv, men vem fan är nu så perfekt?! Inte jag iallafall!

Juice kommer så att dö. Jag känner det på mig. Clay har honom tajtare än tajt och han kommer att stryka med i slutändan. Stackars Juice-ponken. Usch.

• Passionsfrukt

Det var slutet på Juice, det då :( Usch. Fast i promon såg man ju en kort glimt av honom då han grinar (igen!) samt att Clay säger åt honom att han måste dra, vilket betyder att Jax inte skjuter honom på direkten. Kanske har jag tur och Juice blir konfronterad och förlåten. Vore så trist om han rök, han är ju min gulleponke!

Gemma är the original iron lady. Vad skulle hon inte göra för familjen?

• Passionsfrukt
    Hårdrock skrev 2012-11-16 21:42:01 följande:
    Har följt serien sen den började. Tycker att det är lite trist att Jax blir kallare än han var från början. Men det är fasen fortfarande en av de bästa serierna som finns :)
    Jag har lite delade känslor. Å ena sidan så är han kall och hård nu för att han vill fixa allt. Men samtidigt känns det som att han har kompromissat bort sig själv. Han ville ju bli en bättre ledare än Clay var. Man vet ju liksom att det kommer att skita sig totalt för han kommer aldrig att kunna gå tillbaka till ett normalt familjeliv efter detta (och det är ju det han vill, fortfarande, och har lovat åt Tara).
  • Passionsfrukt

Det där med Wendy var det värsta någonsin. Att injicera henne med knark då hon lyckats lägga av... fy fan.
    Ett avsnitt kvar!

• Passionsfrukt

Bobby kommer helt klart att hitta på nåt. Och så tror jag fortfarande att Juice kommer att ryka med. Det där med pistolen han fick av Clay kommer att spela med i hans undergång på nåt vis.
    Jax har verkligen blivit lite väl kall nu. Men gud att det är spännande!

• Passionsfrukt

Gud så obehagligt avsnitt det var! Väntade mig faktiskt att någon i klubben skulle mista livet, men det gick ju smidigt. Och Tig var så söt med hunden! Åh den där mannen! Jag är så glad att han inte blev dödad.

Och ja, Tara... herregud. Jag kan gott tänka mig att någon annan än Gemma gjorde det. Men det kan man ju spekulera vad man vill om, det kommer vi inte att få veta på läääänge än...

• Passionsfrukt
    Hårdrock skrev 2012-12-05 21:57:24 följande:

Tig växte i mina ögon när han visade sånt engagemang för den skadade tiken och de andra hundarna. Den sidan har jag inte sett innan av honom. Han är annars en av karaktärerna som jag gillat minst, men denna säsong har han blivit bättre tycker jag.
    Jag vill minnas att det tidigare framkommit att han gillar hundar. Hade han inte en, som han tydligen älskade mer än sin exhustru? Nu minns jag kanske fel, men det är vad som poppar upp i huvudet. Han är en störd människa på många vis men grymhet mot djur tål han inte!
    LittleMissSunshine skrev 2012-12-05 22:00:31 följande:
    Jag vände och vred på mig i äckelkänslor när Otto bet av sig tungan. Min haka gick genom golvet kan jag säga! 
    Haha, jag såg avsnittet med en kompis och då det hände bara flög mina händer upp till ansiktet och jag bara kved för det var så radikalt. Och min kompis: "Alltså... va? Vad hände? Slog han ut en tand? Var kommer allt blodet ifrån?" Det var så sjukt att hon inte ens fattade det innan han slängde tungan på fönstret! (Vilket förövrigt är det coolaste jag sett sedan Bart Simpsons hjärta kastades på väggen och rasade ner i en skräpkorg.)

• Passionsfrukt
    Hårdrock skrev 2012-12-05 22:11:11 följande:
    Det var nog det mest oväntade som hände tycker jag. Där kan man snacka om att inte ha några som helst spärrar.
    Insane in the membrane, insane in the brain!
    Kurt Sutter är störd i huvet Demon
  • Passionsfrukt
    TingaTinga skrev 2013-12-12 11:00:02 följande:
    Tycker det är SKIT att Tara dog!!!'
    Visst var det ledsamt men jag måste säga att jag inte var sådär överdrivet chockad.  Jag menar, vi vet ju att Kurt Sutter är totalt störd i huvudet och hittar på de värsta plot twists ever. Och triangeldramat Tara-Jax-Gemma var så infekterat redan, det kunde egentligen inte gå på något annat sätt.
    Däremot blev jag lite förvånad över hur brutalt Gemma mördade henne. Jag hade trott det skulle ske snyggt och prydligt med ett eldvapen.
    Och så är jag mest ledsen över att Gemma nu för evigt kommer att vara svärmodern från helvetet, seriens största bad guy ever. Det här kommer varken Jax, Sonsen eller fansen att någonsin förlåta henne.
    Så är jag så ledsen för Juices skull också, han har länge varit en av mina favoriter och nu är ju han mer än förlorad också...
    Visste att Gemma+Nero var för bra för att vara sant... han var så bra för henne, han var hennes sista chans till ett någorlunda normalt liv med någon som älskade henne för den hon var, men till och med det sket sig...