• Myransmamma

Sunwing Resort Makrigialos- Kreta

Undrar om någon har varit på detta hotell. Det består utan ett antal hotellbyggnader, någon som vet var man ska bo om man åker med 2 barn. 2 resp 4 år??
    Skriv vad ni tycker....

• Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta
  • Lillismaj

Någon som kommit hem som vill beräta mer?

• HeartsOnFire

Vi kom hem i torsdags kväll. Vi valde Inclusive och är väldigt nöjda. Maten var god och man har havsutsikt nästan vart man än går på hotellområdet. Bra minigolfbana som vi använde Mycket. Vi åt på La Tasca en dag...supergod mat! Barnen äter från Lollo&Bernies buffé där.

• Millans hustru

vet inte om jag kan vara till hjälp för vi var där för fyra år sen. men vi bodde i samma byggnad som underhållning o restaurang o det tyckte vi var bra. nära till pool o mat osv. vi älskade stället!!!

• Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-01 15:49:18 följande:
    Vi kom hem i torsdags kväll. Vi valde Inclusive och är väldigt nöjda. Maten var god och man har havsutsikt nästan vart man än går på hotellområdet. Bra minigolfbana som vi använde Mycket. Vi åt på La Tasca en dag...supergod mat! Barnen äter från Lollo&Bernies buffé där.
    Å vad kul! Låter härligt med havsutsikt.
    Vet du om det fanns något souvlaki/gyrosställe i närheten?
    Var det långt ner till byn/hamnen och var det fint där?
    Är stranden långgrund?
    Massa frågor!
  • HeartsOnFire

Nej jag vet inte om det fanns något speciellt ställe. Souvlaki finns ju på de flesta restauranger. Det var inte så jättelänge tycker jag. Vi promenerade 2-3 km en kväll till en restaurang som ligger precis vid vattnet. Vi åt Souvlaki där och det var väldigt gott. Restaurangen innan hade menyn skriven på svenska på deras skylt som stod på golvet. Det är långgrunt på båda stränderna.

• Millans hustru
    Landerholm skrev 2011-07-18 17:38:57 följande:
    Jättebra ställe,lugnt.. Men 3 timmar buss och det är rätt jobbigt!
    fast när vi åkte dit för några år sedan, då var fian tre år, så tyckte jag faktiskt att bussresan gick rätt bra. dels lyckades jag tajma sovstund för dottern på bussen. dels hade vi med lite förströelse som klubba, mp3 osv. på flygplanet behövdes inte sånt lika mycket. däremot var åksjuketablett bra, för annars had ejag itne kunnat sitta o läsa för henne i bussen. minns vägarna som rätt....slingriga (eller mins jag fel?) Men platsen var värd resan tyckte jag.
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-03 17:06:51 följande:
    Nej jag vet inte om det fanns något speciellt ställe. Souvlaki finns ju på de flesta restauranger. Det var inte så jättelänge tycker jag. Vi promenerade 2-3 km en kväll till en restaurang som ligger precis vid vattnet. Vi åt Souvlaki där och det var väldigt gott. Restaurangen innan hade menyn skriven på svenska på deras skylt som stod på golvet. Det är långgrunt på båda stränderna.
    Tack för svaren!
    Man kallar gyros/kyckling/spett i pitabröd för souvlaki i Grekland. Jag älskar souvlaki och längtar efter att få komma till Grekland och äta det så det var inte kul att höra. Snyft.
    Men det är inget fel på kalamares och lammkotletter heller.
  • HeartsOnFire

Nu förstår inte jag. =/ Vad är du inte glad för? Vi åt kycklingsouvlaki och fläsksouvlaki=på spett Det fanns även gyros i pitabröd.

• Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-04 22:37:08 följande:
    Nu förstår inte jag. =/ Vad är du inte glad för? Vi åt kycklingsouvlaki och fläsksouvlaki=på spett Det fanns även gyros i pitabröd.
    Grekland kryllar av "souvlakirestauranger". Det är lite mer som snabbmatställen med några få bord. Man kan välja flera olika typer av kött som t ex spett av fläsk eller kyckling och bifteki som ligger i pitabröd. Dessa spett är mindre än om man beställer souvlaki på vanlig restaurang. En pita-souvlaki brukar kosta ca 2.50 euro.
    I Aten finner man dessa ställen i varenda kvarter.
    Både bra pris och supergott
  • HeartsOnFire
    Lillismaj skrev 2011-08-06 22:54:45 följande:
    Grekland kryllar av "souvlakirestauranger". Det är lite mer som snabbmatställen med några få bord. Man kan välja flera olika typer av kött som t ex spett av fläsk eller kyckling och bifteki som ligger i pitabröd. Dessa spett är mindre än om man beställer souvlaki på vanlig restaurang. En pita-souvlaki brukar kosta ca 2.50 euro.
    I Aten finner man dessa ställen i varenda kvarter.
    Både bra pris och supergott

Hmmm okej...så det är ett sånt ställe du vill äta på eller? Inte på en vanlig restaurang?
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-07 13:07:32 följande:
    Hmmm okej...så det är ett sånt ställe du vill äta på eller? Inte på en vanlig restaurang?
    Vi har inte valt inclusive just för att vi tycker om att sitta på olika restauranger på kvällarna.
    Ha ha, vi hade inte tänkt äta på samma ställe i fjorton dagar.
  • Kajsa K

Hej! Vi ska också åka till Makrigialos den 18/8, låter som ett trevligt ställe Glad

• Lillismaj
    Kajsa K skrev 2011-08-08 08:56:20 följande:

Hej! Vi ska också åka till Makrigialos den 18/8, låter som ett trevligt ställe Glad

Vad kul! Då är vi där samtidigt.
    Hur länge ska ni vara där? I vilken byggnad bor ni?
    Vi bor på Ocean Beach Club i 2 v.
  • Kajsa K

Lillismaj skrev 2011-08-08 14:42:37 följande:
    Vad kul! Då är vi där samtidigt.
    Hur länge ska ni vara där? I vilken byggnad bor ni?
    Vi bor på Ocean Beach Club i 2 v.

Vi ska också bo där, vi ska stanna i en vecka, men hade gärna stannat längre Cool

• sannasvan

Vi har nyligen kommit hem därifrån! Det var fantastiskt, över förväntan! Vi valde bara frukost på hotellet. Åt ute på kvällarna. De blev mycket billigare! Och en väldigt mysig by. Så fräscht hotell, bodde på Ocean Beach Club!
    Rekommenderar verkligen!

• Lillismaj

Kom hem förra veckan från två underbara veckor på Ocean Beach Club. Inredningen var riktigt snygg, modernt och fräscht. Sängarna var alldeles underbara med en massa stora och sköna kuddar. Och badrummet var supersnyggt med dubbelduschar.
    Stranden var jättefin, vi badade där mest men poolerna vid OBC var superfina.

Vi hade aldrig rest till något Sunwinghotell tidigare och jag kan nu säga att det är inte alls vår grej. Misstänkte det redan innan, det var därför vi inte ville bo vid huvudbyggnaden. Vi var på minidisco tre gånger och badade uppe vid Apollobyggnaden tre gånger men det var stor skillnad. Här kändes inte alls lika fräscht och det kändes som man var på en Finlandsfärja vid minidiscot och showen.
    Näe, det kändes inte som man var i Grekland där.

Vi köpte lunch på restaurangerna som låg precis utanför och tog med till rummet och på kvällarna gick vi oftast ner till restaurangerna nere i byn. De längst bort låg precis vid stranden så barnen kunde leka i sanden. Maten var fantastiskt god och ganska billig tycker jag.
    Utsikten från vårt rum var underbar. Man såg hela havet men även den mysiga stranden.
    Mina föräldrar bodde på Zeus och visst var det fin utsikt men den byggnaden och OBC går inte att jämföra (förutom royallägenheterna som ligger längst ner vid stranden).
    Och till min lycka så låg ett Souvlakiställe precis på andra sidan gatan.

Vill man ha All inclusive så är restaurangen jättefin, ligger precis vid poolerna med en fantastisk utsikt över havet. Det spelas pianomusik, ja det känns lite lyxigt helt enkelt.
    All inclusiverestaurangen vid Apollon är stökig, ligger precis där minidiscot och showerna är och är inte alls så fin.

Vi är supernöjda och kan tänka oss att åka tillbaka, men i sånt fall väljer vi poolaccess vilket vi inte hade nu. Skönt att ha "sin egen" pool precis utanför dörren.

Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta